1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jkoeners

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kleuren flets in 4k upscaling nieuwe Mediabox Next

Hoi,

Net de nieuwe mediabox in gebruik. Werkt vlot, maar met de 4k upscaling gaat iets mis. De kleuren zijn wat flets. Vooral rood is fletser. Brightness lijkt ook iets af te wijken. Als ik de resolutie met de hand naar 1080p zet zijn de kleuren weer prima. Komt hier nog een oplossing voor?
Groet,
Joris
34 Reacties 34
Visserhe

Level 6
  • 101Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hallo, ook ik ervaar minder scherpte en fletse kleuren. Met de HDMI resolutie op 1080p krijg ik een veel beter beeld. Zet ik echter de TV en next box uit en later weer aan dan staat de HDMI resolutie wederom op 4K. Is er een manier om deze vast op 1080p te zetten?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Visserhe wrote:
Hallo, ook ik ervaar minder scherpte en fletse kleuren. Met de HDMI resolutie op 1080p krijg ik een veel beter beeld. Zet ik echter de TV en next box uit en later weer aan dan staat de HDMI resolutie wederom op 4K. Is er een manier om deze vast op 1080p te zetten?



Merk TV ?
Visserhe

Level 6
  • 101Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Een Samsung QLED SUHD.
pietrucci

Level 9
  • 314Posts
  • 2Oplossingen
  • 71Likes
Jkoeners wrote:
Hoi,

Net de nieuwe mediabox in gebruik. Werkt vlot, maar met de 4k upscaling gaat iets mis. De kleuren zijn wat flets. Vooral rood is fletser. Brightness lijkt ook iets af te wijken. Als ik de resolutie met de hand naar 1080p zet zijn de kleuren weer prima. Komt hier nog een oplossing voor?
Groet,
Joris

Bekend probleem bij met name Samsung toestellen (1080 beter dan 4k). Oplossing voor het automatisch terugzetten naar 4k is er nog niet.
apvanderwaal

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hier hetzelfde probleem met Denon receiver en LG oled C7. Instelling 1080p blijft ook niet gehandhaafd na aan en uit zetten.
John1971

Level 8
  • 226Posts
  • 0Oplossingen
  • 73Likes
Hoop dat ze hier snel iets aan doen.
John1971

Level 8
  • 226Posts
  • 0Oplossingen
  • 73Likes
Erik1987Erik wrote:
Hier ook een LG oled tv (C7). Bij de resolutie instelling 4k of tv op de mediabox krijg ik erg flets beeld. De instelling wijzigen naar 1080p lost dit op, maar dan wordt er geen 4k doorgezonden wanneer je wel een 4k uitzending kijkt. Overigens zijn de kleuren bij love nature 4k uitzendingen ook niet goed wanneer de resolutie instelling op 4k staat. Het wordt iets beter wanneer je op de LG tv de instelling Color Range van Auto naar Wide zet, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Er lijkt dus nog iets aan de hand te zijn met het 4k signaal van de mediabox next.

Hier zelfde op OLED C7. De kleuren spectrum op BT2020 klopt niet. De grijs tinten zijn ook niet goed. En heel irritant dat hij bij uit aan weer naar 4K gaat en 1080p niet vast houdt.
KneeTB

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoi allen, Goed nieuws voor de eigenaren van een LG 4K televisie. LG heeft een update uitgebracht welke de problemen met de fletse kleuren bij de 4K instelling verhelpt. De update is te downloaden vanaf de site van LG en dient vooralsnog handmatig te worden uitgevoerd. Zie hiervoor het topic "Mediabox Next en BT2020 (4K) LG C7". De info komt van Mark Ziggo en uitleg voor de installatie door jethea. Kennelijk werkt de update bij meerdere LG 4K televisies. Bij mij zijn de problemen door deze software update opgelost en is het beeld in de 4K instelling op de Next glashelder met warme kleuren. Succes!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Voor verschillende LG oled 4k televisies is er een update lg.com zie eerdere topics erover. Na deze update zijn de verhalen positief. Heel mooi dat Lg het snel oppakt weet dus niet of het voor alle oled 4k toestellen gaat. Ga naar desbetreffene website en doe je voordeel ermee.

Oeps zie nu net dat er hierover melding is gemaakt.
ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

is niet een oplossing @Ziggo  maar als je op love nature zit en de mediabox next aanzet en de box start op love nature 4k dan is hij wel in 4k .als ik de box uitzet zo nu en dan net als andere hieboven opstart op  dan is de zender  love nature in hd  in plaats van 4k beeld instellingen uitgeprobeerd  automatisch en 4k resolutie.het is dan vaak in hd het zou Een oplossing zijn dat de mediabox automatisch in 4k gaat bij het opstarten . dit gebeurt zowel met hdmi arc als zonder hdmi arc een automatische hdcp check zou handig zijn het gebeurt al bij netflix 24 hertz schakelling een 4k zender moet in 4k zijn wel zo mooi

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

nu is het geval zo nu en dan naar netflix toe moet gaan om 4k beeld te krijgen houdt me wel bezig maar goed 🙈😁

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Een video passthru optie in de Next zou de oplossing zijn. Gewoon onbewerkt het video signaal doorgeven aan de tv. Is het geen 4K, dan kan de tv zelf de upscaling naar 4K doen. Is het wel 4K, dan heb je een ultra 'schoon' ( onbewerkt ) signaal.

Daar is ooit wel eens een draadje over geweest, maar wat de uiteindelijk 'oplossing' is geweest of wat Ziggo daarmee gedaan heeft ..... geen idee !!

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Pasi  schreef:

Een video passthru optie in de Next zou de oplossing zijn. Gewoon onbewerkt het video signaal doorgeven aan de tv. Is het geen 4K, dan kan de tv zelf de upscaling naar 4K doen. Is het wel 4K, dan heb je een ultra 'schoon' ( onbewerkt ) signaal.

Daar is ooit wel eens een draadje over geweest, maar wat de uiteindelijk 'oplossing' is geweest of wat Ziggo daarmee gedaan heeft ..... geen idee !!


Ik weet nog dat dat veel over audio ging, 4k speelde toen eigenlijk nauwelijks, nu wordt het een ander verhaal. Die video passthru zou mooi zijn. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Steefb : Inderdaad, dat ging toen over audio !!

 

De tekst van m'n logje hierboven aangepast.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gewoon Love Nature UHD op een eigen kanaal weergeven 205 voor de HD variant en 206 voor de UHD variant, niet dat hybride gepruts waarbij de Next van bron moet switchen.

Net zo goed voor de F1 in UHD  407 gebruikt kan worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic