1
Vraag
2
Reageer en help mee
petra69nl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht Next Box: Wil niet meer opstarten

Sinds gisteren wil de mediabox next niet meer opstarten. Hij komt in het welkomscherm, gaat naar een zwart scherm en komt vervolgens weer in het welkomscherm. Gisteravond direct een chat gestuurd. Geen reactie. Vandaag een reactie dat er een storing is en of ik op een later tijdstip weer opnieuw contact wil opnemen (!?). Niet echt klantvriendelijk. Vandaag na het werk direct weer gebeld. Hier ben ik totaal niet klantgericht behandeld en al zeker niet service of oplossingsgericht. Het enige wat ze wilden doen is een monteur langs te sturen. En dat zou dan pas 1 maart kunnen. Op mijn herhaaldelijk verzoek om een box op te sturen, werd geen gehoor gegeven. Er werd totaal niet meegedacht. Zelfs nog een tweede keer gebeld. Hierbij kreeg ik een nog waziger en onzin verhaal van de medewerker. Ik ben al jarenlang klant, zelfs al via de upc en ben dit niet gewend. Nadat ik met veel moeite een spoedafspraak heb weten te regelen (en die duurt dus ook nog 4 dagen), werd mij er wel bij verteld dat dit alleen voor medische noodgevallen was en dat de monteur dus mogelijk zo weer weg kan gaan (te gek voor woorden). Er wordt maar vanuit gegaan dat ik rustig een halve dag vrij kan nemen om maar te wachten op de monteur. Het is niet eens mogelijk dat de monteur mij een half uurtje van tevoren een berichtje stuurt, zodat ik in ieder geval een aantal uren kan werken. En dan krijg je opmerkingen van u bent toch een gezin. Met andere woorden: er kan toch wel iemand anders vrij nemen of thuis zijn. Wij zijn heel blij dat wij in de huidige situatie nog een baan hebben en willen niet door Ziggo in de problemen komen. Ben nu erg boos, zo ga je niet met klanten om. Jullie hebben mij de next box aangeraden omdat dit het beste is wat jullie kunnen leveren. Helaas er niet bij vermeld dat als deze kapot gaat, je gewoon niet geholpen kan worden en dat er een monteur moet komen. Als hier niet heel snel een passend oplossing komt, dan zijn jullie hierdoor een klant kwijt. En dat heeft er ook zeker mee te maken op de manier waarop de medewerkers van jullie klantenservice met de klanten omgaan, je voelt je als klant niet serieus genomen. Ik werk zelf ook bij een klantenservice en kan jullie wel vertellen dat wij ons uiterste best doen om de klant te helpen en een goede oplossing te bieden. Dat is bij jullie zeker niet het geval.
Ik vraag hierbij ook gelijk compensatie aan voor de dagen dat ik dus geen tv heb via de next box.
Graag z.s.m. reactie.

Bovenstaande ook via contactformulier gestuurd, maar aangezien je daar pas binnen 14 dagen reactie krijgt, plaat ik het ook op deze community.

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Of de Next is defect of hij kan geen verbinding maken met Ziggo.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 

Kijk ook even elke ochtend in je Mijn Ziggo bij de monteursafspraak, mogelijk heeft er iemand afgezegd en kun je de monteur eerder afspreken.

 

Ziggo heeft een compensatieregeling, laat het hier weten wanneer alles weer werkt, dan kan de periode vastgesteld worden met de daarbij behorende compensatie.

 
 
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @petra69nl 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk des te minder plezant. Ik vind het ook erg jammer om te lezen dat je geen goed gevoel hebt overgehouden aan het eerdere contact met enkele collega's van mij. Daar wil ik dan ook mijn excuses voor aanbieden, want dat is zeker niet het gevoel wat wij jou willen geven. 

Wat betreft de situatie. De diensten zijn in deze periode natuurlijk belangrijker dan ooit tevoren geworden! Zoals @Bert al aangeeft kunnen er 2 dingen aan de hand zijn, namelijk of de Mediabox Next is kapot of hij kan geen verbinding maken (signaalgerelateerd). Op dit moment staat er een monteur ingepland voor dinsdag 23 februari. Ik wil adviseren om deze door te laten gaan, zodat we zeker weten dat jij na het bezoek van de monteur weer ongestoord televisie kunt kijken. Als ik nu namelijk een Mediabox Next voor je op de post zou doen, dan heb je deze waarschijnlijk ook pas dinsdag of woensdag in huis en sluiten we maar 1 mogelijke oorzaak uit. Als er dan alsnog een monteur moet komen, dan zit je nog langer zonder televisie en dat is niet wenselijk. 

Zodra de monteur is geweest en alles weer werkend is, wil je ons dan een berichtje sturen? Dan zorgen wij ervoor dat je uiteraard een compensatie krijgt voor de periode waarin je geen televisie hebt kunnen kijken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic