Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke splitter wordt hier gebruikt. Heb ook twee optical hdmi signalen die ik naar mijn sonos beam wil sturen. De splitters die ik tot nu toe heb gekocht werken alleen als er een volledig hdmi signaal opstaat en niet alleen het audio signaal
1952Frans wrote:
Als ik de HDMI Arc aansluiting gebruik en deze ook aan de Bose koppel, komt het geluid zowel via de HDMI als via de optische kabel binnen bij de Bose als ik TV kijk.
Deze optie kan lukt wel als de NEXT een mogelijkheid heeft om te kiezen:
Geluid via HDMI of via optische kabel.
Hoe kan dat? Je kan toch maar één ingang tegelijk selecteren…. Dus én HDMI ARC én de optische ingang tegelijk zou helemaal niet mogen kunnen.
Desnoods zou je nog kunnen kiezen voor een GOEDE optische switch om zo meer apparaten op die manier aan te kunnen sluiten op de Bose. Ik baal er soms ook wel van dat alles HDMI word, en men steeds minder optische/coaxiale aansluitingen toepast op receivers, soundbars e.d.
@Willem-A Ik weet niet beter dan dat er bij de Next geluid is via HDMI en optisch en analoog.
Sommige mensen gebruiken optisch van de Next als extra Audio koppeling om Radio van de Next te kunnen beluisteren, zonder de TV aan te hoeven zetten. Dat zou anders nodig zijn bij de daarnaast ook gebruikte Audio koppeling: Next met HDMI aan TV en TV met ARC aan Soundbar of Receiver.
hanh wrote:
@Willem-A Ik weet niet beter dan dat er geluid is via HDMI en optisch en analoog.
Maar er kan toch maar één signaal tegelijk op de Bose binnenkomen? Of je kiest voor de optische ingang, of voor HDMI ARC. Het kan toch niet zo zijn dat dit beide tegelijk gebeurt… Er is toch niet voor niets een bronknop aanwezig op een soundbar, receiver e.d….
hanh wrote:
@Willem-A Ik weet niet beter dan dat er bij de Next geluid is via HDMI en optisch en analoog.
Ja, kan, maar dan kun je er daar toch maar een tegelijk van kiezen op je receiver of soundbar… Ik heb sommige apparaten én analoog, én digitaal (optisch/coaxiaal, op mijn receiver aangesloten, maar kan dan gewoon een keuze maken welke optie ik wil gebruiken. Dus óf analoog, óf digitaal, maar niet beide tegelijk. Dat is met de optische ingang en de HDMI ARC ingang net zo. Je kan er maar één tegelijk kiezen. En ik lees iets heel anders als ik de tekst van @1952Frans lees:
“Als ik de HDMI Arc aansluiting gebruik en deze ook aan de Bose koppel, komt het geluid zowel via de HDMI als via de optische kabel binnen bij de Bose als ik TV kijk.”
Lees de rest later wel. Ga mijn bed weer in.
Willem-A wrote:
...Maar er kan toch maar één signaal tegelijk op de Bose binnenkomen? Of je kiest voor de optische ingang, of voor HDMI ARC. Het kan toch niet zo zijn dat dit beide tegelijk gebeurt… Er is toch niet voor niets een bronknop aanwezig op een soundbar, receiver e.d….
Misschien bedoeld hij dat ook wel ( maar staat de ‘<klemtoon>’ uit ). Ik kan me voorstellen dat hij bedoeld: dat er tv geluid komt uit meerdere inputs/bronnen, als dié bron/input/source geselecteerd wordt.
Ps. Ga maar weer het bed, dat lijkt me beter. Beterschap !
Gewoon alles voor zo ver mogelijk via HDMI aansluiten op de TV en dan TV uitgang optisch aansluiten op de Bose 700 , zo doe ik het ook en alles geeft geluid op de soundbar 😉
Pasi wrote:
Ps. Ga maar weer het bed, dat lijkt me beter. Beterschap !
Het ging net wat beter, maar maandag ben ik met mijn zieke kop uitgegleden op de overloop en van de trap gepleurd. Ik zal je de details besparen, maar ik zie er niet uit en heb vreselijk veel pijn. Ik denk dat ik dit niet nog eens ga doen.
Rust doet me goed, en dus… Zzzzzz
Ik lees nu alle reactie hierboven. Ik heb de Next nu als volgt aangesloten:
Next via HDMI naar mijn tv. (SONY)
Daarnaast heb ik een optische kabel van de Next naar mijn Bose Soundbar.
Ik ervaar dan geen problemen met de synchronisatie.
Ik heb ook een optische kabel van mijn tv naar de soundbar lopen maar die koppel ik alleen aan als ik een dvd of bijvoorbeeld iets stream vanaf mijn computer. Ik heb dan geen synchronisatieprobleem.
Maar kijk ik dan op deze manier TV dan zie ik weer een synchronisatieprobleem.
Dit kan echter van dag tot dag verschillen. Ik heb ook dagen gehad dat het allemaal klopte maar dan is het een volgende dag weer net niet goed.
Hmmm Merkwaardig eigenlijk.
Als je de audio van de Next via de TV laat lopen en het geluid komt eerder dan het beeld dan zou je nog iets met de Audio Delay kunnen doen op de Next.
Maar omdat het niet synschroon lopen wisselend is, kun je hier ook niet veel van verwachten.
Ook ARC geprobeerd tussen TV en Spoundbar? Of kan dat niet?
@Dolfff
Hoe kijk jij hier tegenaan? M.i bewijst dit dat de Audio van de Next via HDMI niet lekker loopt.
Noot. Er zijn Toslink schakelaars om omsteken van optische kabels te vermijden.
Met het handje.
https://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels/schakelaar.html
Met Remote.
https://www.amazon.de/dp/B0130UUC4U/ref=sr_1_3?hvadid=167152694369&hvdev=c&hvlocphy=1010752&hvnetw=g...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.