1
Vraag
2
Reacties
ieising

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Kwaliteit Paramount op Ziggo Next is slecht

Hoi,

De zender Paramount op mijn Ziggo Next is erg slecht. Continu blokkerig beeld alsof er data mist.
Ik heb 't netwerk getest op de Next en bij de diagnostiek krijg ik een 'Goed'.

Op mijn iPhone en op de pc is hey veld prima.

Next is bekabeld op internet aangesloten.

 

Alle andere zenders zijn prima.

Ik had trouwens hetzelfde probleem toen het nog Spike was.

 

Iemand idee wat dit kan zijn?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Blokjes in beeld wijzen vrijwel altijd op een signaal probleem.

Kun je hier wat foto's plaatsen van je coax aansluitingen? Zeker waar ziggo je huis binnenkomt.

 

Tv-signaal verbeteren | Klantenservice | Ziggo

 

Stoorbronnen

Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

 

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe is het beeld op Investigation Discovery (123) en Ziggo Sport Golf (403) mocht je deze kanalen tot je beschikking hebben?

Als Paramount problemen heeft zal je dat op die kanalen ook ervaren. Aan Paramount ligt het niet, die doet het hier via de TV tuner prima.

 

De IPhone en PC gebruiken een andere techniek die minder gevoelig is voor invloeden van buitenaf.

Bekijk in context

Uitgelicht
Huig071

Level 2
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik denk dat ik t heb gevonden. Sinds een aantal weken heb ik een Growatt shine lanbox. Dit kastje verbind de omvormer van m'n zonnepanelen met het internet om inzage te hebben wat de panelen opleveren. De verbinding tussen de lanbox en de omvormer geschiedt via een RF signaal. Deze box is naast het aop geplaatst maar nu ik m uit heb staan is de storing weg op alle 3 de eerdergenoemde zenders. Ik ga de lanbox een paar meter verderop opnieuw plaatsen.

growatt-shine-link-lanbox.jpg

24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Blokjes in beeld wijzen vrijwel altijd op een signaal probleem.

Kun je hier wat foto's plaatsen van je coax aansluitingen? Zeker waar ziggo je huis binnenkomt.

 

Tv-signaal verbeteren | Klantenservice | Ziggo

 

Stoorbronnen

Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe is het beeld op Investigation Discovery (123) en Ziggo Sport Golf (403) mocht je deze kanalen tot je beschikking hebben?

Als Paramount problemen heeft zal je dat op die kanalen ook ervaren. Aan Paramount ligt het niet, die doet het hier via de TV tuner prima.

 

De IPhone en PC gebruiken een andere techniek die minder gevoelig is voor invloeden van buitenaf.

ieising
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Die twee zenders hebben hetzelfde euvel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ieising  schreef:

Die twee zenders hebben hetzelfde euvel.


Dan verwijs ik je naar de reactie van @Steefb dit gaat vermoedelijk fout in je coax bekabeling. De internet kabel vanaf de Connectbox staat hier buiten.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@ieising 

 

Als het live niet helemaal goed gaat, omdat signaal via COAX niet vlekkeloos verloopt, kun je nog proberen om een paar minuten te pauzeren, of terug te kijken, waardoor je niet meer live kijkt. Het videosignaal wordt dan gestreamd via internet en niet via COAX. Goede kans dat je dan geen blokjes meer in beeld ervaart.

 

Ik heb dezelfde problematiek op dezelfde zenders ervaren. Met blokjes geeft diagnostiek zelfs nog goed aan, pas bij zonder blokjes, maat ook zonder beeld, gaf diagnostiek slecht aan.  Aan diagnostiek heb je in dit geval dus niet zoveel.

In alle geval is het het beste om het signaal via de COAX (laten) te verbeteren.

Hannahcee

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kun je dat coax signaal laten verbeteren? Want ik heb ook dramatisch slecht beeld bij Paramount 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Hannahcee  schreef:

Hoe kun je dat coax signaal laten verbeteren? Want ik heb ook dramatisch slecht beeld bij Paramount 


 

TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

 

Plaats hier wat foto's van je coax aansluitingen, vaak kunnen we daaraan wat zien.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Hannahcee

Om je goed advies te geven is het handig om eerst een goed beeld te hebben van de huidige situatie. Vandaar dat @Steefb ook om wat foto's heeft gevraagd. Wil je die alsnog delen, zodat we er met je naar kunnen kijken?

Huig071

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Blokken duiden op een slecht signaal.

 

TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

 

Plaats hier wat foto's van je coax aansluitingen, vaak kunnen we daaraan wat zien.

Huig071

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

20230308_214141.jpg

 aop met splitter naar modem (witte kabel) en de zwarte coax 7 mtr naar de ziggo next. Rechtstreeks zonder versterker, die heb ik er al tussenuit gehaald omdat ik die verdacht van de storing op paramount en kanaal 123, en ziggo golf sport. Die blokken bij mij ook. Alle ander zenders

20230308_214240.jpg

geen bijzonderheden. Zwarte ziggo coax is een jaar oud, aop binnenwerk ook.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Soms past de splitter net niet goed op de aansluiting. Check deze video hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.

 

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

Huig071

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt wat je zegt. Ik schuif de splitter zonder witte kap op de aansluiting en daarna plaats ik losjes de witte kap erop.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Huig071

 

Irritant dat je deze storing ervaart! Op je foto's ziet alles er prima uit inderdaad. Er is bij ons geen storing bekend met dit kanaal en ik zie dat je al bezig bent geweest met de goede tips van Steefb. Ik kan je, om deze 100% uit te sluiten, een coaxkabel na sturen. Die is dan wel maximaal 5 meter (al is het maar om even te testen). Anders zouden we op een monteursbezoek uitkomen. We horen graag van je!

Huig071

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik denk dat ik t heb gevonden. Sinds een aantal weken heb ik een Growatt shine lanbox. Dit kastje verbind de omvormer van m'n zonnepanelen met het internet om inzage te hebben wat de panelen opleveren. De verbinding tussen de lanbox en de omvormer geschiedt via een RF signaal. Deze box is naast het aop geplaatst maar nu ik m uit heb staan is de storing weg op alle 3 de eerdergenoemde zenders. Ik ga de lanbox een paar meter verderop opnieuw plaatsen.

growatt-shine-link-lanbox.jpg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah super! Mooi dat je het hebt gevonden en het hier deelt. Ik heb je reactie extra uitgelicht, mogelijk hebben anderen hier ook wat aan 🙂

florispieter

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bij mij precies hetzelfde probleem.

Als de growatt shinelanbox uitgeschakeld is dan is het probleem inderdaad verdwenen.

Bedankt voor de goeie tip.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Huig071  puur uit interesse ik heb de beschrijving van die Growatt box verder niet gelezen. Dat het RF signaal stoort is inderdaad logisch, wat ik mij nu af vraag waar bevindt zich de omvormer? Ik verwacht namelijk dat die box nabij de omvormer hangt?

Huig071

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De omvormer hangt 2 verdiepingen hoger, op de zolder. De lanbox die in verbinding staat met de omvormer (middels rf signaal) had ik pal naast de modem in de woonkamer aangesloten via de lan kabel. Deze geeft dan de data van de omvormer door aan het internet. Het zend/ontvang bereik tussen de omvormer en de lanbox van Growatt is 200 meter. Ze hoeven dus niet echt dicht bij elkaar te staan. Maar zoals eerder gemeld heb ik de lanbox een meter of 4 verderop kunnen aansluiten en nu geen probleem meer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic