Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Gerard Wouterse
Level 1

Koptelefoon Horizon

Kan ik een koptelefoon rechtstreeks op de Horizon aansluiten?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
Oplossing gevonden. De Horizon met de tulpstekkers verbonden met de stereo en de koptelefoon op de stereo aangesloten.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
Paul.Niezing
Level 13
Op de 7401 zit op de achterkant een minijack aansluiting, indien u een horizon 7400 heeft zit deze er niet op er zijn wel verloopjes om deze aan te sluiten op de tulp aansluiting.

De vraag is echter wat is de bedoeling? Koptelefoon voor slechthorende? nog wel geluid uit de tv ernaast of alleen geluid over het toestel, u kunt er ook voor kiezen de koptelefoon rechtstreeks op de tv aan te sluiten.
0 Kudos
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
De bedoeling is dat het geluid zowel via de TV als via de koptelefoon gaat. Ik kan Nederlandse series anders niet volgen. Heb hoortoestellen die nog geen Blue tooth hebben. Ik kan niet vinden of ik de 7400 of de 7401 heb.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Is het niet mogelijk de hoofdtelefoon aan te sluiten op de Tv zelf? Tegenwoordig schakelen dan de speakers op de Tv niet meer uit, en kun je via het menu de geluidssterkte van de hoofdtelefoon regelen. terwijl de sterkte via de Tv zelf gelijk blijft.

Mvg. Willem.
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Gerard Woutersen wrote:
De bedoeling is dat het geluid zowel via de TV als via de koptelefoon gaat. Ik kan Nederlandse series anders niet volgen. Heb hoortoestellen die nog geen Blue tooth hebben. Ik kan niet vinden of ik de 7400 of de 7401 heb.

De 7400

De 7401
0 Kudos
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
Ik heb helaas de 7400.
0 Kudos
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
In elk geval hartelijk bedankt voor uw hulp.
0 Kudos
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
Het geluid van de tv schakelt uit als ik de koptelefoon inplug.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Gerard Woutersen wrote:
Het geluid van de tv schakelt uit als ik de koptelefoon inplug.

Hallo,

tegenwoordig doet men dat vaak niet meer, maar helaas in dit geval nog wel dus... Men gebruikt dan soms ook wel de audio uitgang van de Tv, maar die is niet regelbaar, en vaak is het volume dan te laag. Maar een dergelijke audio uitgang (analoog rood/wit) heeft de 7400 ook en wellicht is het gebruik daarvan toch nog een optie. Maar dat hangt ook mede af van het type hoofdtelefoon.

Maar de 7400 heeft dus ook een audio uitgang, alleen bestaat deze uit 2 cinch bussen, en bij de 7400 is dat een kleine jackplug.

Mvg. Willem.
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
Oplossing gevonden. De Horizon met de tulpstekkers verbonden met de stereo en de koptelefoon op de stereo aangesloten.
0 Kudos
Ga naar reactie
Willem-A
Level 1
Gerard Woutersen wrote:

Kijk, dat kan natuurlijk ook nog! Ik wist echter niet dat er nog een externe set werd gebruikt, maar had daar eigenlijk wel een beetje vanuit kunnen gaan. Sorry dat ik dat dus niet genoemd heb. Maar dit is een mooie oplossing, en het is op deze manier natuurlijk ook nog mogelijk het geluid van de Horizon via de stereo set weer te geven.

Helemaal klasse dat het zo is opgelost. Had je de 7401 gehad, had je nog een verloop jack naar cinch kunnen gebruiken, en ook zo kunnen werken. Misschien een tip voor de toekomst 🙂 Ik zie trouwens liever cinch bussen, zoals aanwezig op de 7400, als een jack op de 7401, maar goed, dat is een keuze die men heeft gemaakt...

Veel kijk- en luisterplezier gewenst. Top dat het voor elkaar is en dat je dit even laten weten 😄

Mvg. Willem.
Willem-A
Level 1
Gerard Woutersen wrote:

"Maar de 7400 heeft dus ook een audio uitgang, alleen bestaat deze uit 2 cinch bussen, en bij de *7400* is dat een kleine jackplug".

*Dit moet uiteraard de 7401 zijn. Foutje... 😞
Gerard Wouterse
Level 1
Topicstarter
Willem-A wrote:
Gerard Woutersen wrote:

"Maar de 7400 heeft dus ook een audio uitgang, alleen bestaat deze uit 2 cinch bussen, en bij de *7400* is dat een kleine jackplug".

*Dit moet uiteraard de 7401 zijn. Foutje... 😞
dat had ik al begrepen.
0 Kudos
franq
Level 1
ik heb ook de koptelefoon, een seinheiser RS4200 II, aangesloten op de 7400 via verloop van jacket naar tulpstekkers.
Het euvel is echter dat het geluid van de tv, een samsung, iets later is dan het geluid uit de koptelefoon.
Dit geeft een onrustig geluid. Is dit op enige wijze bij te stellen ?
0 Kudos
DutchRebel666
Level 1
Hoi Franq,

Heb je al geprobeerd het gehele analoge deel van het audiocircuit over te slaan en meteen via SPdif of TOS-link te gaan ?? Desnoods via een aparte Headphone-Preamp....dat klinkt ook nog een stuk beter en qua prijs ook niet eens erg duur. Dan ben je van alle lag verlost.

groet Henri,
0 Kudos
Alexelshout
Level 1
Ik heb de Jack van de hoofdtelefoon op de horizon 7401 aangesloten. Dig werkt goed, alleen het volume is niet te regelen. De tv blijft gewoon geluid geven. Als ik op de tv het geluid uit zet blijft de hoofdtelefoon werken, precies wat ik wil. Alleen jammer dag je die uitgang dus niet kunt regelen. Groetjes alex
0 Kudos