1
Vraag
2
Reageer en help mee
Señor Sjon

Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kinderzenders zeer veel storing

Op de inmiddels beruchte Horizon doos is het vrijwel onmogelijk geworden om de kinderzenders uit het extra pakket te bekijken.

Diagnose op dat kanaal geeft een signaalsterkte net in het vakje uitmuntend

Helaas is de kwaliteit om te huilen. Veel haperingen waarbij hij geregeld helemaal wegvalt.



Hier zitten wat fans van Paw Patrol, Shimmer & Shine, etc, maar dit valt niet te kijken zo.
De box is standalone, d.w.z. dat internet via een los Ziggo modem gaat. Op onderstaand filmpje is te zien hoe het fluctueert.

[video]https://youtu.be/GXdhB4CjH1k[/video]
Kabels e.d. zijn door Ziggo al eerder dit jaar vervangen. Verder geen wijzigingen, behalve waarschijnlijk ergens gerommel door Ziggo? Meer mensen dit probleem?

Die nieuwe mediabox kan niet snel genoeg komen, ben die trage standkachel helemaal zat.
24 Reacties 24
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je signaal is te hoog, heb je er een versterker tussen zitten?
Signaal moet eigenlijk in de "goede" band zitten.
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
'Te hoog'? Dat is nieuw. Op andere zenders heb ik namelijk geen problemen en tot voor kort ook niet op deze zender. Toen het nog in de 'goed' band zat in mijn vorige woning had ik anders ook genoeg problemen met bv Disney Jr. Iets zegt me dat de bitrate die verzonden wordt voor dit soort achterliggende kanalen niet zo hoog is.

De Ziggo monteur heeft er wel een versterker tussengezet voor o.a.. internet dat anders lang zijn beloofde snelheid niet haalde.
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je signaalsterkte is te hoog, daardoor gaat de signaalkwaliteit naar beneden door oversturing storing.
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dus? Damned if I do, damned if I don't?
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je kan om te testen de box rechtstreeks op het aop aansluiten, en daarna eens kijken hoe het met deze zenders gaat, weet je gelijk of het dat is.

Maak anders eens foto's van de versterker en aansluitingen, kunnen wij misschien zien of er verbeterpunten zijn.
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het is een Teleste OV8420 van begin dit jaar.
AOP heeft een nieuwe kabel van 1 meter.
Poort 2 (2 dB) zit op de woonkamer, poort 4 (7dB) op verdieping. Ik zal poort 1 eens proberen voor de woonkamer. Dan is de versterking maar een halve dB.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Aanvulling op Steefb

Als de afstand tussen je AOP en de mediabox in je woonkamer onder de 10 meter is, heb je geen versterker nodig.

Ms is het slimmer om op je AOP een POA 03-UPC te zetten. Daarop kan je dan je modem, versterker en mediabox (woonkamer) aansluiten.

Maar probeer eerst onderstaand van Steefb

Steefb wrote:
Je kan om te testen de box rechtstreeks op het aop aansluiten, en daarna eens kijken hoe het met deze zenders gaat, weet je gelijk of het dat is.

Maak anders eens foto's van de versterker en aansluitingen, kunnen wij misschien zien of er verbeterpunten zijn.
crepping1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb exact hetzelfde probleem
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
crepping1 wrote:
ik heb exact hetzelfde probleem


Volg dan even de aanwijzingen van Steefb als dat kan. Dan kunnen wij je verder helpen.
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb eerder het idee dat aan de Ziggo kant gewoon geknepen wordt voor iets anders, omdat dit opeens opkomt terwijl het 8 maanden prima werkte. Binnenkort gaat wel analoge TV eruit, dus wellicht is er al iets omgezet ergens.

Zonder de versterker had ik nauwelijks internetverbinding (7/17 op een 200/20 lijn).
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ziggo knijpt in principe niks, kijk in dit soort situaties eerst naar je eigen bekabelingen apparatuur .
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vervelende is dat 8 maanden geleden al van alles is vervangen door Ziggo zelf, het erna prima werkte en het opeens de laatste week bal is op die zender. Dan verdenk ik toch eerder Ziggo en de gare Mediabox. 😉
crepping1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij mij zit het signaal in de goede band
crepping1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://youtu.be/1-WOOciGMW4
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dat is dus exact hetzelfde.

Voor ik thuis alles weer eens overhoop haal (ben het Chello tijdperk ook niet vergeten met allerhande storingen die zogenaamd aan de thuissituatie lagen, maar door Chello zelf waren veroorzaakt), zie ik toch graag iemand van Ziggo zelf wat erover zeggen.

Steefb heb je het kanaal zelf geprobeerd? Dit is al vanaf afgelopen weekend gaande. Het is ook niet de eerste keer dat een kanaal in de hogere bereiken wat moeite heeft. Disney Jr. is soms ook niet te gebruiken. Zelfs via Replay krijg je dezelfde storingen, dus dat komt echt van Ziggo zelf af.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Señor Sjon,

Hoe je het went of keert, je signaalsterkte is te hoog. Daar kan de box gewoon niet tegen. Je harde schijf is trouwens ook aan de volle kant.

Heb jij een mail gehad van Ziggo, dat er afgelopen week werkzaamheden zouden worden uitgevoerd. Signaalsterktes kunnen veranderen na werkzaamheden.

Volg ff onze aanwijzingen op, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk opgelost.

crepping1,

Kan jij ff zelf een topic aanmaken, want anders gaan er 2 problemen door elkaar lopen.
Señor Sjon
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Als ik het signaal reduceer kom ik in het bereik van crepping uit, je ziet dezelfde glitches in het signaal. Ziggo Go wil het kanaal niet eens opstarten (andere kanalen doen het prima). Dat komt het toch echt van Ziggo zelf. Ook heeft crepping 15% HD in gebruik. tegenover mijn 90%. Je gaat me niet vertellen dat een identieke storing bij dezelfde zender aan de gebruiker ligt?

Ik heb overigens alleen een mail gehad dat over een paar weken analoog uitgezet wordt.
crepping1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kijk even hoe dat werkt met die topic...
verschil bij mij is dat dit al maanden speelt, van de ene op de andere dag werkte het kanaal(en) niet meer naar behoren. Er was volgens mij toen ook iets veranderd bij ziggo... ik had/heb de moed opgegeven...
crepping1

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een nieuwe topic aangemaakt.. ben benieuwd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic