Hi,
Ik heb sinds een paar maanden een LG televisie met een CI+ module welke ik lease/huur van Ziggo. Nu moet ik ongeveer om de 2 a 3 weken mijn zenders opnieuw instellen omdat zonder enige reden weg zijn en/of door elkaar staan. Knap irritant want het is nou niet mijn favoriete klusje.
Iemand tips?
Grt
Rogier
Opgelost! Ga naar oplossing.
@RoWi. Mijn ouwe 1.3 module doet het perfect in m'n nieuwe philips (2021) die ook 1.4 aan kan.
1.4 wordt al jaren ondersteund door tv's, waarschijnlijk heeft quantis het etiketje aangepast om duidelijk te maken dat een 1.3 module in een 1.4 geschikte tv gebruikt kan worden.
Later toegevoegd, op de quantis website wordt ook aangegeven dat de zwarte en oranje gelijk zijn.
CI+ TV module - Quantis Electronics
De Quantis CI+ 1.3 TV module wordt geleverd in een zwarte of oranje verpakking.
Om bij het originele probleem te blijven, is het niet dat de tv zelf de zenders verliest? En dat het niets met een module te maken heeft?
Wat dus zoals je schreef met netwerk id 4444 te testen is. Dan kan zolang de module er zelfs uit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Rogier72 In het verleden ( weet niet hoe het nu zit eerlijk gezegd) Kon je evt op de tv de automatische update als deze ingesteld was ( op veel merken/modellen) uitzetten. Dit hielp vaak.
uiteraard dan is het wel van belang om regelmatig handmatig te controleren of er updates zijn voor je tv.
Het is dan mogelijk dat bij evt. update het genoemde weer speelt
Test dus even uit of dit helpt voor jou. Succes .
Gr Rob
edit: En wees zeker dat je überhaupt op dit moment de laatste update van jou tv is geïnstalleerd.
@Rogier72 is een Ziggo ci+module huren (€2,-pm) een bewuste keuze geweest ?
Anders zou je de ci+ module ook kunnen ruilen voor de Next Mini (€4,-pm) die je achterop je TV kan bevestigen. Je hebt dan geen coax meer nodig maar een netwerkkabel(voorkeur) of een stabiele WiFi. Afhankelijk van je TV pakket heb je dan de mogelijkheid om 2 of 7 dagen terug te kijken en bij TV compleet of TV max pakket ook de mogelijkheid om op te nemen.
Ik weet je voorkeur of situatie niet, het is maar een tip !!
als deze ci+ bedoeld is voor de 1e tv (meestal woonkamer) kun je m voor 20 euro laten omruilen voor een next (mini), dan heb je dit probleem gegarandeerd niet meer. opzich is zender zoeken een klusje van ongeveer een minuut, maar blijft wel vervelend natuurlijk
Alle updates staan erop en wat maakt uiteindelijk het verschil als je de updates toch wil toepassen. Neemt niet weg dat ik even ga kijken of er een relatie is met een update.
Thnx!
Dank voor je antwoord maar ik vind 2 euro wel prima zeker gezien niet zo veel televisie kijk. Het is jammer dat er gene ziggo app voor LG is ontwikkeld anders was het probleem opgelost.
Is een optie idd. Het zou mooi zijn een update te ontwikkelen zodat ik hier vanaf ben. Voorheen had ik een eigen module die deze problemen nooit had. Wellicht ligt het aan de module. Van de week maar eens bellen.
Ik ben heel benieuwd als tijdelijk de module en smartcard eruit gaat of dit dan ook gebeurt. De zender volgorde doet de TV zelf, daar heeft zover ik weet de module geen invloed op.
Mogelijk zijn het de instellingen het Netwerk ID en vooral de frequentie dit klinkt als het probleem wat de televisies van Philips ook hadden.
@Rogier72 was de oude module ook in deze LG gebruikt was dat een andere versie wat is er 'nieuw' aan de huidige module?
Ik ga de netwerkid en frequentie nog even checken maar weet eigenlijk zeker dat deze goed staan (volgens instructie). Oude module was iets van 12 jaar oud en van het merk Smit. Deze kon de HD zenders niet meer verwerken dus vandaar een gehuurde van Ziggo/Quantis.
Welke LG TV betreft het? Dan kunnen we helpen zoeken naar oplossingen.)
Op mijn LG C1 model 2021, pas een par maanden oud) met een CI+ module (Quantis 1.3, gekocht en een 10+ jaar oud kaartje) heb ik hier geen last van.
Alles al eens losgemaakt (kaartje eruit, module eruit) en weer aangesloten? (vast wel 😉 )
Het betreft een nieuwe LG 32LQ63006LA. Kaartje heb ik nogmaals eruit gehaald. Ziggo ook gebeld maar zoals verwacht wordt op het " moment suprème" de verbinding verbroken.
Al geprobeerd alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Weet niet of dat helpt bij de CI+module ? Is het proberen waard
Al geprobeerd. 👍
@Rogier72 schreef:Deze kon de HD zenders niet meer verwerken dus vandaar een gehuurde van Ziggo/Quantis.
Dat klinkt als onzin uw TV verwerkt het DVB HD signaal of het moet een hele oude 1.1 module en even oude smartcard zijn geweest.
Ik heb vorig jaar nog een zeker 7 jaar oude smit 1.2 module met de smartcard uit een Humax gebruikt zonder problemen wat betreft het decoderen.
Daarom mijn test gebruik netwerk code 4444 voor de ongecodeerde kanalen dan ben ik heel benieuwd wat er zonder module en smartcard gebeurd dat RTL4 etc dan SD zijn zult u even voor lief moeten nemen. Er wordt bij elk kanaal een code mee gestuurd op basis daarvan worden de zenders op volgorde gezet.
Met het door elkaar staan wordt bedoeld niet de volgorde zoals op dit zenderoverzicht?
Zoals ik hier op de community gelezen heb is de Ziggo telefonische helpdesk niet meer wat het ooit geweest is........
Gelukkig heb ik wel goede ervaringen met de moderatoren hier.
Wellicht kunnen zij je helpen door een nieuwe (vervangende) module toe te sturen. Even wachten tot ze langskomen.
Heb je je oude kaartje al eens in de nieuwe module getest?
Zoals ik het begrijp zijn nieuwe TV's alleen compatible met module versies 1.3 en 1.4.
Voor Ziggo gebruik versie 1.3.
De smartcard mag inderdaad veel ouder zijn. Bij mij zeker (veel) ouder dan 10 jaar.
@Marinus schreef:Zoals ik het begrijp zijn nieuwe TV's alleen compatible met module versies 1.3 en 1.4.
Voor Ziggo gebruik versie 1.3.
De smartcard mag inderdaad veel ouder zijn. Bij mij zeker (veel) ouder dan 10 jaar.
Klopt zover ik weet, dat heeft verder geen snars met het HD verhaal te maken. De door @Rogier72 genoemde reden voor de nieuwe module. Nieuwere TV'S zouden in fziggo gebied nu een module met een zwarte etiket moeten gebruiken zover ik weet. Mijn TV is uit 2018 dit ter info.
@RoWi. mi. is alleen de versie van belang, ook al heeft die een pimpelpaars etiket.
Het enige verschil is dat op het etiket nu staat ''geschikt voor 1.4'', dat is mijn al stokoude 1.3 module ook.
@Steefb schreef:@RoWi. mi. is alleen de versie van belang, ook al heeft die een pimpelpaars etiket.
Het enige verschil is dat op het etiket nu staat ''geschikt voor 1.4'', dat is mijn al stokoude 1.3 module ook.
De kleur is inderdaad niet zo heel spannend dat is het enige waarmee je enigszins de versie kan achterhalen. Dat is verder onbelangrijk de vraag gaat over het vasthouden van de zender volgorde en daar heeft zo ver ik weet de CI module niks mee van doen.
Je bedoeld dat jouw 1.3 CI module in een TV van 2021 werkt? Althans een TV die met 1.4 werkt? Ik ga er toch een klein beetje vanuit dat de inhoud van deze module ook is veranderd niet enkel een ander etiketje.
@RoWi. Mijn ouwe 1.3 module doet het perfect in m'n nieuwe philips (2021) die ook 1.4 aan kan.
1.4 wordt al jaren ondersteund door tv's, waarschijnlijk heeft quantis het etiketje aangepast om duidelijk te maken dat een 1.3 module in een 1.4 geschikte tv gebruikt kan worden.
Later toegevoegd, op de quantis website wordt ook aangegeven dat de zwarte en oranje gelijk zijn.
CI+ TV module - Quantis Electronics
De Quantis CI+ 1.3 TV module wordt geleverd in een zwarte of oranje verpakking.
Om bij het originele probleem te blijven, is het niet dat de tv zelf de zenders verliest? En dat het niets met een module te maken heeft?
Wat dus zoals je schreef met netwerk id 4444 te testen is. Dan kan zolang de module er zelfs uit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.