1
Vraag
2
Reacties
housefriek

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Krakend geluid uit de mediabox

Ik heb sinds vandaag krakend geluid op de aansluiting van mijn mediabox.

Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar by youtube netflix etc heb ik nergens last van.

Ik heb de hdmi en coax kabel vervangen. Alles schoongemaakt. Mediabox opnieuw opgestart etc maar niks helpt. Mijn andere tv die rechtstreeks op de coax is aangesloten werkt prima.

Nu bel ik de klantenservice en die bied alleen maar aan om een servicemonteur langs te sturen die ik zelf moet betalen. Ik ben niet berid dit te doen maar de klantenservice loopt alleen een lijstje af en geeft dan aan dat dit het enige is wat hij voor mij kan doen. Als ik het niet opgelost krijg ben ik in staat van provider te switchen.

Wellicht hebben mensen hier nog tips om te proberen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
housefriek
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem is inmiddels opgelost en het bleek toch een restart te zijn van de mediabox. Mijn frustratie zat in het feit dat de klantenservice niks anders kon aanbieden dan een betaalde servicemonteur. Dank voor de reacties

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zelf betalen is alleen van toepassing als het aan je eigen apparatuur ligt of aan eigen bekabeling, die buiten de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt, met de 1e splitter en 1e korte kabels aanwezig is.

Ligt het aan de Mediabox XL, dan zijn de kosten ook voor Ziggo.

 

Je kunt zelf ook een monteur bestellen: Dit doet de storingsmonteur (ziggo.nl)

 

Op de volgende pagina staan de kosten als het aan je eigen aansluitingen en apparatuur ligt:

Kosten storingsmonteur (ziggo.nl)

De monteur onderzoekt of de storing komt door een probleem met je kabels of de apparatuur in je eigen huis. Zo ja, dan betaal je € 50 voor het oplossen van de storing. Is er alleen een probleem met het Ziggo netwerk? Dan betaal je niets. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @housefriek, we willen voorkomen dat je overstapt! Zoals @Bert al aangeeft zit het net iets anders met de voorwaarden. Mocht je openstaan voor een monteursbezoek dan plan ik deze voor je in. Mocht je liever eerst een nieuwe HDMI kabel ontvangen dan kan ik deze naar je opsturen. Ik hoor het graag! 

housefriek
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem is inmiddels opgelost en het bleek toch een restart te zijn van de mediabox. Mijn frustratie zat in het feit dat de klantenservice niks anders kon aanbieden dan een betaalde servicemonteur. Dank voor de reacties

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@housefriek Fijn dat het inmiddels is opgelost! Ik ga er vanuit dat je toekomstige ervaringen een stuk positiever zijn. Je weet ons hier te vinden. Geniet van je dag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic