21-07-2021
Voor de vakantie kreeg ik een tekstbalk boven in beeld dat binnenkort de zenders BBC niet meer te ontvangen zou zijn omdat mijn mediabox verouderd is.
Dat is goed mogelijk want ik heb deze Cisco al heel lang.
Gebeld dan maar, gelukkig met 1200 en niet met het nummer dat getoond was want anders had ik aardig wat kwijt geweest aan belkosten.
Overeengekomen werd dat mij een nieuwe Mediabox XL toegestuurd zou worden ( was er de volgende dag al ) en dat ik € 19,95
activatiekosten moest betalen.
Hier dus niet mee eens aangezien het niet mijn zaak is dat ik een nieuwe box moet hebben, Ziggo dient te zorgen dat ik de zenders in het zenderpakket kan ontvangen en dat dit door een ander signaal of weet ik wat voor oorzaak met de oude niet kan, geen probleem maar daarvoor ga ik geen activatiekosten betalen natuurlijk.
Na veel heen en weer gepraat zouden deze kosten gecrediteerd worden en werd duidelijk gezegd dat ik mijn bestaande abonnement zou houden.
Over dat crediteren kreeg even later ook nog een sms ter bevestiging.
De volgende dag al was de nieuwe box in huis, alles aangesloten en na een half uurtje werkte alles.
Echter kwam ik erachter dat ik niet meer opnemen kon terwijl dat met mijn oude abonnement wel kon.
Bellen maar weer en toen begon de narigheid.
Het bleek dat mijn oude abonnement niet meer bestond en dat bij het vergelijkbaar Alles-in-1 Start pakket Opnemen en Movies en Series geschrapt was.
Ik moest dus over naar het Alles-in-1 Complete pakket om dezelfde mogelijkheden te houden die ik al had.
Niet mee eens dus aangezien het niet mijn zaak is dat ik een nieuwe box moest hebben.
Na veel heen en weer gepraat werd ik er na een half uur uitgegooid, de verbinding werd verbroken tijdens het in de wacht zetten.
Nog maar weer gebeld ( weer iemand anders ) en eigenlijk na een tijdje hetzelfde, het werd een beetje moeilijk, verbinding wederom verbroken na een half uurtje.
Weer gebeld, weer het hele verhaal verteld dat ik het hier niet mee eens was maar dat werd aarzelend wel begrepen maar het was niet anders, zo staat het er nu eenmaal en daar was niks aan te veranderen.
Uiteindelijk maar akkoord gegaan met een duurder pakket, nogmaals, waar IK niet om gevraagd heb, maar met het verzoek om 6 maanden korting i.p.v. de WIFI Boosters echter dat kon ook weer niet want dat geldt alleen voor nieuwe klanten ( staat er inderdaad ) .
Op mijn opmerking dat ik al zo lang klant ben ( sinds het nog A2000 was ) en of daar in dit geval geen mouw aan te passen viel, geen normale reactie, de medewerker werd zelfs behoorlijk pissig en dreigde misschien ook nu wel de verbinding te verbreken. Was deze discussie duidelijk zat.
Eind van het liedje toch maar akkoord gegaan met het nieuwe pakket, je moet toch wat, maar klantvriendelijk ?
Nou nee.
Gewoon een rare manier van doen om een probleem op te lossen waar ik geen schuld aan heb.