Sinds ik een nieuwe Samsung 8k tv, model maart 2021 heb, valt paar keer per dag beeld kort weg, 2 of 3 seconden zwart beeld daarna gewoon weer beeld. Nieuwe ziggo HDMI kabel geplaatst tussen nextbox en TV, instellingen met Ziggo van de mediabox box doorlopen, maar helpt niets. Bij mijn oude 4K samsung nooit last mee gehad. Gebruik nu uit noodzaak CI+ module en dan heb ik dit probleem niet. Volgens Samsung online hulp valt het signaal van de next kort weg.......wil echter graag de next blijven gebruiken vanwege de meer mogelijkheden tov de ci module. Weet iemand oplossing?
Bij voorbaat dank
C. Jonker
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robbo en @Cjwjonker, goed om te weten, thanks. Daar kunnen we weer wat verder mee sleutelen. Want er wordt nog steeds druk nazoekwerk gedaan naar het ''hoe en waarom''.
We zien dat het per model ook weer anders is, in dit geval noemt Samsung het voor dat toestel "Invoersignaal extra". Erg handig, ahum 😉
Zie ook pagina's 121 en 171 in deze link, mochten jullie dit nog verder willen bekijken en proberen. Ik durf nog geen garantie te geven, maar het is het lezen en proberen waard.
Dat extra is hoofdzakelijk voor hdmi zwart niveau. En evt meerdere apparatuur instelbaar per hdmi poort. Dit even voor de info. Zal het eens even testen.. hoewel ik er geen last van heb alleen overgang HLG maar dat is gebruikelijk.
Ik heb het HDMI invoersignaal extra op de HDMI poort waar de next op is aangesloten 6 dagen geleden op UIT gezet en tot nu toe geen last meer gehad van het zwarte beeld. Ik denk dat dit de oplossing is. Als het over een week nog steeds goed is gegaan dan is het volgens mij dank zij jullie opgelost!!. Zal het volgende week melden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb dit ook op mijn Samsung 4K televisie.
elke keer een paar sec .
heb het ook bij opnames kijken
Nooit een oplossing hiervoor gevonden of is het verholpen?
heb je de firmware van de tv op updates gecontroleerd ?
Ja, de software is helemaal up to date.
beeld en geluid, beeldresolutie op welke staat die instelling op de mediabox ?
Hallo, allereerst bedankt dat je probeert een oplossing te zoeken. Ik heb 4k, 1080P/1080I en automatisch geprobeerd. Kan niet precies zeggen bij welke instelling het het minste voorkomt, maar het blijft in alle gevallen terugkomen. Volgens ziggo zou 1080 trouwens de beste keuze zijn...?
Welke hdcp versie ondersteunt die Samsung hoger dan versie 2.2? Niet verwarren met HDMI.
Naast de pixels, wat verschilt er nog meer in de specificaties.
Het ineens signaal kort wegvallen waar de Samsung helpdesk mee komt klinkt vreemd. Hoewel het wel in de communicatie tussen de Next en de TV gezocht zal moeten worden.
heb je de originele hdmi kabel die bij de next zat gebruikt ?
In 1e instantie niet, later wel, netjes door ziggo opgestuurd. Beeld werd toen wel beter, zwart beeld uitvallen helaas niet verholpen.
Hi @Cjwjonker en welkom op de Community! Ik zie dat je al aardig wat tips gekregen hebt, mooi! Helaas nog geen oplossing maar we geven niet op. @Dave wellicht heb jij hier nog ideeën over?
Als je de HDMI in de TV doet kijk even welke poort van de HDMI de optie 4:4:2 en 4:4:4 ondersteund en dan verbind je hem naar de Next.
Druk dan op de Home knop van je Next, ga naar tandwiel op rechts en vervolgens naar Beeld en Geluid.
Zet je HDMI instelling op 4K want de Next ondersteunt geen 8K
Zet de 4:3 op Uitgerekt en dan zou het probleem zich moeten oplossen.
Laat de Next van Eco even naar midden of Hoog kijken of hij blijft staan zonder zwart beeld.
Lukt het niet, probeer eens een andere HDMI en ja die van de Action/BiG Bazaar zijn evengoed als die van Ziggo.
Bedankt allen. Alles nu zo ingesteld conform jullie adviezen, echter kan ik nergens zien/opzoeken of/welke hdmi poort 2.2 of 4.4 etc. Ondersteunt. De handleiding van de tv is online en daar is het niet te vinden. Iemand enig idee?
welk merk type heb je?
Dat is een Samsung QE75QN800AT
kun je eens van hdmi poort wisselen
anders even de tv terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen
Heb even de Handleiding erbij gepakt en ik zie HDMI 1 is ARC ondersteuning en HDMI 2 daar moet dus de Next naar toe zie ook plaatje.
Ik vind voor zo dure TV dat er weinig HDMI poorten op zit.
Hier is ook de Gebruikershandleiding nederlands misschien kan je daar iets over de HDMI en de instelling vinden
@Dave Bij dit model wordt blijkbaar deOne connectbox meegeleverd, dan heb je meer HDMI aansluitingen. Als deze er inderdaad tussen zit is er een extra apparaat die voor storingen kan zorgen.
Wij hebben dit ook sinds kort met onze B&O tv. Niets veranderd, het signaal was hiervoor gewoon goed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.