1
Vraag
2
Reacties
Jomades

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Koppeling Next met Denon AVR 1909

Ik heb al mijn apparatuur via mijn Denon AVR1909 geschakeld. Tot vorige week werkte ook de afstand bediening van de Ziggo next prima. Een andere TV gekocht en nu schakelt de Denon niet meer mee aan of uit. dus zet ik hem aan via zijn eigen afstandbediening en dan werkt het prima via de Ziggo afstandbediening. Ik heb de ziggo afstandbediening ook opnieuw gekoppeld en dan zegt ie dat hij de Denon wel herkend.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jomades
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Wim, alle bovenstaande tips geprobeerd maar was helaas niet de oplossing. Ten lange leste alles afgekoppeld, de next weer gereset en alles weer opnieuw aangesloten. Alles werkt weer naar behoren ! Voordat ik alles losgekoppeld had had ik er eerst een foto van alle aansluitingen gemaakt, vervolgens alles opnieuw aangesloten en gekeken wat er nu anders was. In de vorige configuratie zat de TV rechtstreeks in de HDMI 1 aansluiting achter op de Denon en de next in de HDMI monitor. Nu zitten deze precies omgedraaid en werkt alles weer naar behoren dus idd zoals je al in je eerste alinea aangaf ! In ieder geval thanks voor je tips en het mee denken....  🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jomades dat is wel een vervelend dingetje. 
Ik begrijp dat je Denon AVR-1909 zorgt voor alle signalen en dat je TV is aangesloten op de HDMI-monitor en je Mediabox Next op een van de HDMI-aansluitingen? Volgens is dit een ideale configuratie en zou het perfect moeten werken; daar is dus niks mis mee.


Dat de afstandsbediening van de Mediabox Next de controle (en dus de koppeling kwijtraakt) gebeurt wel vaker. Wat dat betreft is het soms een raar apparaat. Wat mij heeft geholpen is bij de TV wisselen van HDMI-poort en soms kan het ook helpen om de Mediabox Next 30 seconden uit te schakelen (schakelaar zit links-achter). Terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan soms ook een optie zijn. Je bewaarde opnames blijven bewaard want die worden op de Ziggo-server opgeslagen. Wèl zul je bij de gebruikte app’s zoals bijvoorbeeld Netflix opnieuw moeten inloggen.

Laat even weten of het wil lukken.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Jomades heb je iets aande tips van @Wim C. ? 🙂

Jomades
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Wim, alle bovenstaande tips geprobeerd maar was helaas niet de oplossing. Ten lange leste alles afgekoppeld, de next weer gereset en alles weer opnieuw aangesloten. Alles werkt weer naar behoren ! Voordat ik alles losgekoppeld had had ik er eerst een foto van alle aansluitingen gemaakt, vervolgens alles opnieuw aangesloten en gekeken wat er nu anders was. In de vorige configuratie zat de TV rechtstreeks in de HDMI 1 aansluiting achter op de Denon en de next in de HDMI monitor. Nu zitten deze precies omgedraaid en werkt alles weer naar behoren dus idd zoals je al in je eerste alinea aangaf ! In ieder geval thanks voor je tips en het mee denken....  🙂

Jomades
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uiteindelijk wel...Helemaal top !

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Jomades blij dat het allemaal werkt en fijn ook dat je het even laat weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic