Is er iets bekend of er in de toekomst een NEXT met Bluetooth komt om b.v. oortjes of een koptelefoon direct te kunnen gebruiken?
Zou best handig zijn!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zou een Bluetooth transmitter met digital optical (TOSLINK) input overwegen, deze zijn breed verkrijgbaar en met een Mediabox Next van zowel Arris (v1) als Humax (v2) te gebruiken.
Let alleen wel op dat er voor hoofdtelefoons een nieuwe BlueTooth LE (Low Energy) standaard is, dus als je hoofdtelefoon BlueTooth LE gebruikt, dan moet je ook een BlueTooth LE zender hebben.
Je kunt tegenwoordig je hoofdtelefoon of oortjes aan de meeste televisies koppelen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@ERODUS wrote:Is er iets bekend of er in de toekomst een NEXT met Bluetooth komt om b.v. oortjes of een koptelefoon direct te kunnen gebruiken?
Zou best handig zijn!
De next mini produceert toch geen regelbare audio? Hoe moet dat dan voor de oortjes of koptelefoon?
Je kunt tegenwoordig je hoofdtelefoon of oortjes aan de meeste televisies koppelen.
Ziggo doet geen mededelingen over de toekomst, geruchten zijn er niet.
Gezien het verleden gaan er eerder functies af dan dat er iets bij komt. Of het moet nieuwe abonnees opleveren door iets unieks aan te bieden.
Dit Bluetooth zou uniek zijn maar voor zo'n kleine groep abonnees dat de extra kosten niet opwegen tegen de extra inkomsten van de nieuwe abonnees.
De Mini is duidelijk gemaakt om achterop je tv te plakken. Alle extra functies komen dan voor rekening van de tv of aangesloten receiver/soundbar.
@bloemen64 schreef:Gezien het verleden gaan er eerder functies af dan dat er iets bij komt...
...
Inderdaad 👍 !
In de Ziggo boxen zit alleen het absolute noodzakelijke en beslist geen optie/functie/uitgang/knop meer dan het absoluut noodzakelijke om een tv aan te sluiten, namelijk alleen 1 HDMI uitgang.
Zaken als extra uitgangen en/of bluetooth, die het makkelijk te maken om andere apparaten direct aan te sluiten, is bij Ziggo werkelijk vloeken in de kerk ! Misschien krijgt u het kluitje ( voor in het riet ) dat Ziggo uw opmerking zal doorgeven, maar veel verder dan het eerste cilindrische archief zal het m.i. niet komen.
Ondanks dat Ziggo dat misschien wel wil, zijn Ziggo boxen ook geen multimedia apparaten, want v.w.b. 'multi' zit er niets in en 'media' verwijst m.i. in dit geval alleen naar radio & tv als 'items', maar verder niet.
Ik heb het niet over de NEXT Mini dus dat weet ik niet.
Ik heb het over de gewone NEXT.
ook de next mini heeft geen mogelijkheid voor het koppelen van een bluetooth koptelefoon
Ik zou een Bluetooth transmitter met digital optical (TOSLINK) input overwegen, deze zijn breed verkrijgbaar en met een Mediabox Next van zowel Arris (v1) als Humax (v2) te gebruiken.
Let alleen wel op dat er voor hoofdtelefoons een nieuwe BlueTooth LE (Low Energy) standaard is, dus als je hoofdtelefoon BlueTooth LE gebruikt, dan moet je ook een BlueTooth LE zender hebben.
@caesar schreef:Let alleen wel op dat er voor hoofdtelefoons een nieuwe BlueTooth LE (Low Energy) standaard is, dus als je hoofdtelefoon BlueTooth LE gebruikt, dan moet je ook een BlueTooth LE zender hebben.
Nee hoor
Bluetooth LE werkt ook met normale bluetooth
In ieder geval met met mijn Bose nc700 koptelefoon
Bij min weten is jouw Bose hoofdtelefoon geen LE apparaat, dus die maakt een normale Bluetooth verbinding.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.