1
Vraag
2
Reacties
gebe

Level 7
  • 209Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

LG Magic Remote: aan en uitzetten van de Mediabox Next?

Ik heb een nieuwe LG Oled tv met de LG MR21GC Magic Remote. Ik heb het voor elkaar om met die MR alles te bedienen, dus zowel de tv als de Next. Er is 1 ding dat helaas niet lukt: aan en uitzetten van zowel tv als Next, gelijktijdig. Zoals dat wel kan met de Next afstandsbediening, via de rode knop. Het is behoorlijk jammer dat ik alleen daarvoor nog de 2e afstandsbediening nodig heb.

 

Heeft iemand een tip hiervoor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim Keijzer

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hallo gebe, het is al even geleden, is het inmiddels opgelost? Ik heb net een nieuwe LG en zat ook met hetzelfde probleem. Mijn AB is wel iets anders maar met behulp van de 3 stipjes komt er bij mij een menuutje om de Ziggo Next te bedienen en ook uitschakelen. Hopelijk heeft u hier wat aan.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

waarom niet de next afstandsbediening gebruiken voor tv+box aan/uitzetten. zo is ie bedoelt namelijk..

gebe
Topicstarter
Level 7
  • 209Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Ja, dat kan uiteraard, dat zeg ik ook :-). Mijn wens is echter maar 1 afstandsbediening te gebruiken voor tv + Next, wel zo handig.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

"Ik heb het voor elkaar om met die MR alles te bedienen, dus zowel de tv als de Next." hieruit concludeer ik juist het tegenover gestelde. de next afstandsbediening is uiteraard voor de next, maar deze heeft als extra functie dat hij tegelijk de tv aan/uit kan doen icm de box. als hij niet tegelijk kan (omdat uw tv niet ondersteund wordt), dan kunt u met het witte knopje linksboven de tv aan/uit doen en met de rode knop rechtsboven de next zelf. hier wat extra info:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening

gebe
Topicstarter
Level 7
  • 209Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Helaas, de door mij gebruikte MR21GC Magic Remote heeft slechts 1 (rode) knop, waarmee hij alleen de tv aan en uitschakelt. De link die je aangeeft gaat niet over deze remote. De Next remote kan helaas niet alle functies van de tv bedienen. Dank voor het meedenken.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dan begreep ik u dus toch goed. maar een afstandsbediening van een tv gaat nooit de functies van de next kunnen overnemen. de next kan vrij veel: videoland, netflix, radio luisteren én tv kijken. dus wat u verder op de tv zelf wil zal vast niet heel veel zijn. maar u zult in dit geval toch echt met 2 afstandsbedieningen moeten werken

gebe
Topicstarter
Level 7
  • 209Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Ik wil veel/bijna alles van de tv kunnen bedienen (bv menu settings en 8 sneltoetsen voor tv apps), plus veel/bijna alles van de Next :-). Dat lukt helemaal prima met de LG Remote, behalve aan/uit. Ik had/heb de wellicht ijdele hoop dat iemand in de community dit al heeft opgelost. Zo niet dan is dat jammer :-).

Wim Keijzer

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hallo gebe, het is al even geleden, is het inmiddels opgelost? Ik heb net een nieuwe LG en zat ook met hetzelfde probleem. Mijn AB is wel iets anders maar met behulp van de 3 stipjes komt er bij mij een menuutje om de Ziggo Next te bedienen en ook uitschakelen. Hopelijk heeft u hier wat aan.

gebe
Topicstarter
Level 7
  • 209Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Hallo Wim, die optie had ik nog over het hoofd gezien! Je hebt gelijk, dank! Helaas is in de praktijk de LG AB minder fijn dan de Next AB, vind ik. Dus ik gebruik ze nog steeds door elkaar heen....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic