1
Vraag
2
Reacties
m.welters2

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Krakend geluid op alle zenders.

Bij het opstarten van de horizonbox krakend geluid op alle zenders. De box opnieuw opgestart zonder succes. Het geluid via de televisie getest (niet opgelost). De roosters van de mediabox doorgeblazen (niet opgelost). Wat zou ik nog kunnen proberen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @m.welters2. Zo te lezen heeft jouw mediabox zijn beste tijd gehad. 
Ik wilde je aanbieden je een Next mediabox toe te sturen, maar zie dat deze al besteld is. Top! Als ik toch nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag :-). 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Alle coaxstekkers een keer loshalen en weer goed vastdraaien of drukken van begin in huis tot het einde in de Mediabox XL.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@m.welters2 . Het krakend geluid komt waarschijnlijk door (veel) berfouten in je signaal. Stekkers en splitters  goed controleren.

 

Teun.

m.welters2
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel Bert en Teun! Ik heb alle connectors gecontroleerd en het probleem van krakend geluid bleef aanwezig. Ik hoor aan de mediabox dat de ventilator het zwaar heeft. Maakt mechanisch geluid en valt vaker stil. Dat merk ik aan de warmte uitvoer. Lichtjes tikken brengt de ventilator weer voor korte duur op gang. Wij hebben een bescheiden vermoeden dat de horizonbox naar jaren probleemloos te hebben gefunctioneerd aan zijn laatste uren bezig is. Geheel opnieuw opstarten en terug naar fabrieksinstellingen helpt ook niet. Wij gaan morgen contact zoeken met ziggo om te vragen of een nieuwe mediabox de snelste oplossing is. Wij willen graag geluid bij de programma’s. Groet Anna

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @m.welters2. Zo te lezen heeft jouw mediabox zijn beste tijd gehad. 
Ik wilde je aanbieden je een Next mediabox toe te sturen, maar zie dat deze al besteld is. Top! Als ik toch nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag :-). 

m.welters2
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Lycke, Teun en Bert

Dankjewel voor jullie technische ondersteuning! Zodoende zijn wij door ziggo direct geholpen en is mijn mediabox xl vervangen door een mediabox next. Vandaag nog installeren. Wij gaan ervan uit dat wij vanavond weer van goed beeld en geluid kunnen genieten! Dank jullie wel! Gr Anna

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic