1
Vraag
2
Reageer en help mee
stacey98

Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Koppeling Samsung TV & Soundbar wordt verbroken

Goedemorgen,

Samsung tv en Samsung soundbar gekoppeld met ab Connectbox aan de Connectbox. Gaat een paar keer goed en dan wordt de koppeling weer verbroken.

Wat doe ik niet goed?

25 Reacties 25
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

bedoel je de afstandbediening van de mediabox next ?

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Sorry, ik bedoel de ab van de mediabox next met de mediabox next.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je de afstandbediening al

geprobeerd opnieuw te koppelen

en daarvoor even 30 seconde de stroom van de next

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Ga ik proberen.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Heb ik gedaan. maar probleem blijft. In plaats één ab moet ik er twee gebruiken. Dat is niet wat Ziggo belooft.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic zij kunnen kijken wat ze voor je kunnen doen

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @stacey98!

Wat ontzettend jammer dat je de afstandsbediening van de mediabox Next niet kunt koppelen met de tv + soundbar! Werkt hij helemaal niet of werken een aantal opties niet? Werkt het zonder de soundbar wel tussen de tv en de mediabox Next? En wat heb je nog meer allemaal geprobeerd? Heeft het überhaupt wel gewerkt of is dit al vanaf het begin?

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Hi Maud, zonder de soundbar werkt het wel, opnieuw na veel moeite alles weer gekoppeld maar bij uit zetten mediabox next  blijft de tv en de soundbar aanstaan. Alsnog apart uitschakelen. Van alles geprobeerd heeft voor de laatste update van de next wel gewerkt. Ik denk dat dit niet de bedoeling was. Zeer frusterend mijn vrouw gebruikt de tv niet meer als ik er niet ben. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha op die fiets! In de Next staat een optie om met de afstandsbediening de tv en de mediabox uit te zetten. Deze staat wel ingeschakeld in de instellingen? Hoe heb je de soundbar aangesloten aan de Next of aan de tv? Kun je misschien wat foto's meesturen?

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Ten eerste hoe kan ik zien waar die optie staat bij de instellingen? De soundbar aangesloten via hdmi (ARC) aan de TV.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Heb je deze stappen doorgelopen? Daarin kun je deze optie selecteren. En als je de soundbar aan de mediabox Next koppelt?

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Deze stappen doorlopen, dan gaat de koppeling goed maar als ik de tv en de soundbar uit wil schakelen via de ab van de next gaat het weer fout. Moet ik alles via de eigen ab uitzetten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hebben je al in de instellingen gekeken bij beeld en geluid, Eén knop voor aan- en uitzetten

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Beste Maud, ik heb alle tips opgevolgd en instellingen volgens jullie aangepast. Geen resultaat. Ik vroeg mij af of het ook niet aan de next of ab kan liggen. Kunnen jullie hier nog wat mee of geldt de belofte alles met één ab niet voor ons. Heel frusterend.

M.v.gr. Stacey98

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@stacey98 We gaan samen even verder zoeken, dit is zeker frustrerend! Heb je hetgeen wat @anoniemforum aandroeg al geprobeerd? 

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Hi Lotte, alle tips opgevolgd, niks verbeterd. Probleem is dat ik elke dag moet koppelen. Zodra ik 's avonds de tv uitzet met de next ab de tv niet reageert en ook de soundbar niet. Alles met eigen ab uitzetten en de volgende keer opnieuw beginnen. Ik vind dit zeer  vervelend, ben nu maar alles maar weer met de ab van de tv en de soundbar gaan aanzetten. De next ziet de tv en de soundbar wel maar kan de koppeling niet vasthouden.  Ligt het aan de apparatuur of aan mij?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@stacey98 Jou de schuld geven ga ik niet doen!  Aan jouw inzet ligt het vast en zeker niet. Ik vermoed dat het hier zit in de koppeling tussen beiden. Heb je voor mij het typenummer van je tv en het type soundbar? 

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Het typenummervan de tv is: UE55KU6400?. 

Het typenummer van de soundbar is: HW-Q800T.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@stacey98 Dankjewel! Ik ben benieuwd of  de "Bepaal je volume" instelling wel goed staat. Deze kan op tv of soundbar gezet worden (als beide zijn ingesteld). Je vindt deze instelling via Menu > tandwiel > Beeld en Geluid. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic