Vraag
Reacties
Oplossing
Cjwjonker
Level 4

Kort zwart beeld nieuwe Samsung 8K tv

Sinds ik een nieuwe Samsung 8k tv, model maart 2021 heb, valt paar keer per dag beeld kort weg, 2 of 3 seconden zwart beeld daarna gewoon weer beeld. Nieuwe ziggo HDMI kabel geplaatst tussen nextbox en TV, instellingen met Ziggo van de mediabox box doorlopen, maar helpt niets.  Bij mijn oude 4K samsung nooit last mee gehad. Gebruik nu uit noodzaak CI+ module en dan heb ik dit probleem niet. Volgens Samsung online hulp valt het signaal van de next kort weg.......wil echter graag de next blijven gebruiken vanwege de meer mogelijkheden tov de ci module. Weet iemand oplossing?

Bij voorbaat dank

C. Jonker

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@robbo en @Cjwjonker, goed om te weten, thanks. Daar kunnen we weer wat verder mee sleutelen. Want er wordt nog steeds druk nazoekwerk gedaan naar het ''hoe en waarom''.

We zien dat het per model ook weer anders is, in dit geval noemt Samsung het voor dat toestel "Invoersignaal extra". Erg handig, ahum 😉
 

Zie ook pagina's 121 en 171 in deze link, mochten jullie dit nog verder willen bekijken en proberen.  Ik durf nog geen garantie te geven, maar het is het lezen en proberen waard. 

Bekijk in context

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Dat extra is hoofdzakelijk voor hdmi zwart niveau. En evt meerdere apparatuur instelbaar per hdmi poort. Dit even voor de info. Zal het eens even testen.. hoewel ik er geen last van heb alleen overgang HLG maar dat is gebruikelijk. 

Bekijk in context

Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

Ik heb het HDMI invoersignaal extra op de HDMI poort waar de next op is aangesloten 6 dagen geleden op UIT gezet en tot nu toe geen last meer gehad van het zwarte beeld. Ik denk dat dit de oplossing is. Als het over een week nog steeds goed is gegaan dan is het volgens mij dank zij jullie opgelost!!. Zal het volgende week melden.

Bekijk in context

58 Reacties 58
Edwinvdwerken
Level 7

Ik heb dit ook op mijn Samsung 4K televisie.

elke keer een paar sec . 
heb het ook bij opnames kijken 

0 Kudos
Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

Nooit een oplossing hiervoor gevonden of is het verholpen?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je de firmware van de tv op updates gecontroleerd ?

0 Kudos
Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

Ja, de software is helemaal up to date.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

beeld en geluid, beeldresolutie op welke staat die instelling op de mediabox ?

0 Kudos
Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

Hallo, allereerst bedankt dat je probeert een oplossing te zoeken. Ik heb 4k, 1080P/1080I en automatisch geprobeerd. Kan niet precies zeggen bij welke instelling het het minste voorkomt, maar het blijft in alle gevallen terugkomen. Volgens ziggo zou 1080 trouwens de beste keuze zijn...?

RoWi
Level 20

Welke hdcp versie ondersteunt die Samsung hoger dan versie 2.2? Niet verwarren met HDMI.

Naast de pixels, wat verschilt er nog meer in de specificaties. 

 

Het ineens signaal kort wegvallen waar de Samsung helpdesk mee komt klinkt vreemd. Hoewel het wel in de communicatie tussen de Next en de TV gezocht zal moeten worden.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je de originele hdmi kabel die bij de next zat gebruikt ?

0 Kudos
Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

In 1e instantie niet, later wel, netjes door ziggo opgestuurd. Beeld werd toen wel beter, zwart beeld uitvallen helaas niet verholpen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Cjwjonker en welkom op de Community! Ik zie dat je al aardig wat tips gekregen hebt, mooi! Helaas nog geen oplossing maar we geven niet op. @Dave wellicht heb jij hier nog ideeën over? 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Cjwjonker 

 

Als je de HDMI in de TV doet kijk even welke poort van de HDMI de optie 4:4:2 en 4:4:4 ondersteund en dan verbind je hem naar de Next.

 

Druk dan op de Home knop van je Next, ga naar tandwiel op rechts en vervolgens naar Beeld en Geluid.

Zet je HDMI instelling op 4K want de Next ondersteunt geen 8K

Zet de 4:3 op Uitgerekt en dan zou het probleem zich moeten oplossen.

 

Laat de Next van Eco even naar midden of Hoog kijken of hij blijft staan zonder zwart beeld.

 

Lukt het niet, probeer eens een andere HDMI en ja die van de Action/BiG Bazaar zijn evengoed als die van Ziggo.

0 Kudos
Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

Bedankt allen. Alles nu zo ingesteld conform jullie adviezen, echter kan ik nergens zien/opzoeken of/welke hdmi poort 2.2 of 4.4 etc. Ondersteunt. De handleiding  van de tv is online  en daar is het niet te vinden. Iemand enig idee?

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

welk merk type heb je?

0 Kudos
RoWi
Level 20
Cjwjonker
Level 4
Topicstarter

Dat is een Samsung QE75QN800AT

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je eens van hdmi poort wisselen 

anders even de tv terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Heb even de Handleiding erbij gepakt en ik zie HDMI 1 is ARC ondersteuning en HDMI 2 daar moet dus de Next naar toe zie ook plaatje.

34175B8F-5FFB-4FC1-ACC1-B65D902F2E6F.png

Ik vind voor zo dure TV dat er weinig HDMI poorten op zit.

 

Hier is ook de Gebruikershandleiding nederlands misschien kan je daar iets over de HDMI en de instelling vinden

RoWi
Level 20

 

@Dave Bij dit model wordt blijkbaar deOne connectbox meegeleverd, dan heb je meer HDMI aansluitingen. Als deze er inderdaad tussen zit is er een extra apparaat die voor storingen kan zorgen.

 

 

 

Angelina74
Level 1

Wij hebben dit ook sinds kort met onze B&O tv. Niets veranderd, het signaal was hiervoor gewoon goed.

0 Kudos