1
Vraag
2
Reacties
Marie123

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kopiëren van de Humax 5200 naar externe Harde Schijf lukt niet

Ik heb de Humax 5200 aangeschaft en een WD Elements SE 1TB harde schijf (zoals aangeraden op dit forum). Ik heb ‘m ongebruikt aangesloten op de Humax. Het vreemde is dat hij hem wel lijkt te zien. Het lijkt er op of ik wel files kan kopiëren van de WD Elements (als daar wat op had gestaan) naar de Humax maar geen bestanden van de Humax naar de WD Elements schijf.
Dus ik dacht ik ga ‘m even laten formatteren door de Humax zelf, maar als ik in het systeem menu opslag kies dan ziet ie alleen maar de interne harde schijf.

Ik heb een mac en kan op vele manieren schijven en sticks formatteren, maar Ext3 (zoals ook aangeraden wordt ergens anders op dit forum) kan ik niet kiezen.

Wat kan het probleem zijn? En belangrijker; hoe los ik dat op.

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Marie123 In het menu bij gegevens opslag> interne harde schijf. Als het goed is, en je hebt de usb goed aangesloten zie je naast de tekst interne harde schijf een > (pijltje naar rechts wijzend. toets de rechter pijltjes toest op ab. Als het goed is kom je nu in een schermpje> met een overzichtje met evt aangesloten usb poort. selecteer deze.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat kan met software van Paragon, kan je 10 dagen gebruiken alvorens te kopen

https://www.paragon-software.com/home/extfs-mac/#
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kijk hier ook eens

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/bestanden-van-humax-5200c-kopieren-29744
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Marie123 In het menu bij gegevens opslag> interne harde schijf. Als het goed is, en je hebt de usb goed aangesloten zie je naast de tekst interne harde schijf een > (pijltje naar rechts wijzend. toets de rechter pijltjes toest op ab. Als het goed is kom je nu in een schermpje> met een overzichtje met evt aangesloten usb poort. selecteer deze.
Marie123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo wrote:
Marie123 In het menu bij gegevens opslag> interne harde schijf. Als het goed is, en je hebt de usb goed aangesloten zie je naast de tekst interne harde schijf een > (pijltje naar rechts wijzend. toets de rechter pijltjes toest op ab. Als het goed is kom je nu in een schermpje> met een overzichtje met evt aangesloten usb poort. selecteer deze.


Als ik daar kijk dan zie ik alleen de interne harde schijf, maar... ik merkte dat ik onder de interne harde schijf toch nog een lege ruimte kon selecteren. Die heb ik geformatteerd en ik blijk goed gegokt te hebben. Het bleek de USB stick te zijn die ik geformatteerd had. Ik dacht ik probeer het eerst uit op een USB stick, da's niet zo erg als ik die verpruts. Maar die werkt prima. Ik had geen WD Elements hd hoeven kopen. Maar het is toch wel handig dat ik een wat grotere schijf kan gebruiken.
Bedankt allemaal. 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Top Dat het gelukt is! gr Rob
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic