Goedendag.
Heb een LG OLED42C2 aangeschaft. En wil daar graag een ci+ module in draaien.
Heb reeds overleg gehad met ziggo, en die hebben mij een geheel nieuwe Ci+ & kaart gestuurd. De eerste validatie loopt prima, haalt 100 %, geeft ok, en stopt er dan eigenlijk meteen mee.
Nu valt mij op dat bij mijn postcode geen enkele LGOLED42 een certificatie heeft van ziggo?
Dus is het zo dat hij wel keurig gevalideerd wordt, maar dan een seintje krijgt van Ziggo dat de tv niet certified is?
Signaal is prima, ( sterkte 92 % kwaliteit 100 % op de 474000 ) , een gewone decoder heeft nergens last van, en NED 1 2 3 komen prima binnen, digitaal.
Dus, iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@DIKKEHENK schreef:...Nu even bij de tv bij apparaten gekeken, en daar valt iets op. Namelijk dat hij zo te zien de kaart zelf niet ziet, de module wel.
kaartje uit module gehaald, even geveegd, en weer terug. Niks. das wel apart.
Misschien een 'domme' opmerking 😇, maar zit de smartcard er wel goed om in? Zit het label/chip op de smartcard wel aan de juiste kant?
@DIKKEHENK ik lees zo je CI+ perikelen met je LG TV.
Je zou voor €2,- p.m. die je nu voor je CI module + card betaald ook kunnen kiezen voor de Next Mini die kun je achterop je TV bevestigen en die bezit wat meer mogelijkheden en je bent dan €4,- p.m. kwijt dus maar €2,- meer t.o.v. de CI module optie
Je zou misschien in overleg met een Ziggo medewerker de CI module + card retour kunnen doen.
Het is maar een tip !
ik zit in UPC gebied. het model van de module is SmarCAM-3 CI plus for UPC.
HA, werkt! zelf even de optie kanalen resetten op de ziggo mijn producten gedaan, en voila. meteen werken.
Joepie!
@Buurman schreef:...ook kunnen kiezen voor de Next Mini die kun je achterop je TV bevestigen...
In noodgevallen is dat misschien een optie. Maar .... je wilt zo'n mooie LG OLED natuurlijk niet via een Ziggo mediabox aansluiten !!
Na alle beeld- en geluid perikelen van menig Ziggo mediabox, blijf ik verre van die dingen. Al dat geëmmer over welke resolutie en geluid instellingen de juiste zijn, voor welk merk & type tv en voor welke uitzending, is te zot voor woorden. En dan hebben we het nog niet eens over technische zaken waar Ziggo gewoon af moet blijven ( b.v. kleur standaarden en beeldverbeteraars ), maar waar Ziggo zelf beslist(e) wat goed voor haar klanten is/was.
Een goede en moderne tv ( zoals die van TS ) kan prima zelf bepalen hoe en wat. Dus rechtstreeks op de coax aansluiten m.b.v. een CI+ module ( en dat bevalt mij prima !! ).
Tevens heeft een beetje tv natuurlijk véééél meer opties', dan zo'n Ziggo mediabox. Maar de software is ook nog eens speciaal voor die tv gemaakt. Wereld merken zoals LG, Samsung en Sony weten al jaren hoe je stabiele, goede en slimme software voor tv's moet maken en waaraan deze moeten voldoen, zodat ze ook prima samen werken met andere apparatuur.
Dus zet vooral geen 'filter' voor je goede tv, als dat niet nodig is. Hoe minder technische 'meuk' in de video- en audio lijn, hoe beter het resultaat.
@DIKKEHENK : Geniet van uw prachtige LG OLED !!!
@Pasi Correct. En dat was ook precies de reden waarom ik Ci+ wil, en er dus een 'kwestie' van heb gemaakt.. laat de TV zelf maar alles uit het primaire signaal halen, ipv nog een losse ( decoder& HDMI ) schakel ertussen.
Nu is de setup van deze tv vrij simpel, geen 5.1 amp erachter of gedoe met apart geluid. Gebruik wel een andere decoder voor tv 2, en die hangt wel aan een Amp en 5.1 surround.
Dit model is gewoon old skoel TV kijken en vooral PS5'en . druk 1 , ned 1. geluid uit de overigens prima int speaker. Geen gedoe met weer een layer & keuzes die ik niet gebruik.
Maar alles opgelost, happy camper!
@Pasi wil je on demand moet je in fupc gebied nog steeds een mediabox gebruiken on de mand e.d kan niet via ci+
Ik neem aan nu Ziggo alles gelijk trekt dat iedereen in fUPC gebied straks ook on demand kan kijken met CI+ module.
Ze kunnen de klanten uit fZiggo gebied niet oneindig blijven voortrekken toch?
ongelijk zal het wel blijven
in het oud Ziggo gebied kunnen klanten die voor de fusie al klant waren en eigen smartcards hebben max 5 smardcards (next meegeteld)
in oud upc en nieuwe klanten max 3
ahum, er is wel 1 probleempje..zie dat er nu een kaart is weggehaald van een grote decoder ( tv 2 ) met HD erin. Die zie ik niet meer staan & werkt nu niet meer ?
de kaart die er nog wel staat is van de extra decoder die nu dus overbodig is. Dus de verkeerde combi weggehaald.
uhm, tijdens deze actie is ( ook ) de verkeerde kaart en decoder weggehaald..kunt u dat corrigeren?
dank
een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic
@DIKKEHENK oeps, foutje. Sorry!
Even voor de ultieme zekerheid, kan je me via een privébericht even je fysieke smartcardnummers doorgeven? Zodat ik zeker weet de juiste acties uit te voeren.
Dan lossen we dit misverstand weer voor je op!
ok, gisteren gedaan.
Werkt alles nu goed ?
nee, nog niet. de LG wel, maar men heeft een verkeerde kaart weggehaald. priv mess gestuurd, maar nog niks.
Door de vakantieperiode hebben de nog aanwezige moderators het extra druk. Maar er komt ongetwijfeld een reactie @DIKKEHENK .
@DIKKEHENK we pakken het op hoor. Je gegevens zijn binnen, dus we gaan dit herstellen.
En zoals min of meer inderdaad al wordt aangegeven, dit is geen live-chat dus we pakken alles zo snel mogelijk op!
hmmjah. 1 week nu geen tv op kaartje nmr 2. Zou het toch op prij stellen als we dat fixen.
@DIKKEHENK Dat is wel heel vreemd. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met de activatie van die kaart. Ik ga opnieuw het verzoek indienen. We pakken dit zo snel mogelijk op.
ha, die doet t vandaag. Nu zal ik wel even contact op nemen, want 1 kaart en decoder kan ik retourneren. ( daar is de ci+ voor in de plaats gekomen ) .
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.