1
Vraag
2
Reacties
Rogier72

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Keer op keer zenders weg CI+ module

Hi,


Ik heb sinds een paar maanden een LG televisie met een CI+ module welke ik lease/huur van Ziggo. Nu moet ik ongeveer om de 2 a 3 weken mijn zenders opnieuw instellen omdat zonder enige reden weg zijn en/of door elkaar staan. Knap irritant want het is nou niet mijn favoriete klusje. 

Iemand tips? 

Grt

Rogier

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. Mijn ouwe 1.3 module doet het perfect in m'n nieuwe philips (2021) die ook 1.4 aan kan.

1.4 wordt al jaren ondersteund door tv's, waarschijnlijk heeft quantis het etiketje aangepast om duidelijk te maken dat een 1.3 module in een 1.4 geschikte tv gebruikt kan worden.

Later toegevoegd, op de quantis website wordt ook aangegeven dat de zwarte en oranje gelijk zijn.

CI+ TV module - Quantis Electronics

De Quantis CI+ 1.3 TV module wordt geleverd in een zwarte of oranje verpakking.

 

Om bij het originele probleem te blijven, is het niet dat de tv zelf de zenders verliest? En dat het niets met een module te maken heeft?

Wat dus zoals je schreef met netwerk id 4444 te testen is. Dan kan zolang de module er zelfs uit.

Bekijk in context

20 Reacties 20
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Rogier72 In het verleden ( weet niet hoe het nu zit eerlijk gezegd) Kon je evt op de tv de automatische update als deze ingesteld was ( op veel merken/modellen) uitzetten. Dit hielp vaak.

 

uiteraard dan is het wel van belang om regelmatig handmatig te controleren of er updates zijn voor je tv.

 

Het is dan mogelijk dat bij evt. update het genoemde weer speelt 

 

Test dus even uit of dit helpt voor jou. Succes .

 

Gr Rob

 

edit: En wees zeker dat je überhaupt op dit moment  de laatste update van jou tv is geïnstalleerd.  

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Rogier72 is een Ziggo ci+module huren (€2,-pm) een bewuste keuze geweest ?
Anders zou je de ci+ module ook kunnen ruilen voor de Next Mini (€4,-pm) die je achterop je TV kan bevestigen. Je hebt dan geen coax meer nodig maar een netwerkkabel(voorkeur)  of een stabiele WiFi. Afhankelijk van je TV pakket heb je dan de mogelijkheid om 2 of 7 dagen terug te kijken en bij TV compleet of TV max pakket ook de mogelijkheid om op te nemen. 
Ik weet je voorkeur of situatie niet,  het is maar een tip !!

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als deze ci+ bedoeld is voor de 1e tv (meestal woonkamer) kun je m voor 20 euro laten omruilen voor een next (mini), dan heb je dit probleem gegarandeerd niet meer. opzich is zender zoeken een klusje van ongeveer een minuut, maar blijft wel vervelend natuurlijk

Rogier72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alle updates staan erop en wat maakt uiteindelijk het verschil als je de updates toch wil toepassen. Neemt niet weg dat ik even ga kijken of er een relatie is met een update.

 

Thnx!

Rogier72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je antwoord maar ik vind 2 euro wel prima zeker gezien niet zo veel televisie kijk. Het is jammer dat er gene ziggo app voor LG is ontwikkeld anders was het probleem opgelost.

Rogier72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is een optie idd. Het zou mooi zijn een update te ontwikkelen zodat ik hier vanaf ben. Voorheen had ik een eigen module die deze problemen nooit had. Wellicht ligt het aan de module. Van de week maar eens bellen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben heel benieuwd als tijdelijk de module en smartcard eruit gaat of dit dan ook gebeurt. De zender volgorde doet de TV zelf, daar heeft zover ik weet de module geen invloed op.

Mogelijk zijn het de instellingen het Netwerk ID en vooral de frequentie dit klinkt als het probleem wat de televisies van Philips ook hadden.

 

@Rogier72 was de oude module ook in deze LG gebruikt was dat een andere versie wat is er 'nieuw' aan de huidige module?

Rogier72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga de netwerkid en frequentie nog even checken maar weet eigenlijk zeker dat deze goed staan (volgens instructie). Oude module was iets van 12 jaar oud en van het merk Smit. Deze kon de HD zenders niet meer verwerken dus vandaar een gehuurde van Ziggo/Quantis.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Rogier72 

Welke LG TV betreft het? Dan kunnen we helpen zoeken naar oplossingen.)

Op mijn LG C1 model 2021, pas een par maanden oud) met een CI+ module (Quantis 1.3, gekocht en een 10+ jaar oud kaartje) heb ik hier geen last van.

 

Alles al eens losgemaakt (kaartje eruit, module eruit) en weer aangesloten? (vast wel 😉 )

 

Rogier72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het betreft een nieuwe LG 32LQ63006LA. Kaartje heb ik nogmaals eruit gehaald. Ziggo ook gebeld maar zoals verwacht wordt op het " moment suprème" de verbinding verbroken.

joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Al geprobeerd alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Weet niet of dat helpt bij de CI+module ? Is het proberen waard

Rogier72
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al geprobeerd. 👍

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Rogier72  schreef:

Deze kon de HD zenders niet meer verwerken dus vandaar een gehuurde van Ziggo/Quantis.


Dat klinkt als onzin uw TV verwerkt het DVB HD signaal of het moet een hele oude 1.1 module en even oude smartcard zijn geweest.

Ik heb vorig jaar nog een zeker 7 jaar oude smit 1.2 module met de smartcard uit een Humax gebruikt zonder problemen wat betreft het decoderen.

 

Daarom mijn test gebruik netwerk code 4444 voor de ongecodeerde kanalen dan ben ik heel benieuwd wat er zonder module en smartcard gebeurd dat RTL4 etc dan SD zijn zult u even voor lief moeten nemen. Er wordt bij elk kanaal een code mee gestuurd op basis daarvan worden de zenders op volgorde gezet.

 

 

Met het door elkaar staan wordt bedoeld niet de volgorde zoals op dit zenderoverzicht

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Rogier72 

Zoals ik hier op de community gelezen heb is de Ziggo telefonische helpdesk niet meer wat het ooit geweest is........

 

Gelukkig heb ik wel goede ervaringen met de moderatoren hier.

Wellicht kunnen zij je helpen door een nieuwe (vervangende) module toe te sturen. Even wachten tot ze langskomen.

 

Heb je je oude kaartje al eens in de nieuwe module getest?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@RoWi. 

Zoals ik het begrijp zijn nieuwe TV's alleen compatible met module versies 1.3 en 1.4.

Voor Ziggo gebruik versie 1.3.

De smartcard mag inderdaad veel ouder zijn. Bij mij zeker (veel) ouder dan 10 jaar.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Marinus  schreef:

@RoWi. 

Zoals ik het begrijp zijn nieuwe TV's alleen compatible met module versies 1.3 en 1.4.

Voor Ziggo gebruik versie 1.3.

De smartcard mag inderdaad veel ouder zijn. Bij mij zeker (veel) ouder dan 10 jaar.


Klopt zover ik weet, dat heeft verder geen snars met het HD verhaal te maken. De door @Rogier72 genoemde reden voor de nieuwe module. Nieuwere TV'S zouden in fziggo gebied nu een module met een zwarte etiket moeten gebruiken zover ik weet. Mijn TV is uit 2018 dit ter info.

Screenshot_20220926-195125_Chrome.jpg

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. mi. is alleen de versie van belang, ook al heeft die een pimpelpaars etiket.

Het enige verschil is dat op het etiket nu staat ''geschikt voor 1.4'', dat is mijn al stokoude 1.3 module ook.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

@RoWi. mi. is alleen de versie van belang, ook al heeft die een pimpelpaars etiket.

Het enige verschil is dat op het etiket nu staat ''geschikt voor 1.4'', dat is mijn al stokoude 1.3 module ook.

 


De kleur is inderdaad niet zo heel spannend dat is het enige waarmee je enigszins de versie kan achterhalen. Dat is verder onbelangrijk  de vraag gaat over het vasthouden van de zender volgorde en daar heeft zo ver ik weet de CI module niks mee van doen.

@Steefb 

Je bedoeld dat jouw 1.3 CI module in een TV van 2021 werkt? Althans een TV die met 1.4 werkt? Ik ga er toch een klein beetje vanuit dat de inhoud van deze module ook is veranderd niet enkel een ander etiketje. 

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. Mijn ouwe 1.3 module doet het perfect in m'n nieuwe philips (2021) die ook 1.4 aan kan.

1.4 wordt al jaren ondersteund door tv's, waarschijnlijk heeft quantis het etiketje aangepast om duidelijk te maken dat een 1.3 module in een 1.4 geschikte tv gebruikt kan worden.

Later toegevoegd, op de quantis website wordt ook aangegeven dat de zwarte en oranje gelijk zijn.

CI+ TV module - Quantis Electronics

De Quantis CI+ 1.3 TV module wordt geleverd in een zwarte of oranje verpakking.

 

Om bij het originele probleem te blijven, is het niet dat de tv zelf de zenders verliest? En dat het niets met een module te maken heeft?

Wat dus zoals je schreef met netwerk id 4444 te testen is. Dan kan zolang de module er zelfs uit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic