brandje32

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

LG Afstandsbediening koppelen ziggobox

Onlangs een LG 55" gekocht en hoopte dat de AB van LG te koppelen was aan de ziggobox. Er zijn meerdere vragen over gesteld of dit mogelijk is echter geen antwoorden daarop of een oplossing hoe dat te doen. Gaat Ziggo dit eerdaags aanpassen dat de koppeling wel mogelijk is. AB Ziggo is wel te koppen aan LG maar dat is niet de bedoeling. 

 

Iemand enig idee hoe dit te doen?

 

Vriendelijke groet brandje32

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @brandje32, welkom hier! 

 

Wat heerlijk dat je nu die prachtige nieuwe televisie hebt staan! Het zou dan helemaal lekker zijn als het instellen ook helemaal volgens je zin is. Ik moet mij aansluiten bij wat @anoniemforum aangeeft. De afstandsbediening die je graag aan Ziggo apparatuur wilt koppelen, is niet van Ziggo. Om deze reden is het dan ook erg lastig voor mij om je hierbij te assisteren.

 

Ik denk dat LG je daar beter bij kan assisteren. Raadpleeg ook de handleiding van de afstandsbediening eens om te kijken of daar een stukje instaat over het koppelen aan externe apparatuur. Ik hoop dat je er dan uit komt! 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik denk dat je hiervoor toch bij LG moet aankloppen. Ziggo kan niets aan LG apparatuur veranderen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @brandje32, welkom hier! 

 

Wat heerlijk dat je nu die prachtige nieuwe televisie hebt staan! Het zou dan helemaal lekker zijn als het instellen ook helemaal volgens je zin is. Ik moet mij aansluiten bij wat @anoniemforum aangeeft. De afstandsbediening die je graag aan Ziggo apparatuur wilt koppelen, is niet van Ziggo. Om deze reden is het dan ook erg lastig voor mij om je hierbij te assisteren.

 

Ik denk dat LG je daar beter bij kan assisteren. Raadpleeg ook de handleiding van de afstandsbediening eens om te kijken of daar een stukje instaat over het koppelen aan externe apparatuur. Ik hoop dat je er dan uit komt! 🙂

brandje32
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je antwoordt. 

 

Echter hoef ik niet bij LG te zijn want de ab ziggo kan wel op de LG tv. Wat het tegen houd is Ziggo die zegt tja mijn tv niet.. dus ik koppel lekker niet de ab van LG aan de ziggobox. In mijn optiek is dat niet meer van deze tijd. Ik mag toch hopen dat het net zo zal gaan als bij de routers/modems welke ziggo nu gelukkig ook niet meer kan verplichten te gebruiken. 

 

Mocht er ooit een oplossing voor komen verneem ik het graag... tot die tijd gebruiken we lekker 2 ab's 

 

Vriendelijke groet Brandje32

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hoi @brandje32

Ik heb zomaar het idee dat je niet helemaal begrijpt wat wij je proberen uit te leggen.

De LG afstandsbediening is niet van ons. Wat er nodig is om met deze afstandsbediening de mediabox te bedienen, durven wij je niet te zeggen. Vandaar dat wij je hiervoor doorverwijzen naar LG.

Andersom werkt het inderdaad wel, omdat wij onze afstandsbediening hiervoor geschikt hebben gemaakt. Wij weten hoe onze afstandsbediening werkt en kunnen je hierin ondersteunen mocht je deze willen koppelen met jouw tv.

brandje32
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb prima door wat jullie proberen uit te leggen. Wat jullie zeggen is "het is mijn LG niet dus we koppelen lekker niks" Het is mijn inziens niet meer van deze tijd dat dingen niet samen kunnen werken... Maar goed nieuws voor mij... Mijn LG ab is gekoppeld met jullie Ziggobox. Ik kan jullie ab gelukkig in de la laten liggen en alle zenders met de ab van de LG bedienen.... 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@brandje32 het punt is LG moet dit mogelijk maken in hun afstandsbedieningen je zal dan een IR Code van de bewuste mediabox moeten invoeren. 

Uiteindelijk is het niet anders dan de Logitech afstandsbedieningen, het is aan logitech

om de juiste code's te verkrijgen.

Maar het is blijkbaar gelukt, nu zijn we uiteraard benieuwd hoe?

 

brandje32
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi Je hebt geen IR code nodig en zeker geen Logitech ab. Waar het om gaat is dat er op een gewone manier geen koppeling gemaakt kan worden omdat het jullie LG niet is en daarmee jullie ab niet is. AB van ziggo kan wel aan een LG gekoppeld worden omdat zij (LG) wel die mogelijkheid toestaan. Hoezo kan je in het menu van de ziggobox niet de optie toevoegen koppel een .... ab (van wie dan ook) nee doen we niet want zoals er al eerder wordt gezegd het is niet de ab van ziggo.

 

Hoe dan ook de ab van LG is gekoppeld aan de ziggobox, werkt prima verder. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Elk apparaat heeft een ir code voor de aansturing zo eenvoudig is het, daarom heb je code lijsten. 

Wel jammer dat je voor ons je medeklanten niet wil delen hoe het je is gelukt.

Uitgelicht topic