1
Vraag
2
Reacties
Emma0017

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kraakgeluid bij zenders via Mediabox

Sinds 2 dagen heb een kraak in het geluid van de zenders die ik via de mediabox ontvang. Bij zenders die ik via de tv zelf afspeel (Netflix, YouTube) heb ik dat probleem niet. Hier moet ik bij vermelden dat dit probleem zich alleen maar voordoet als de geluidinstelling van de mediabox op "dolby music "  staat. Het geluid speel ik af via een 5.1 versterker die dolby  ondersteund. Ik heb de mediabox al eens gereset en terug gezet in fabrieksinstellingen, wat geen effect heeft gehad. Tot 2 dagen geleden had ik dit probleem nooit gehad en is ineens ontstaan.

26 Reacties 26
Emma0017
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Probleem bij alle zenders via de mb.  Bij live kijken, uitgesteld kijken opnames. Het geluid loopt via de  tv.   Met HDMI van mb naar tv, geluid via optisch naar versterker. Deze opstelling staat al zeker 5 jaar zo,  nooit problemen gehad tot 3 dagen geleden. Afgelopen jaar is er nog een ziggo monteur geweest (met kennis van zaken) die alles heeft gecontroleerd en waar nodig kabels vervangen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ok . Wil je eens uit testen als de mb rechtstreeks op de versterker wordt aangesloten? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Nog even een aanvulling op mijn vorige reactie : het is ook zo dat de meeste merken tv's de optische aansluiting vaak dd 2.0 is. En andere formats via hdmi gaan. Hier nog een link waar ea uitgebreid is uitgelegd: https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/Mediabox-Next-en-XL-aansluiten-op-een-audioset/ba-p/821764

Emma0017
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kan het dan zijn dat ik hier de afgelopen 5 jaar geen last van heb gehad eb ju ineens wel.

Van die 5 jaar de laatste 1,5jaar via de nieuwe tv. Wat kan er dan 3 dagengeleden veranderd zijn dat dit probleem nu wel aanwezig is.

Mij lijkt het dat er een probleem is met de Horizonbox.

Emma0017
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Maar zaterdag komt er een monteur, dus dan zullen we wel zien.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Emma0017 Het kan idd zo zijn dat er ea niet goed inz mbxl. Echter even afhankelijk van jou tv/model kan het zo zijn dat de optische aansluiting ook dd 2.0 kan zijn? En dat je dan eigenlijk nooit van de dolby 5.1 hebt genoten inz. externe apparatuur? Kijk dit even na op je tv. Je gaf aan dat er zaterdag een monteur komt. Ik zou toch even eerst uit testen om ea rechtstreeks op de versterker aan te sluiten (Denk dan ook even aan dat de aangesloten bron optisch moet uitdragen..) Om evt extra kosten te  besparen mocht het aan de tv liggen. Verder heeft de tv de laatste update's?

Emma0017
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb zojuist mb  et optische kabel rechtstreeks aangesloten op de versterker en dan heb jij het probleem inderdaad niet.  Blijf het niettemin wel vreemd vinden dat ik tot afgelopen vrijdag dit nooit gehad heb.

Maar goed, probleem "opgelost".  Ik ga de monteur maar afbestellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic