Erik Visch

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Koppelen afstandsbediening voor geluid met soundbar (spdif/optisch) medion (md 44736) lukt niet

Next met HDMI naar samsung tv en spdif naar soundbar Medion (MD 44736).

Geluid Samsung tv uit.

Geluid soundbar aan en heb geluid.

 

Nu wil ik de soundbar ook via de afstandbediening van Next laten lopen, maar dat lukt niet.

 

Zowel op Merk als Model lukt het niet

Als ik koppel op model (4473) wordt wel "iets" gevonden, maar koppelt de next alsnog met mn tv!

Volume knoppen reageren dus niet op geluid.

 

Hoe kan ik mijn soumdbar alsnog koppelen aam Next, zodat ik maar 1 afstandsbediening hoef te gebruiken?

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Staat in de instellingen in Beeld en Geluid achter Bepaal je volume > de soundbar ingesteld of de TV?

Kies de soundbar.

Erik Visch
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

De instelling (Bepaal je volume) is bij mij niet beschikbaar bij Beeld en geluid en ook niet bij andere instelligs mogelijkheden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

En Koppel afstandsbediening aan andere apparaten wel?

Als je daar de Medion kunt kiezen en je hebt geluid en kiest daar Ja, blijft hij dan niet bewaard?

Daarna zou je Bepaal je volume ook zichtbaar moeten zijn om zelf de keuze te kunnen maken tussen TV of soundbar.

Erik Visch
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

 

Optie om te afstandsbediening te koppele met geluid lukt nou juist niet.... Zie eerste bericht.

 

Op merknaam geeft next aan Lastig! En vindt hem dus niet.

Dan moet ik de eerste 4 karakters van het modelnummer opgeven en als ik dat doe vindt het systeem wel "iets" maar wat het is... geen idee... iig niet de medion soundbar!

 

Groet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik kan geen 1 topic vinden met een oplossing voor de Medion soundbar.

Hopelijk komt er iemand langs die er één aan de Next heeft weten te koppelen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hi @Erik Visch en welkom hier! Wat rot dat het koppelen maar niet wil lukken. Ik vind net als Bert! ook geen ander topic hierover. Ik duim met je mee dat er gauw een gebruiker langskomt waarbij het koppelen wel is gelukt. 

Uitgelicht topic