Vraag
Reacties
PJM v.d. Vooren
Level 9

Kanaal 800: geen lokale zenders

Gisteren heeft Ziggo onderhoudswerkzaamheden verricht in onze regio (Duin- en Bollenstreek en de Leidse regio). Na de uitschakeling van het analoge tv-signaal enkele weken geleden zijn waarschijnlijk de digitale streams opnieuw ingedeeld op het netwerk.

Zelf heb ik er geen last van gehad, maar van een aantal kennissen vernam ik dat zij na de werkzaamheden niet meer alle zenders konden ontvangen. Ik heb ze verwezen naar kanaal 800, waarmee dit probleem opgelost kan worden. Het bleek echter dat de lokale zenders niet met behulp van kanaal 800 ‘opgehaald’ kunnen worden. Ik denk dat dit komt vanwege de regionale inkoppeling van deze zenders. Met de landelijk verspreide zenders waren er geen problemen.

Weet iemand of de lokale zenders inderdaad niet door kanaal 800 'opgehaald’ kunnen worden?

Piet.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
17 Reacties 17
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @PJM van der Vooren , 

Super dat je zo betrokken bent met iedereen in de buurt, dat je hier de vraag weerlegt! Dat vind ik mooi om te zien 😉

Als het om Kabel TV gaat, dan klopt het dat met digitaal analoog de zenders niet meer via 800 terug te halen zijn. In het zenderoverzicht zie je waar de zenders nu zitten.

Wanneer ze de zenders voor Kabel TV daar niet kunnen vinden, dan is het wijs om Kabel TV opnieuw in te stellen

0 Kudos
PJM v.d. Vooren
Level 9
Topicstarter

@Marije Ziggo Hoi Marije,

Dank voor je reactie.

Even een verduidelijking. Door af te stemmen op het digitale Ziggo-kanaal 800 kunnen de digitale zenders weer opgehaald worden, waardoor ze weer netjes op hun plaats staan. Dat is handig wanneer na werkzaamheden door Ziggo sommige zenders niet meer ontvangen kunnen worden. Waar het mij om gaat is dat kanaal 800 wel werkt voor alle landelijk ontvangbare zenders, maar niet voor de regionale en lokale zenders die door Ziggo worden ingekoppeld in de regionale centra (kopstations). Kan jij dat bevestigen?

Overigens werkt het opnieuw instellen van de tv-ontvanger door middel van 'Zenders zoeken’ vaak ook goed om deze zenders weer te kunnen ontvangen.

Piet.

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @PJM van der Vooren,

Voor zover ik weet moet na het afstemmen op landingskanaal 800 na dergelijke werkzaamheden de complete nieuwe zenderlijst ingeladen worden en daarmee dus ook de regionale en lokale zenders lijkt me.. Dit werkt echter alleen op televisies die eerder (dus voor het netwerkonderhoud) al ingesteld waren op de juiste frequentie. Ik kan het niet met 100% zekerheid bevestigen helaas en ik twijfel toch wat gezien de meldingen van kennissen die je hebt gehad.. Jij zelf haalde dus wél alle zenders binnen (ook regionale) na afgestemd te zijn op kanaal 800?

0 Kudos
PJM v.d. Vooren
Level 9
Topicstarter

@Erik S Ziggo Hallo Erik,

Ik had inderdaad geen problemen met het binnenhalen van alle zenders (ook lokale en regionale op de kanaalnummers 30 tot en met 49) na de werkzaamheden. Mijn kennissen hadden echter vóór de werkzaamheden deze zenders ook op de juiste frequenties staan.

Piet.

0 Kudos
Renevanbaast
Level 1

Hallo, onze lokale zenders zijn in een keer nergens meer te vinden

staat een medeling van ziggo in scherm maar medewerkers  ziggo kennen die medeling zelf niet

er is na 4 x bellen nog steeds geen oplossing wat jammer is

heeft iemand wel een oplossing daarvoor , tv is gerevresed  zoals ze zeggen en van alles geprobeerd maar helaas

0 Kudos
Niet van toepassing
Renevanbaast wrote:

Hallo, onze lokale zenders zijn in een keer nergens meer te vinden

staat een medeling van ziggo in scherm maar medewerkers  ziggo kennen die medeling zelf niet

er is na 4 x bellen nog steeds geen oplossing wat jammer is

heeft iemand wel een oplossing daarvoor , tv is gerevresed  zoals ze zeggen en van alles geprobeerd maar helaas

Is handig om daar even een foto van te plaatsen of even melden wat de mededeling is. Dan kunnen we je beter helpen.

0 Kudos
Renevanbaast
Level 1

0 Kudos
Niet van toepassing

Welke ontvanger gebruik je?

Ci+ of humax.... 

0 Kudos
Renevanbaast
Level 1

Heb zo’n kaart achterin de tv van ziggo

gr Rene

0 Kudos
Niet van toepassing

Ga eens opnieuw zenders zoeken in het tv menu. Zoek dan alleen op digitale zenders.

Bij ziggo gebied is de frequentie 474.000 en ID 05555

0 Kudos
Renevanbaast
Level 1

Helaas niet te vinden in menulijst geeft ie de lokale zenders wel aan

gr Rene

0 Kudos
Ronihd
Level 18
Renevanbaast wrote:

Heb zo’n kaart achterin de tv van ziggo

gr Rene

Die zit in een ci+ module en daar staat een versie nummer op dmv V 1,3 of zo iets het moet versie 1.3 zijn,

0 Kudos
Renevanbaast
Level 1

Staat er niet op helaas?

0 Kudos
Niet van toepassing

Even de tv terug zetten naar fabrieks instellingen. Dan alles opnieuw installeren.

0 Kudos
Ronihd
Level 18
Renevanbaast wrote:

Staat er niet op helaas?

Aan de andere kant van de module moet dat zichtbaar zijn.

0 Kudos
PJM v.d. Vooren
Level 9
Topicstarter

Wellicht dat dit artikel de nodige duidelijkheid biedt:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-met-mpeg2-zenders-niet-meer-zichtbaar-met-oudere-apparatu...

Piet.

P.S.: Met dank aan PeterG!

Renevanbaast
Level 1

aan achterzijde staat alleen een barcode maat begint met.  KAFAV

heb verder geen kastje oid onder in huiskamer zit alleen desbetreffende kaart module in, wel boven bij een tv heb ik een humax kastje gekregen

alvast dank voor jullie medewerking in deze,

Mvgr Rene

0 Kudos