1
Vraag
2
Reacties
Mishe77

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kapotte afstandbediening

Goedemorgen.

De afstandbediening van mijn Humax box is kapot. Hoe kan ik een nieuwe bestellen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Mishe77

 

Tja, een kapotte afstandsbediening, dat is wel echt onhandig! Ik zie dat er inmiddels een nieuwe voor jou besteld is 🙂

Bekijk in context

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Greg Thorburn, welkom op de Community!

Balen dat je Humax RMH01U afstandsbediening  defect is geraakt. Helaas heb ik dezelfde afstandsbediening niet meer in omloop, maar wel een universele afstandsbediening. Deze wordt zo snel mogelijk bij je bezorgd.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo heeft geen Humax afstandsbedieningen, mocht je die specifiek willen.

Zij kunnen je wel een universele sturen.

Welke Humax heb je precies?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ziggo kan soms nog prima de juiste afstandsbediening leveren, maar dan alleen als men deze nog heeft, omdat men de Humax niet meer levert. Maar om welke Humax gaat het? Als dat de 5300c is, druk dan eens op de PVR toets. Vaak is dat nl. het probleem. Er is dan wellicht per abuis op de Tv toets gedrukt. Maar ook kan per ongeluk een andere modus zijn geselecteerd. 

Geef dus even wat meer info.

Willem

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Mishe77
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat iid om de Humax 5300C. Ik denk dat het echt kapot is aangezien alleen toets 5 en 8 het nog doen, en als ik meerdere malen hard druk op de toets om het zenderoverzicht te kunnen zien. De PVR toets heb ik al meerdere malen geprobeerd.. maar er gebeurt dan niks. Dan moet ik op het aparaat zelf met pijltjes toets de juiste zender zoeken.  En af en toe krijg ik ook een foutmelding op het scherm..maar dan gaat het snel weer weg. Misschien dat het hele humax aparaat niet meer goed werkt (?).

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Mishe77 als je op de PVR toets drukt, licht deze even op, wat betekent dat de afstandsbediening dan gebruikt kan worden voor de Humax (PVR). Is er op de TV toets gedrukt, kan je de Tv bedienen, maar zal de Humax dus niet meer reageren. En dat is wat er vaak speelt. 

 

Maar als je een toets indrukt, licht de PVR toets dan ook echt mooi op, of gaat deze knipperen? Snel knipperen kan nog, maar ik zou je aanraden in eerste instantie toch een setje nieuwe batterijen te plaatsen. Plaats wel goede, zoals batterijen van Duracell. Gebruik liever geen oplaadbare types daar deze doorgaans een lagere spanningsafgifte hebben. 

Je kan eventueel ook het apparaat zelf resetten, maar dan zal eerst de afstandsbediening goed zijn werk moeten doen. 

 

Willem

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

PS: mocht falen wat ik benoemde moet er een andere/nieuwe afstandsbediening naar je toe. Die zal Ziggo vast nog hebben, want je wilt niet weten hoeveel er al voor niets terug zijn gestuurd naar Ziggo, of zelfs weggegooid... Even de PVR toets indrukken was dan doorgaans de oplossing geweest, maar de helpdesk, maar ook moderators sturen dan liever een nieuwe op. 

@Paul kan jij een originele afstandsbediening regelen voor de Humax 5300c van @Mishe77 als deze echt niet meer werkt? 

Mishe77
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De PVR toets licht niet op als ik het indruk.. ook knippert er geen licht. Ik heb nieuwe duracell baterijen in

gedaan..maar alsnog werkt het niet. Indien jullie een originele humax afstandbediening hebben.. ontvang ik eentje graag. Groeten...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat zie je ook vaak niet omdat je dan met de vinger op de toets drukt. Maar de PVR moet in ieder geval even oplichten als je deze indrukt, maar dat is dus maar even. Bij lege of slechte batterijen zal de led gaan knipperen. 

Maar als je eenmaal op de PVR toets hebt gedrukt, zal deze ook steeds even oplichten als je een andere toets indrukt. Gebeurt dat ook niet? Nee? dan is de afstandsbediening echt defect. 

Ik heb Paul (moderator) al getagt, en die kan wel wat voor je doen. Ik hoop dat hij de originele nog kan opsturen. Lijkt me sterk dat men daar doorheen is. Even geduld nog dus. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Mishe77

 

Tja, een kapotte afstandsbediening, dat is wel echt onhandig! Ik zie dat er inmiddels een nieuwe voor jou besteld is 🙂

Greg Thorburn

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

Kunt u aangeven hoe ik een nieuwe Humax afstandbediening kan bestellen? Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groeten,

Greg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Greg Thorburn ,

Welk type humax is dat?

Greg Thorburn

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Box is IRHD 5300C en de afstandbediening is RMH01U. Dank voor je reactie

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Die kunnen ze denk ik nog wel opsturen, en anders de universele AB die ziggo heeft.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Greg Thorburn, welkom op de Community!

Balen dat je Humax RMH01U afstandsbediening  defect is geraakt. Helaas heb ik dezelfde afstandsbediening niet meer in omloop, maar wel een universele afstandsbediening. Deze wordt zo snel mogelijk bij je bezorgd.

Greg Thorburn

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Vincent, hartelijk dank voor je reactie en oplossing. Helemaal prima. Heb ook al een mail ontvangen dat de bestelling onderweg is. Top! Fijne dag.

Vriendelijke groeten,

Greg 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic