Vraag
Reacties
Glaudemans
Level 2

Klacht over klantenservice, al 3 maanden geen TV op Next Mini, geen reacties op telefonische melding

Hulp gevraagd, want telefonisch klagen werkt niet. Oplossingen worden beloofd, net als reacties op openstaande problemen, maar er wordt niets opgelost. Helemaal ziek wordt ik van de onkunde, de valse beloften, en de verkeerde informatie door onbeschofte telefonische medewerkers. Mijn case: in december klantenservice gebeld omdat mijn internet niet altijd even stabiel is, en ook de WiFi een slecht bereik heeft. Mijn gedachte was dat mijn modem wellicht aan het kuren was, of wellicht verouderd. De aangeboden oplossing was om mijn abonnement te vernieuwen en te verhogen, zodat ik nieuwe apparatuur zou krijgen, zodat de problemen vanzelf opgelost zouden zijn. Telefonisch werd me verteld dat ik een nieuw modem zou krijgen, en een extra MediaBox Next, ter vervanging van mijn Humax op mijn hoofdaansluiting. Op de bevestiging van het nieuwe contract werd daarover niet specifiek gesproken, dus heb ik gebeld, en werd me verteld dat het goed zou komen, en ik het contract kon bevestigen. Eind december kreeg ik een oude MediaBox XL thuisgestuurd. Meteen gebeld, want ze hadden me verteld dat die receiver niet meer geleverd zou worden, en ik er een MediaBox Next bij zou krijgen. Dat zou aangepast worden, en ik hoefde voorlopig de XL niet terug te sturen, want er was iets fout gegaan, en ze hadden die nooit mogen leveren.. Weer even later kreeg ik bericht dat ik mijn oude Next Mini terug moest sturen. Inmiddels nog steeds geen MediaBox Next gehad, en geen nieuw modem, en nog steeds niet.. Ik heb weer gebeld, en je weet het, zo'n telefoontje duurt dan minstens een half uur, waarin je 5x alles moet uitleggen, en de medewerkers steeds brutaler worden, terwijl zij zelf niet goed luisteren of het niet begrijpen.. Maar het zou geregeld worden! Ik heb toen gevraagd om de bedenktijd voor het nieuwe contract te verlengen, wat ik had niet al te veel vertrouwen in de kennis en de gedane toezeggingen van en door de medewerkers. Er werd weer een nieuw modem beloofd, ze zouden de juiste receiver sturen, en regelen dat mijn Next Mini niet terug hoefde.. Niets, maar dan ook niets is geregeld, totdat ergens in januari mijn Next Mini stopte met werken.. Toen voor de laatste keer gebeld, en met diverse afdelingen doorgeschakeld, en te horen gekregen dat de openstaande zaken wel goed zouden komen, maar dat mijn Next Mini niet meer geheractiveerd kon worden, want die was teruggestuurd.. Maar die is niet teruggestuurd, die zou niet teruggestuurd hoeven worden, en toen ik onterecht toch een terugstuur bericht had gekregen verzekerde ze me dat ze dat opgelost hadden.. Niet dus, niets opgelost, geen nieuw modem, geen nieuwe Next MediaBox, geen terugstuur verzoek voor de verkeerd geleverd Mediabox XL, en al drie maanden geen TV meer op mijn slaapkamer.. Bedankt Ziggo! Ik ben voornemens al mijn 3 Ziggo aansluitingen op te zeggen, wegens wanprestatie, maar toen ik dat aan gaf werd er gedreigd met afkoop sommen..  

e-mail meldingen
Aan Uit
40 Reacties 40
Peterg2
Level 8

Next:

Installatie (+ software) verloopt via internet. 

Terugkijken, opnames verloopt via internet. 

Menu's laden deels via internet. 

Gids laden via internet. 

Alleen live tv via dvb-c. Zelfs na kort pauzeren van live kom je op de stream die de Mini ook gebruikt. 

Of ie nog aan abonnement gekoppelt is controleert ie via internet. Ook welke zenders je mag zien in je abonnement. 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

als de next meerdere uren en of dagen niet verbonden is met internet of met een niet Ziggo internetverbinding (zoals KPN etc) dan gaat het beeld op zwart

Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Glaudemans,

Zoals al wordt aangegeven in deze topic is een internetverbinding voor de Next ook vereist. Met deze informatie, welke box heeft je voorkeur?

0 Kudos
Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Zoals al vaker aangegeven; graag de MediaBox Next. Op een van mijn andere locaties heb ik er ook een, en die heeft alleen voor interactieve diensten Internet nodig, maar Live TV is veel stabieler via kabel.. OF, zoals al vaker gevraagd, er moet de afgelopen jaren heel veel veranderd zijn qua stabiliteit in de Mini.. Ik heb er 2, op andere locatie's, beiden enkele jaren oud, en beiden, zelfs met bedraad internet, echt instabiel en traag qua streaming en Apps..

Als jullie moderators niets mogen zeggen over verschillen in stabiliteit, of verschillen in laatste versies, dan graag telefoontje of PM. Inmiddels weer een week verder, en ik werk ook gewoon overdag.. 😉

0 Kudos
Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Hallo Jesse, of andere moderators.. steeds andere moderators, en steeds weer al reeds eerder beantwoorde vragen.. Inmiddels nog steeds niets binnen, of toch weer beeld op Mini.. Gewoon actie zou erg fijn zijn, mag wel een keer, sinds december..

-MediaBox Next (zoals beloofd bij upgrade, ter vervanging Humax, heb Extra Audio uitgang nodig, Dolby surround versterker is wat ouder en zonder HDMI)

-Next Mini (ter vervanging van 3mn geleden onterechte gedeactiveerde huidige Mini)

-Nieuw stabiel Docsis 3.1 Wifi 6 modem F3896LG

-2 smartcard nummers die onlangs onterecht gedeactiveerd zijn staan in Persoonlijk, in nieuwe setup nog maar recht op één card activatie..

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de gedeactiveerde next mini was het hoofdproduct daarvoor in plaats komt dan een next,

je kunt dan een extra next mini huren voor 4 euro per maand als vervaging van de gedeactiveerde next mini (het vorige hoofdproduct)

helaas is geen optie om beide boxen next en next mini kosteloos (lees inbegrepen)  in het abonnement te hebben,

voor een 2e of 3e tv is altijd een extra next mini huur €4 per maand vereist,

uiteraard is als alternatief wel een Apple tv of Android tv mogelijk met de Ziggo go tv app

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Glaudemans 

Toevallig hebben Jesse en ik eerder jouw situatie/topic besproken om samen te bepalen wat hierin de beste vervolgstappen zijn. Ik ben dus op de hoogte van de situatie en ga direct spijkers met koppen slaan.

Jouw huidige abonnement (Internet Start XXL + TV Start zonder bellen met een Mediabox XL) heb ik aangepast naar hetzelfde abonnement, maar dan met een Mediabox Next. Deze Mediabox Next gaat jouw Mediabox XL vervangen.

Bij deze bestelling heb ik een Extra Next Mini toegevoegd. Zoals Jesse in zijn eerste bericht al aangaf, is dit de kortste klap om zowel een Next als Next Mini weer zo snel mogelijk bij je actief te hebben staan. De huidige Next Mini die je nu in huis hebt (en welke eerder is gedeactiveerd) mag naar ons retour. 

Je hebt op dit moment een korting op je abonnement. Deze loopt tot 2 januari 2026. De huidige korting kan ik niet opnieuw toevoegen, maar daarom heb ik voor de resterende periode van 9 maanden een vergelijkbare korting toegevoegd. Deze zie je terug in de samenvatting van de bestelling. Deze ontvang je per e-mail en kan je vervolgens goedkeuren. Na goedkeuring wordt de bestelling verwerkt.

Zodra bovenstaande is verwerkt en de order is afgesloten moet het volgende gebeuren. Dit kan namelijk niet gekoppeld worden met de bestelling.
1. Modem omruilen naar Sagemcom modem.

2. Een case aanmaken om de smartcards (koop) die op jouw klantnummer actief hebben gestaan opnieuw te activeren. De smartcardnummers heb je hiervoor al toegevoegd aan je profiel. 

Geef je een gil als de Mediabox Next en Extra Next Mini zijn ontvangen en aangesloten? Dan gaan we de twee resterende stappen ook voor je in orde maken. 

Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Hallo Cecilia,

Heel erg bedankt zover! Ik wacht met spanning af, en laat het hier weten zodra de Next's binnen zijn. Kan niet wachten om sinds begin Januari weer TV te hebben in mijn slaapkamer..

Gr, Alain

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Geen dank @Glaudemans. Als ik de bestelling controleer, dan zie ik dat er nog geen akkoord is gegeven op de samenvatting van de bestelling. De e-mail hierover is verstuurd naar het e-mailadres  ***@gl********.EU. Zodra de bestelling is goedgekeurd zal de bestelling worden verwerkt. 

0 Kudos
Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Beste Cecilia,

Ik wordt echt gek.. Natuurlijk geen akkoord! Op de nieuwe bestelling staat op de samenvatting extra huur voor de Next Mini, van 4 euro per maand! Die had en heb ik al een, maar is onterecht gedeactiveerd. Vervolgens wordt er hier gezegd dat een nieuwe eenvoudiger is dan her-activatie, en krijg ik een nieuw contract met extra huur! Heel dit topic heb ik gestart omdat de afspraken niet nagekomen werden. Alles was al duidelijk en afgesproken, qua apparatuur, en service, in december.. (Nieuwe Mediabox Next ter vervanging Humax, Mini houden, registraties losse kaarten houden (tot 5 totaal incl devices, en een nieuw WiFi 6 smartmodem) Het enige verschil van het nieuwe contract zou dus moeten zijn een extra korting, voor de bijna 4 maanden ellende.. Hopeloos..

0 Kudos
Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Ik begrijp dus ook niet waarom een nieuw contract.. Als het huidige contract niet eens nagekomen kon worden.. Maar goed, als die huur eraf gehaald wordt, en ik op een of andere manier weer een werkende Mini krijg, dan teken ik het wel.. Met terugwerkende kracht vanaf december neem ik aan?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Een extra next mini betaal je altijd voor 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

er is al meerdere keren uitgelegd dat de next mini is gedeactiveerd omdat die next mini het hoofdproduct (lees onderdeel van het abonnement) is en daarvoor in plaats de next is gekomen,

helaas is het niet mogelijk om kosteloos

2 hoofd producten te hebben,

voor een 2e of 3e tv is een extra next mini vereist en dat kost 4 euro per maand

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Glaudemans  schreef:

Ik begrijp dus ook niet waarom een nieuw contract.. Als het huidige contract niet eens nagekomen kon worden.. Maar goed, als die huur eraf gehaald wordt, en ik op een of andere manier weer een werkende Mini krijg, dan teken ik het wel.. Met terugwerkende kracht vanaf december neem ik aan?

zoals al vaker uitgelegd is dat helaas niet mogelijk een 2e of 3 mediabox next mini kost  4 euro per maand,

ook als je de huidige next mini (lees next mini als hoofdproduct) had behouden koste 2e of 3e next mini als vervanging van de eigen gekochte Humax 4 euro per maand

0 Kudos
Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Zoals al vaker uitgelegd, leg dat maar uit aan de support en verkoop afdeling van Ziggo. Het interesseert me echt niet wat een hoofdproduct is, en wat extra, mij interesseert wat ze me beloven en verkopen.. 4 jaar geleden werd me geadviseerd mijn abonnement te verlengen en te verhogen, en dan zou ik er een Next Mini bij krijgen, als extra. Nooit is me verteld dat die Mini mijn hoofdBox zou worden, en daar is hij, in ieder geval de versie van 4 jaar geleden, ook een beetje te licht voor, en onhandig zonder extra Audio Out.. Nu belde ik in december met modem klachten, werd me weer een ander abo aanbevolen, en dus een nieuwe termijn, en werden bij zaken toegezegd. Ik ben super duidelijk geweest over wat ik had, en wat ik wilde houden. In de loop van jaren heb ik zo'n stuk of 10 Humax en Samsung receivers aangeschaft, over 3 adressen.. Uren aan de telefoon, en het zou goedkomen.. Dus toch weer niet.. Ziggo prijst zich uit de markt, support wordt steeds slechter en brutaler, en de verkoop agressiever.. Allemaal prima, zolang je maar doet wat je belooft. En de moderators zijn er mee bezig, dus ik zie verder geen reden om mijn topic te vervuilen met ongevraagd advies. Thanks anyway!

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Glaudemans gelukkig mogen we reageren met goed bedoeld advies als we dat willen 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

in de mijn Ziggo app staat duidelijk vermeld welk internet en tv pakket je hebt 

tv start next mini,

tv compleet next mini,

tv max next mini,

tv start next,

tv compleet next,

tv max next,

ook sta dat duidelijk op de factuur vermeld dus je had kunnen weten dat de next mini onderdeel is van het abonnement en dus het hoofdproduct is,

dat de klantenservice fouten maakt en er loze beloftes worden gemaakt is balen en had natuurlijk nooit mogen gebeuren maar Ziggo kan helaas niet afwijken van het huidige beleid en dus kost een extra next mini helaas 4 euro per maand ook niet moderator kan daar helaas niks aan veranderen,

wel kun je contact opnemen met de afdeling opzeggen van Ziggo mogelijk krijg je dan een korting voor 6 of 9 maanden 

https://www.ziggo.nl/opzeggen

Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Glaudemans,

Wat @anoniemforum en mede gebruikers van de Community aangeven klopt. We hebben niet de optie om 2 Next-mini's kosteloos in bruikleen aan het abonnement toe te voegen. Er staat altijd 1 hoofdbox actief als hoofdproduct en dit geldt voor elke klant. Het spijt me dat dit verkeerd is aangegeven tijdens onze servicetijd. Maar dat is gewoon iets waar we geen verandering in gaan brengen.

Gelukkig hebben we ook Ziggo GO waarmee je online TV kan kijken. Hier vind je daar meer informatie over: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken.
Zie ook: Ziggo GO app streamen naar tv | Klantenservice | Ziggo

Verder kunnen we pas andere wijzigingen doorvoeren als de wijziging met de huidige bestelling is verwerkt (of geannuleerd). Dan gaan we verder met de vervolgstappen die @Cecilia heeft aangegeven.

Glaudemans
Level 2
Topicstarter

Dit is niet alleen verkeerd verkocht/ beloofd, maar ook nog eens in uren telefoneren toegezegd! En vervolgens loopt dit topic inmiddels ook al weer een hele tijd, en nu wordt het voor het eerst door een moderator benoemd? Was het de bedoeling dat ik zonder te lezen weer een nieuw contract had getekend? Wat is dat toch? 4 maanden verder.. Zoek de verkoopster op, en de rest van de mensen die ik in december en januari gesproken heb, en kort ze allemaal 50 cent op hun salaris per maand.. Echt zo slecht, beloven, en beloven, en vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen..

Nogmaals, die Mini die ik al heb, mocht ik houden, en ik zou een Mediabox Next erbij krijgen.. Daar hebben we het uren telefonisch over gehad, en nu hier al vele berichten.. 4 euro per maand voor een Next Mini? Dan is hij er na een jaar qua inkoop al dik uit.. Ik zou zeggen, gewoon mijn huidige instabiele Mini als kaart zien, en die weer activeren.. Terugsturen hoefde toch al niet, dat staat al in jullie systeem.. En daarbij hebben jullie nu al onterecht mijn Mini én 2 kaarten gedeactiveerd..

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Glaudemans er wordt duidelijk gezegd dat het niet kan 

Das niet zo moeilijk te begrijpen toch?

0 Kudos