jaap5

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klacht aansluiten Mediabox XL en nieuw abonnement

21-07-2021

Voor de vakantie kreeg ik een tekstbalk boven in beeld dat binnenkort de zenders BBC niet meer te ontvangen zou zijn omdat mijn mediabox verouderd is.
Dat is goed mogelijk want ik heb deze Cisco al heel lang.

Gebeld dan maar, gelukkig met 1200 en niet met het nummer dat getoond was want anders had ik aardig wat kwijt geweest aan belkosten.

Overeengekomen werd dat mij een nieuwe Mediabox XL toegestuurd zou worden ( was er de volgende dag al ) en dat ik € 19,95
activatiekosten moest betalen.
Hier dus niet mee eens aangezien het niet mijn zaak is dat ik een nieuwe box moet hebben, Ziggo dient te zorgen dat ik de zenders in het zenderpakket kan ontvangen en dat dit door een ander signaal of weet ik wat voor oorzaak met de oude niet kan, geen probleem maar daarvoor ga ik geen activatiekosten betalen natuurlijk.
Na veel heen en weer gepraat zouden deze kosten gecrediteerd worden en werd duidelijk gezegd dat ik mijn bestaande abonnement zou houden.
Over dat crediteren kreeg even later ook nog een sms ter bevestiging.

De volgende dag al was de nieuwe box in huis, alles aangesloten en na een half uurtje werkte alles.
Echter kwam ik erachter dat ik niet meer opnemen kon terwijl dat met mijn oude abonnement wel kon.

 

Bellen maar weer en toen begon de narigheid.
Het bleek dat mijn oude abonnement niet meer bestond en dat bij het vergelijkbaar Alles-in-1 Start pakket Opnemen en Movies en Series geschrapt was.
Ik moest dus over naar het Alles-in-1 Complete pakket om dezelfde mogelijkheden te houden die ik al had.
Niet mee eens dus aangezien het niet mijn zaak is dat ik een nieuwe box moest hebben.
Na veel heen en weer gepraat werd ik er na een half uur uitgegooid, de verbinding werd verbroken tijdens het in de wacht zetten.

Nog maar weer gebeld ( weer iemand anders ) en eigenlijk na een tijdje hetzelfde, het werd een beetje moeilijk, verbinding wederom verbroken na een half uurtje.

 

Weer gebeld, weer het hele verhaal verteld dat ik het hier niet mee eens was maar dat werd aarzelend wel begrepen maar het was niet anders, zo staat het er nu eenmaal en daar was niks aan te veranderen.
Uiteindelijk maar akkoord gegaan met een duurder pakket, nogmaals, waar IK niet om gevraagd heb, maar met het verzoek om 6 maanden korting i.p.v. de WIFI Boosters echter dat kon ook weer niet want dat geldt alleen voor nieuwe klanten ( staat er inderdaad ) .
Op mijn opmerking dat ik al zo lang klant ben ( sinds het nog A2000 was ) en of daar in dit geval geen mouw aan te passen viel, geen normale reactie, de medewerker werd zelfs behoorlijk pissig en dreigde misschien ook nu wel de verbinding te verbreken. Was deze discussie duidelijk zat.

Eind van het liedje toch maar akkoord gegaan met het nieuwe pakket, je moet toch wat, maar klantvriendelijk ?

Nou nee.
Gewoon een rare manier van doen om een probleem op te lossen waar ik geen schuld aan heb.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Dat snap ik! Je gaat ervan uit dat dit goed zit als je belt. Ik heb direct feedback aangemaakt voor mijn collega die je hebt gesproken, je mag zeker meer van ons verwachten en dit is slordig. Sorry daarvoor! 

Qua pakket is het nu lastig. Het pakket wat je had, zat geen opname functie bij. Echter de mediabox die je in huis had, ondersteunde dit wel. Hierdoor betaalde je eerder niet voor de optie opnemen maar kon je deze wel gebruiken doordat je de Cisco in plaats van een Pace mediabox in huis had. Dit is zo gelopen omdat de Pace Mediabox niet op voorraad was. Nu is je pakket omgezet naar TV Complete waarbij de optie 'opnemen' wel in het pakket zit. Je betaald € 5,05 meer per maand voor dit pakket maar je krijgt hiervoor ook meer opties. Zo kun je nu bijvoorbeeld gebruik maken van profielen, voice control en kun je je opnames ook kijken via Ziggo Go. 

Omdat dit allemaal zo rot is gelopen, wil ik je voorstellen om de € 5,05 die je nu meer betaald voor de extra opties in je pakket, het eerste jaar te vergoeden. Dit wordt dan een vergoeding van in totaal € 60,60 en wordt verrekend bij je eerst volgende factuur. Hoe sta jij hierin? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Ik zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die zullen er hier op reageren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:

 

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info


Ik meld het even bij hun.

jaap5
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je snelle reactie Ronihd, profiel is inmiddels aangepast.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Hey @jaap5 en welkom hier op onze Community! 

Ik kan mij goed voorstellen dat je op deze manier een nare nasmaak overhoud aan de hele situatie. Je zit er niet op te wachten om meer te betalen en zeker niet als dit komt door een wijziging aan onze kant. Als er dan vervolgens ook nog eens niet fijn met je mee wordt gedacht dan snap ik dat je baalt. 

Just to be sure: Klanten krijgen op de SD kanalen van BBC 1 en 2 een melding dat de klant verouderde apparatuur gebruikt. Niet alle klanten die deze melding zien hebben daadwerkelijk verouderde apparatuur. In dit topic lees je de volledige uitleg over deze melding en wanneer je wel/niet nieuwe apparatuur nodig hebt en ook de apparatuur die verouderd is en hoe je dit kan checken. 

Als de apparatuur niet is verouderd en je dit nog in huis hebt dan wil ik je aanraden om contact op te nemen met deze afdeling. Zij kunnen binnen 14 dagen je pakket herstellen naar de oude situatie. Heb je de oude mediabox niet meer in huis dan hebben we deze mogelijkheid helaas niet. Als je dit al hebt gecheckt met mijn collega dan hoor ik dat uiteraard ook graag! Maar het zou zonde zijn als dit over het hoofd is gezien. 

jaap5
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Mariska.

Helaas, de oude mediabox is al teruggestuurd.

Dat het niet voor mijn oude Mediabox zou gelden dan is het natuurlijk voor een leek vreemd dat ie die melding boven in het scherm krijgt te zien.

Was ook al een beetje vreemd dat toen ik de eerste keer belde deze mevrouw na uitleg van de melding eigenlijk geen idee had waar ik het over had en het moest gaan navragen.

Ze kwam na een poosje dus terug dat er een nieuwe Mediabox moest komen en deze opgestuurd zou worden. Zo gezegd zo gedaan dus.

Dan ga ik ervan uit dat mijn oude box dus niet geschikt meer is toch ?

Deze melding staat er toch al denk ik een paar maanden op maar kon i.v.m. vakantie niet eerder reageren.

Maar goed, na een groot deel van de middag kwijt geweest te zijn aan telefonisch contact met de helpdesk + de nodige irritaties over die verbroken verbindingen ( toeval ? ) was voor mij de maat vol na ook nog die weigering van die korting, hoe moeilijk kun je als bedrijf  doen na al dat gezeur.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Dat snap ik! Je gaat ervan uit dat dit goed zit als je belt. Ik heb direct feedback aangemaakt voor mijn collega die je hebt gesproken, je mag zeker meer van ons verwachten en dit is slordig. Sorry daarvoor! 

Qua pakket is het nu lastig. Het pakket wat je had, zat geen opname functie bij. Echter de mediabox die je in huis had, ondersteunde dit wel. Hierdoor betaalde je eerder niet voor de optie opnemen maar kon je deze wel gebruiken doordat je de Cisco in plaats van een Pace mediabox in huis had. Dit is zo gelopen omdat de Pace Mediabox niet op voorraad was. Nu is je pakket omgezet naar TV Complete waarbij de optie 'opnemen' wel in het pakket zit. Je betaald € 5,05 meer per maand voor dit pakket maar je krijgt hiervoor ook meer opties. Zo kun je nu bijvoorbeeld gebruik maken van profielen, voice control en kun je je opnames ook kijken via Ziggo Go. 

Omdat dit allemaal zo rot is gelopen, wil ik je voorstellen om de € 5,05 die je nu meer betaald voor de extra opties in je pakket, het eerste jaar te vergoeden. Dit wordt dan een vergoeding van in totaal € 60,60 en wordt verrekend bij je eerst volgende factuur. Hoe sta jij hierin? 

jaap5
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Mariska.

Bedankt voor je begrip en hiermee ga ik akkoord.

Ik zie het wel op de volgende factuur of krijg ik hier verder nog bericht van ?

Wat de klantenservice betreft, daar mag nog wel wat aan verbeterd worden dus.

Vervelend dat je iedere keer dat je terugbelt ( wordt trouwens wel zeer snel opgenomen ) weer het hele verhaal moet vertellen i.p.v eerst weer te beginnen met of ik wel goede kabels en zo heb.

Zou handig zijn dat alles wat al besproken is in het systeem zou staan, scheelt veel tijd en misverstanden, ook voor Ziggo.

 

En een meer uitgebreide handleiding zou ook nooit weg zijn, ben er via internet nu aardig achter hoe alles werkt maar wanneer je alles incl internet moet installeren wordt het lastig wanneer je geen internet hebt.

Gelukkig was ik nog zo snugger om het 1200 nummer te gebruiken i.p.v. het aangegeven betaalnummer.

 

Maar goed, wat mij betreft is het dan zo opgelost.

O, en voice control gebruik ik niet, behoor al tot de groep ouderen en dan denken ze nog dat die ouwe zachtjes begint te dementeren omdat ie tegen een afstandsbediening praat  😁.

Groeten.

Jaap.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@jaap5  schreef:

H

Gelukkig was ik nog zo snugger om het 1200 nummer te gebruiken i.p.v. het aangegeven betaalnummer.

Ik zie dat @Mariska het super goed heeft opgepakt !

 

0900-1884 is een nummer wat je niet meer kost dan je lokale kosten , dure betaalnummers mogen al een tijd niet meer gebruikt worden.

jaap5
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zeker weten, zo kan het dus ook.

Nog bedankt voor het doorzetten van de klacht.

Nou, die uren bellen, was ook aardig opgelopen zelf tegen lokaal tarief hoor.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hartstikke fijn, dankjewel voor je terugkoppeling @jaap5! Ik heb de credit zojuist voor je in orde gemaakt. Op de eerstvolgende factuur komen deze kosten netjes in mindering ;-). 

 

Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust! 

 

Ik wens je verder een prettige dag. 

jaap5
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen Marije.

Ik zag het, komt helemaal goed.

Kreeg er ook nog een sms van.

Vorige sms ging ook nog over het terugsturen van de oude box.

Heb op ziggo.nl/terugsturen het formulier geprint en de oude box maar in de doos van de nieuwe gedaan....krijg ik een dag later een doos via de post in huis....nou ja, zal wel goed komen evengoed.

Prettige dag verder.

Uitgelicht topic