KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kleinigheid vergeten, veroorzaakt veel onnodig zoeken naar een oplossing

Naar aanleiding van de problemen die ik ondervond bij de ingebruikname van de mediabox Next heb ik geprobeerd te achterhalen waar ik, én op welk moment, de fout in ben gegaan.
Ik heb de installatiefolders goed doorgelezen. Maar blijkbaar toch niet goed genoeg?
Waardoor ben ik dan toch op het verkeerde been gezet?
O.a. de meegeleverde coax kabel van 3 meter bleek bij mij te kort, dus ik dacht: daar wacht ik even mee. Toen de meegeleverde UTP kabel aangesloten.
Vervolgens las ik onderaan bij punt 1.4. van de installatiefolder “Aansluiten met de internetkabel geeft de beste kwaliteit.”
Toen begon ik te twijfelen of die coax wel nodig was!
Vervolgens, door alle perikelen rond het activatieproces en de vele commotie daarover op de Community, en omdat ik zelf ook daarmee worstelde, heb ik daarna nooit meer gedacht aan die coax.
Tot Mark Ziggo vanmiddag belde en op zeker ogenblik vroeg: heb je de coax wel aangesloten? Nee dus, omdat ik dacht dat UTP een betere kwaliteit gaf. En ik hem stomweg vergeten was.
Een samenloop van omstandigheden dus, die mogelijk in de toekomst kan worden vermeden door in de installatiefolder bijvoorbeeld te vermelden dat de coax is bedoeld voor live televisie en de UTP voor interactieve diensten.
Mark gaf aan een en ander nogmaals te zullen bekijken.
Het was voor mij makkelijker geweest, hierover te zwijgen op de Community, vanwege de beschamende factor, maar ik ben van mening, dat datgene, wat mij is gebeurd, ook anderen kán overkomen.
Het was, voor mij in elk geval, weer eens een leermoment.

P.S. het is een genot te kijken naar een beeldscherm, zo scherp als een katana, waardoor je zelfs dat minuscule pukkeltje ziet zitten op de rechter neusvleugel van de nieuwslezeres van het journaal.
0 Reacties 0

Uitgelicht topic