1
Vraag
2
Reageer en help mee
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

LG Magic Remote & Mediabox Next

Kort maar krachtig: na héél veel proberen krijg ik het niet voor elkaar om de Mediabox Next te bedienen met mijn LG Magic Remote. Ik heb de 65C1 oled en heb alle mogelijkheden die de TV biedt geprobeerd. Wie met een LG C1 of G1 is het wél gelukt?

 

Ps ik bedoel dus niet de Next ab koppelen aan de TV maar de Next bedienen met de LG Magic Remote.

Uitgelicht
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Reacties
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Haander

Wat balen dat je jouw afstandsbediening niet meer gekoppeld krijgt. Het moet gezegd worden, maar het gebruik van eigen afstandsbedieningen op de Next ondersteunen wij niet. 

Ik heb net een soortgelijk probleem op naam van @070kijkbuiskind beantwoord.
Wil je eens een kijkje nemen in dit topic en checken of je het met deze stappen op kunt lossen? 

7 Reacties 7
070kijkbuiskind

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hi Haander, ik heb dus hetzelfde probleem bij mijn LG 55gc. Niemand die hier een antwoord op heeft of ze willen dat je de ziggo ab aansluit. Maar die doet het dus niet op de tv! Wel op de box! En ik kom dan niet op mijn apps hiermee. We met mijn LG ab. 

Haander
Topicstarter
Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Voor de duidelijkheid: met de afstandsbediening van de Next kan ik gewoon zappen (uiteraard, want als je via de Next kijkt dan zap je gewoon op de Next box) én de televisie harder en zachter zetten. En ik kan met de afstandsbediening van de Next mijn Marantz receiver harder en zachter zetten. Voor als ik besluit het geluid over de receiver te laten gaan. Zoals straks bij de Top2000 bijvoorbeeld.

In het menu van de Next zie je ook dat de Next afstandsbediening gekoppeld is aan de TV en aan de Marantz en je kunt zelfs aangeven welke van de twee je wil bedienen.

Dat koppelen van de TV bijvoorbeeld ging heel eenvoudig.

 

Het gaat er dus om, dat ik vrij veel in het menu van de TV zit om met de beeldinstellingen te spelen. En dat gaat uiteraard met de afstandsbediening van de TV, de Magic Remote.

Nu kun je in het menu van de TV, de afstandsbediening van de TV koppelen aan andere apparaten, waaronder settop boxen.

Als ik zoek op Ziggo, of Next of op de naam van de maker van de Nextbox, dan staat die ook echt in het overzicht erbij.

En vervolgens probeert ie wel 20x ermee te koppelen (de TV telt zelf en probeert steeds opnieuw) maar geen enkele keer maakt ie contact. Maakt niet uit welke settop box ik kies in het keuzemenu.

 

Ik zou dus graag de Next box willen kunnen zappen met de LG Magic Remote van mijn 65C1 oled TV.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Haander Heb zelf de 55c1 en bij mij werkt het perfect. heb gekozen voor upc box. heb je dat al geprobeerd?

 

Teun.

Haander
Topicstarter
Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Jep, nog eens geprobeerd. Had ik al eens gedaan. Heb heeel veel geprobeerd: UPC als provider, Ziggo, zelfs Vodafone, maar ook gezocht op Mediabox Next (en dat staat ook in de lijst!) en op Arris DCX maar krijg niet de Next bediend met de Magic Remote. Als je dus in die lijst iets kiest, dan laat hij jou testen doordat je op het TV scherm op een toets moet klikken en dat is de "zap naar boven" knop, maar hoe vaak ik ook probeer: er wordt niet gezapt. Jammer hoor.

Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes

@Haander   Ik voel met je mee. Ik heb de CX serie van LG. Ik heb het heel vaak geprobeerd en plots lukte het in één keer!
Ik heb geen idee wat het probleem was maar hij herkende 'm ineens als "settop-box Ziggo".
Volgens mij heb ik in totaal over de 50 keer getracht e.e.a. uit te voeren.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Haander

Wat balen dat je jouw afstandsbediening niet meer gekoppeld krijgt. Het moet gezegd worden, maar het gebruik van eigen afstandsbedieningen op de Next ondersteunen wij niet. 

Ik heb net een soortgelijk probleem op naam van @070kijkbuiskind beantwoord.
Wil je eens een kijkje nemen in dit topic en checken of je het met deze stappen op kunt lossen? 

Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes

@Jiri en @Haander . Het klopt dat Ziggo andere (3 rd party) AB'n niet ondersteund. Dat zou ook gekkenwerk zijn. Wat wel blijft is het feit dat gekoppelde 3rd party AB'n na een Ziggo update niet meer werken. En dat is wel iets dat Ziggo engineers zouden moeten meenemen.

Als de LG AB blijft weigeren te koppelen neem dan contact op met klantenservice/ helpdesk van LG. Mogelijk dat zij soelaas kunnen bieden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic