1
Vraag
2
Reacties
DIKKEHENK

Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

LG 42 C2 tv en een CI+ module

Goedendag.

 

Heb een LG OLED42C2 aangeschaft.  En wil daar graag een ci+ module in draaien.

 

Heb reeds overleg gehad met ziggo, en die hebben mij een geheel nieuwe Ci+ & kaart gestuurd. De eerste validatie loopt prima, haalt 100 %, geeft ok, en stopt er dan eigenlijk meteen mee. 

 Nu valt mij op dat bij mijn postcode  geen enkele LGOLED42 een certificatie heeft van  ziggo? 

 

Dus is het zo dat hij wel keurig gevalideerd wordt, maar dan een seintje krijgt van Ziggo dat de tv niet certified is?

 

Signaal is prima,  ( sterkte 92 % kwaliteit 100 % op de 474000 ) , een gewone decoder heeft nergens last van, en NED 1 2 3 komen prima binnen, digitaal.

 

 vlcsnap-2022-07-23-13h35m28s337.jpgvlcsnap-2022-07-23-13h34m42s806.jpg

5dc8be2a-f38b-4d66-af16-b5f290378a50.jpg

Dus, iemand een idee?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @DIKKEHENK,

Je mooie nieuwe tv doet hier wat stof opwaaien zo te zien. Top dat er al zo met je wordt meegedacht om daadwerkelijk beeld te krijgen.

Zelf lees ik E100-4 en E06-4 foutmelding. De eerste foutmelding heeft een administratieve oorzaak, de andere foutmelding een technische. Hoewel de tv inderdaad niet is gecertificeerd ( en daardoor de werking niet kunnen garanderen),  helpt het voor het testen wel dat dat de CI module en smartcard geactiveerd staan. 

Dat stonden ze helaas nog niet, dat ik heb ik daarom bij deze voor je in gang gezet. Doorgaans duurt dit 24 uur. Merk je verschil als je opnieuw naar zenders zoekt als je de smartcard daadwerkelijk in Mijn Ziggo ziet staan? 

Bekijk in context

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

ik zit in UPC gebied. het model van de module is SmarCAM-3 CI plus for UPC.

 

HA, werkt!  zelf even de optie kanalen  resetten op de ziggo mijn producten gedaan, en voila. meteen werken.

 

Joepie!

Bekijk in context

45 Reacties 45
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zit de smartcard er goed in? Kan op 3 manieren fout.

Staat je kaart al in ''mijn ziggo''?

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Ja, de kaart zit er goed in, zoals je kunt zien op de fotos. Ci module herkend, validatie 100 %. Of mijn kaart al in mijn ziggo staat weet ik niet zal even kijken.

 

Nee, de huidige kaart ( nmr ) staat er niet bij?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator kan voor je nakijken waarom de smartcard nog niet zichtbaar is

waarschijnlijk moet de card nog geactiveerd worden 

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Nou, het zit wat anders. Volgens ziggo is de software van deze hagelnieuwe tv niet geschikt.

Volgens LG zelf is de tv ( en dit specifiek model ) weldegelijk  geschikt voor ziggo.

 

Volgens ziggo gaat de verificatie op de tv in beeld wel goed, maar blijkbaar gaat het daarna mis en zegt ziggo "doen we niet".

 

Kortom, tot nu toe kastje/muur.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@DIKKEHENK  schreef:

Ja, de kaart zit er goed in, zoals je kunt zien op de fotos. 


Dat kunnen we op de foto's niet zien.

Ik heb hier net een niet-actieve kaart geprobeerd. Krijg dan E100-4 foutmelding. Als ik de kaart er verkeerd in plaats, de melding " E06-4 ... zit de kaart misschien verkeerd om. "

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

de module en kaart zitten er goed in, de verificatie loopt ( zoals op de fotos te zien is ) , gaat naar 100 %, tv zegt OK, en dan blijkt dat de verificatie aan de ziggo kant niet goed is verlopen. Wel aan de tv kant.

 

Dit is nu hier geprobeerd met 3 verschillende CI+ modules, en 2 kaarten. Waarvan de laatste poging met een hagelnieuwe ( via ziggo ) module en kaart.

 

Als de kaart er niet goed inzit doet het überhaupt geen verificatie.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Volgens mij is het vrij simpel, je geeft aan dat het kaartnummer niet vermeld staat in mijn Ziggo, dat betekent dat de kaart nog niet is opgevoerd door Ziggo, dat moet eerst gebeuren.

Staat compleet los van welke TV je gebruikt of gaat gebruiken.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@amvih  schreef:

Volgens mij is het vrij simpel, je geeft aan dat het kaartnummer niet vermeld staat in mijn Ziggo, dat betekent dat de kaart nog niet is opgevoerd door Ziggo, dat moet eerst gebeuren.


Als dat zo is, is het een vreemde melding van de tv. Die zegt dat ie de smartcard niet kan lezen.

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Klopt, en het gekke is dat ziggo de nieuwe module en kaartnmr nog steeds niet heeft veranderd, terwijl ze het 2 weken geleden hebben opgestuurd.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Module en kaart zijn toch wel van hetzelfde coderingssysteem?

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

ga er zelf gevoeglijk vanuit dat ziggo mij de juiste kaart en module stuurt. Want heel even. Een module en kaart correct plaatsen is geen hogere wiskunde. de TV zelf geeft al aan of de boel er correct inzit namelijk. Ziet module, ziet kaart, verificatie, the works.

Feit is dat het een simpel concept is wat ziggo blijkbaar bij dit model niet voor elkaar heeft. De tv is gloednieuw, het is geen obscuur model of typenmr, dit zou toch echt theoretisch moeten werken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

276E33C0-4A0A-41A7-8EA6-B6A947565932.png

heb je de mogelijkheid om de ci module+smartcard in een andere tv te testen ?

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

ehh nee, die heb ik even niet nee. Bijkomend nadeel is namelijk dat je een tv moet fact resetten volgens de gebruiksaanwijzing, dus omdat nou even bij wat buren te doen gaat me wat ver. Tevens in t bezit van 2 hagelnieuwe quantis, en 1 ziggo module.  Verder is geen enkel nieuw 42 inch OLED model zogenaamd ziggo certified.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zolang het smartcard nummer niet in mijn Ziggo zichtbaar is werkt de smartcard ook niet in dat geval is het denk handiger is even op een moderator te wachten.

 

het niet ziggo certified zou de oorzaak kunnen zijn

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@anoniemforum  schreef:

zolang het smartcard nummer niet in mijn Ziggo zichtbaar is werkt de smartcard ook niet in dat geval is het denk handiger is even op een moderator te wachten.

 

het niet ziggo certified zou de oorzaak kunnen zijn

 


Ik denk het eerste. Alle LG C2 beeldformaten zijn nog niet gecertificeerd. Dat hoeft echter niet te betekenen dat het niet zou werken. Is in het verleden vaak gebleken. De C2 is leverbaar vanaf april. Wordt dan wel eens tijd....

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @DIKKEHENK,

Je mooie nieuwe tv doet hier wat stof opwaaien zo te zien. Top dat er al zo met je wordt meegedacht om daadwerkelijk beeld te krijgen.

Zelf lees ik E100-4 en E06-4 foutmelding. De eerste foutmelding heeft een administratieve oorzaak, de andere foutmelding een technische. Hoewel de tv inderdaad niet is gecertificeerd ( en daardoor de werking niet kunnen garanderen),  helpt het voor het testen wel dat dat de CI module en smartcard geactiveerd staan. 

Dat stonden ze helaas nog niet, dat ik heb ik daarom bij deze voor je in gang gezet. Doorgaans duurt dit 24 uur. Merk je verschil als je opnieuw naar zenders zoekt als je de smartcard daadwerkelijk in Mijn Ziggo ziet staan? 

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

hallo daar.

 

Het enige verschil ( maar het is nu 4 uur later ) is dat de tv eerst laat zien dat de module werkt en klaar is voor gebruik, om daarna meteen weer de boel af te sluiten.

 

Ik zal het na 24 uur, dus morgenavond weer proberen. Dank iig voor het corrigeren van de serienmrs.

 

DIKKEHENK
Topicstarter
Level 6
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

welnu, de tv maar weer gefactory reset, verificatie gestart, 100 %, klaar en weer weg.

Nu even bij de tv bij apparaten gekeken, en daar valt iets op. Namelijk dat hij zo te zien de kaart zelf niet ziet, de module wel. 

kaartje uit module  gehaald, even geveegd, en weer terug. Niks. das wel apart.

kaart3.jpg

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

Je hebt ook gereageerd in het topic: Bridge modus IPv6 is live in oud UPC gebied!

Welk CI+ module heb je?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules

SmarDTV is voor fUPC gebied, de andere voor fZiggo gebied.

Als er Irdeto op de achterkant van de Smartcard staat, is die voor fZiggo gebied.

https://www.televisies.nl/tvpedia/wat-is-het-ziggo-gebied-binnen-nederland/

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic