NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
TotaalTv schrijft : Komen BBC Three en BBC Four terug bij Ziggo...?
Als fervente BBC kijker, hoop ik echt dat BBC3 en BBC4 weer te zien zijn bij Ziggo. Maar blijkbaar 'ziet' Ziggo te weinig kijkers ☹️. T'ja als het niet op de tv is, dan zijn er ook weinig kijkers 🤡.
Zouden deze 2 'zenders' echt minder kijkers trekken, dan de huidige minst bekeken Ziggo zenders ? Ik kan het niet geloven 😞 !
Als ik het stuk feitelijk lees, dan niet.
Ach tja, Totaal TV...
Ik stel mij diezelfde vraag bij diverse TV kanalen. Maar dan andersom kijken hier echt zoveel klanten naar.
Concreet acht ik de kans dat deze twee terugkomen nihil, Ziggo zal nooit genoeg licentie vergoeding aan de BBC willen afdragen. De uitspraken van de Ziggo woordvoerder zijn verder duidelijk genoeg.
@Pineapple ach tje, een VZ woordvoerder.......die jij blijkbaar niet geloofd.
Ik ga niet af op vage nieuwsberichten zoals die wel vaker vermeld worden op TotaalTV. Ook niet van een woordvoerder. Maar alleen wat er daadwerkelijk in de praktijk gebeurt. Alles kan immers veranderen. De tijd zal het leren.
Ik hoop ook dat ze weer terug komen. Maar het antwoord zit eigenlijk al in het artikel. Niet dus. Toch jammer.
Even de knuppel in het hoenderhok gooien.
Wat kijkcijfers betreft of eigenlijk luister cijfers de ruimte is er wel, gewoon die Xite radio kanalen van de kabel af😉
Dan nog moet Ziggo de distributie gelden willen betalen.
Denk dat ruimte/bandbreedte niet het echte probleem is. Die is er namelijk nog voldoende op het netwerk binnen de bestaande nu gebruikte frequenties. Het zal meer in de distributiekosten zitten. BBC zenders zijn nu eenmaal vrij prijzig in de markt. Daarnaast is Ziggo natuurlijk ook een van de weinigen die BBC Entertainment in het pakket hebben zitten. Ik ken de zenders niet zo goed inhoudelijk maar wellicht zit er een bepaalde overlap van programma's in voor bBC 4 en Entertainment.
En nog belangrijker. De grootste rivaal/concurrent KPN heeft deze kanalen ook niet in het pakket. Ik ben er vrijwel zeker van overtuigd dat als de ene de kanalen gaat doorgeven de andere heel snel gaat volgen.
@VZWatcher Uiteraard zou VodafoneZiggo meer zenders door kunnen geven. In extra pakketten die wat duurder zijn dan bij KPN.
Concurrentie is ook op wat je bied en niet alleen de prijs.
Vergelijk supermarkten met providers. Supermarkt is dan gelijk aan aanbod, artikelen&afdelingen gelijk aan pakketten.
Als de Jumbo of AH 50 soorten van een iets verkopen zijn ze gelijk aan Ziggo of KPN, dus het midden tot hogere segment, alsnog komen dan veel klanten, bij Ziggo en KPN ook. Dus ook voor duurdere en artikelen die alleen maar daar te koop zijn.
Tele2 is de Aldi, weinig keuze in assortiment en goedkoop.
VodafoneZiggo zou in het begin ook kunnen pogen om alle BBC kanalen, exclusief in Nederland aan te mogen bieden, die op dit moment nog niet bij de Nederlandse providers zit. Om klanten binnen te halen die bereid zijn dit te betalen. Dat zijn overigens meer kanalen dan de genoemde in het topic
@VZWatcher die reactie is ook meer naar aanleiding van een spar sessie met Pasi over wat Niche kanalen zijn. Al kijkt maar 1 procent van de klanten naar een specifiek kanaal zijn dat toch al snel 370.000 klanten.
Kortom we weten bijna allemaal dat er geen kanalen weg hoeven, het is alleen maar een centen kwestie. Of zoals Paramount die zelf de stekker uit Commedy central extra waar dan waarschijnlijk niks voor terugkomt dat was een beetje de insteek van dit artikel.
Op basis van de prijs en wat je bij Ziggo voor dat bedrag krijgt is het bijna verbazingwekkend dat er nog 3,7 miljoen klanten zijn, een groot deel is uiteraard nog klant omdat er geen redelijk alternatief is. Een ander deel zit zo vastgeroest die willen niet eens weg.
@RoWi. Het is aan een kant geen probleem dat je in TV Start en Movies&SeriesXL een hoop zenders krijgt die je niet kijkt. Alleen doordat veel zenders voor de Nederlandse markt de stekker eruit trokken, wordt dit aanbod steeds kariger en duurder zonder de prijsverhoging, je betaald immers hetzelfde voor minder.
Bij het afnemen van Movies&SeriesXL of TV start zou het weleens prettig zijn dat ingevoerd wordt, zenders op een makkelijke manier op eigen volgorde met nummer te plaatsen.
Dus kijk je liever BBC dan NPO, dat je BBC ook op positie 1 t/m 4 kan zetten bijvoorbeeld, of BBC direct na de standaard Nederlandse kanalen (Inclusief RTL Nederland ook al is het Luxemburgs)
@Template En daar loop je al tegen wat wettelijke problemen aan. BBC mag dan wel meer kanalen hebben dan de in het artikel door vooral de VZ genoemde kanalen. Alleen mogen die andere kanalen niet in Nederland aangeboden worden. Dit heeft te maken met ontbrekende uitzendlicenties en het niet bezitten van rechten voor een deel van de uitgezonden programma's. ik denk ook niet dat BBC snel alle kanalen exclusief bij een provider in NL wil onderbrengen. Ze hebben een berg kritiek over zich heen gekregen toen BBC First de eerste periode exclusief bij KPN werd aangeboden.
@Template schreef:....dat ingevoerd wordt, zenders op een makkelijke manier op eigen volgorde met nummer te plaatsen.
Dus kijk je liever BBC dan NPO, dat je BBC ook op positie 1 t/m 4 kan zetten bijvoorbeeld, of BBC direct na de standaard Nederlandse kanalen (Inclusief RTL Nederland ook al is het Luxemburgs)
Dat dit ( soms ) nog niet mogelijk is verbaast mij zeer. Ik zou toch beslist niet de Ziggo zender volgorde willen aanhouden, waar Ziggo beslist welke zenders bovenaan in de lijst staan !
Gelukkig altijd een Humax gehad en nu een CI+ module, waarbij de gebruiker zelf kan bepalen, welke zender wáár in je favorietenlijst staat.
In de Humax kregen alle zenders dan ook nog, het favorieten volgorder-nummer als voorkeuze nummer. Dus het eerste kanaal/zender in je favorietenlijst is nummer 1, waardoor als men op 1 op de afstandbediening duwt men die zender krijgt. Zo is het dus ook niet nodig om de Ziggo kanaal-nummers ( b.v. 404 voor Ziggo Sport Racing ) te onthouden, maar de veel korte lijst van je favorieten.
Helaas werkt dit op m'n LG met een CI+ module weer niet en moet ik om direct naar Ziggo Sport Racing te zippen, wel 404 invoeren 😠.
.Neem de App en de Next of de Mini daar is zover ik weet de zender volgorde prima aan te passen.
Dat was de grootste tegenvaller in de app van mijn huidige provider. Op hun box kan je favorieten maken en zenders verbergen meer niet dus niet de volgorde veranderen dat is daar een veel gestelde vraag of dat ooit komt.
Dat staat verder los van het onderwerp.
A. Die kanalen zullen er niet komen
B. Gaat BBC dit nooit exclusief doen.
@RoWi. Uiteraard staat dat niet los van het onderwerp. Als VodafoneZiggo een exclusieve deal sluit om BBC Three, BBC Four, CBBC, Cbiebes en resterende BBC kanalen in het aanbod op te nemen, mits de klanten ervoor zijn dit betalen. Concurrentie is nu eenmaal ook op aanbod en niet alleen maar op prijs.
Dus veel meer BBC kanalen exclusive bij Ziggo zou niet zo gek zijn.
@Template schreef:Uiteraard staat dat niet los van het onderwerp.
.......
Dus veel meer BBC kanalen exclusive bij Ziggo zou niet zo gek zijn.
Heren, in dit draadje is Off-Topic uitgeschakeld. Dus zegt/schrijft u maar ....
.......
Inderdaad !!
@Template die zender volgorde waar ik op reageer staat los van het onderwerp.
Mischien was dat niet duidelijk.
@RoWi. schreef:....Op hun box kan je favorieten maken en zenders verbergen meer niet dus niet de volgorde veranderen...
Dus een KPN box is voor mij een NO-GO !
Nu kan KPN niet de coax snelheid leveren, maar glasvezel is in aantocht, dus dan maar eens weer kijken. Maar beslist niet met een vaste zender volgorde !!
Het is toch van de zotte, dat een provider óók nog eens bepaalt, in welke volgorde de zenders bij mijn thuis staan! We leven in de 21ste eeuw !!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.