1
Vraag
2
Reacties
EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Kom vaak laat thuis, wil dan 3 of 4 op één volgende programma's op NPO1 zien ....

Kan dat ? Zonder dat ik 4 keer een programma moet starten ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15955Posts
  • 2998Oplossingen
  • 7332Likes

Nee, dat gaat niet, het is per programma terugkijken of opnemen.

 

In de cloud worden alleen programma's gereserveerd, geen tijdvakken.

Bekijk in context

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5244Posts
  • 194Oplossingen
  • 3147Likes

@EgbertH de manier van opnemen is via de cloud niet zo makkelijk te veranderen. Het voordeel van de cloud is dat een opname niet meer is dan een reservering om het programmastuk niet na 7 dagen weg te gooien maar te bewaren. Dat bewaren is nu maximaal een jaar. En het maakt niet uit hoeveel abonnees de opname bewaren. Als database van opnames ziet dat er niemand meer een reservering heeft kan de opname worden verwijderd.

Een aanpassing van dit systeem is voor iedere abonnee gelijk. Omdat de opname gekoppeld is aan de EPG worden programma's die achter elkaar aankomen in stukken gehakt. 

Je zou natuurlijk een aantal opnames die achterelkaar aankomen kunnen koppelen maar dat geeft een hoop issues waarop het fout kan gaan.

Wat als er 1 van de 3 niet komt of afgelopen is?

Hoe sla je de seizoen en afl info op?

 

Ik voorzie een kleine ramp als dit ontwikkeld zou worden.

 

Bijna iedere beetje nieuwe tv heeft tegenwoordig een opname mogelijkheid via usb. Als er niemand thuis is of de tv tuner niet gebruik wordt dan zou dit een oplossing kunnen zijn. Deze mogelijkheid op de Next of XL zie ik voorlopig niet komen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Voor de duidelijkheid : het  gaat om het terugkijken van de avondprogrammering ...

Steefb

Level 20
  • 15955Posts
  • 2998Oplossingen
  • 7332Likes

Nee, dat gaat niet, het is per programma terugkijken of opnemen.

 

In de cloud worden alleen programma's gereserveerd, geen tijdvakken.

EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Een alternatief zou kunnen zijn dat ik een lijst van programma's maak die ik wil bekijken.

Zoals ik dit met de muziek op Spotify zou doen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5244Posts
  • 194Oplossingen
  • 3147Likes

Zoals al gezegd. Opnemen of beter gezegd het in de cloud reserveren van een tv uitzending gaat per programma. 

Enige mogelijkheid die ik zie is de Next op een timer aan te sluiten en die dan op NPO1 zetten. Daarna via de timer uit en door de timer weer aan zetten voordat de uitzendingen beginnen.

Dan zou je via "uitgesteld kijken" kunnen terugspoelen als je thuis komt en alles achter elkaar kijken.

Gewoon de Next aan laten staan kan natuurlijk ook. Kost iets meer stroom.

 

Ik weet niet hoelang uitgesteld kijken mogelijk is. Maar een paar uur in ieder geval.

 

Of je schaft een 2e hands Humax aan. Die kan dat wel. Of een Cisco. Zolang het maar geen XL of Next is. 

EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Misschien interessant om standaard mogelijk te maken in Mediabox Next ....

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5244Posts
  • 194Oplossingen
  • 3147Likes

@EgbertH de manier van opnemen is via de cloud niet zo makkelijk te veranderen. Het voordeel van de cloud is dat een opname niet meer is dan een reservering om het programmastuk niet na 7 dagen weg te gooien maar te bewaren. Dat bewaren is nu maximaal een jaar. En het maakt niet uit hoeveel abonnees de opname bewaren. Als database van opnames ziet dat er niemand meer een reservering heeft kan de opname worden verwijderd.

Een aanpassing van dit systeem is voor iedere abonnee gelijk. Omdat de opname gekoppeld is aan de EPG worden programma's die achter elkaar aankomen in stukken gehakt. 

Je zou natuurlijk een aantal opnames die achterelkaar aankomen kunnen koppelen maar dat geeft een hoop issues waarop het fout kan gaan.

Wat als er 1 van de 3 niet komt of afgelopen is?

Hoe sla je de seizoen en afl info op?

 

Ik voorzie een kleine ramp als dit ontwikkeld zou worden.

 

Bijna iedere beetje nieuwe tv heeft tegenwoordig een opname mogelijkheid via usb. Als er niemand thuis is of de tv tuner niet gebruik wordt dan zou dit een oplossing kunnen zijn. Deze mogelijkheid op de Next of XL zie ik voorlopig niet komen.

RoWi.

Level 20
  • 18357Posts
  • 764Oplossingen
  • 6283Likes

@EgbertH kijk via de NPO app, die loopt gewoon door. Bij mijn vorige provider werdt het navolgende provider gewoon geladen. Met andere woorden meerdere programma's op 1 kanaal na elkaar terug kijken moet mogelijk zijn. Vooral met blokprogramering ideaal, ik herken dit probleem als er twee afleveringen van 1 seizoen na elkaar komen moet je nu de volgende aflevering afzonderlijk starten met als nadeel dat je altijd het einde van de voorgaande nog eens ziet, of je moet dat doorspoelen.

RoWi.

Level 20
  • 18357Posts
  • 764Oplossingen
  • 6283Likes

@Steefb  schreef:

Nee, dat gaat niet, het is per programma terugkijken of opnemen.

 

In de cloud worden alleen programma's gereserveerd, geen tijdvakken.


 Er worden zover ik dit waarneem voor Replay juist wel tijdvakken gereserveerd waarom zien we anders ruim 5 minuten van het voorgaande en bijna 10 minuten of soms meer van het navolgende programma? 

We kunnen in ieder geval niet zoals via on demand alleen de uitzending zien.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic