Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Gisteren heeft Ziggo onderhoudswerkzaamheden verricht in onze regio (Duin- en Bollenstreek en de Leidse regio). Na de uitschakeling van het analoge tv-signaal enkele weken geleden zijn waarschijnlijk de digitale streams opnieuw ingedeeld op het netwerk.
Zelf heb ik er geen last van gehad, maar van een aantal kennissen vernam ik dat zij na de werkzaamheden niet meer alle zenders konden ontvangen. Ik heb ze verwezen naar kanaal 800, waarmee dit probleem opgelost kan worden. Het bleek echter dat de lokale zenders niet met behulp van kanaal 800 ‘opgehaald’ kunnen worden. Ik denk dat dit komt vanwege de regionale inkoppeling van deze zenders. Met de landelijk verspreide zenders waren er geen problemen.
Weet iemand of de lokale zenders inderdaad niet door kanaal 800 'opgehaald’ kunnen worden?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Super dat je zo betrokken bent met iedereen in de buurt, dat je hier de vraag weerlegt! Dat vind ik mooi om te zien 😉
Als het om Kabel TV gaat, dan klopt het dat met digitaal analoog de zenders niet meer via 800 terug te halen zijn. In het zenderoverzicht zie je waar de zenders nu zitten.
Wanneer ze de zenders voor Kabel TV daar niet kunnen vinden, dan is het wijs om Kabel TV opnieuw in te stellen.
Even een verduidelijking. Door af te stemmen op het digitale Ziggo-kanaal 800 kunnen de digitale zenders weer opgehaald worden, waardoor ze weer netjes op hun plaats staan. Dat is handig wanneer na werkzaamheden door Ziggo sommige zenders niet meer ontvangen kunnen worden. Waar het mij om gaat is dat kanaal 800 wel werkt voor alle landelijk ontvangbare zenders, maar niet voor de regionale en lokale zenders die door Ziggo worden ingekoppeld in de regionale centra (kopstations). Kan jij dat bevestigen?
Overigens werkt het opnieuw instellen van de tv-ontvanger door middel van 'Zenders zoeken’ vaak ook goed om deze zenders weer te kunnen ontvangen.
Voor zover ik weet moet na het afstemmen op landingskanaal 800 na dergelijke werkzaamheden de complete nieuwe zenderlijst ingeladen worden en daarmee dus ook de regionale en lokale zenders lijkt me.. Dit werkt echter alleen op televisies die eerder (dus voor het netwerkonderhoud) al ingesteld waren op de juiste frequentie. Ik kan het niet met 100% zekerheid bevestigen helaas en ik twijfel toch wat gezien de meldingen van kennissen die je hebt gehad.. Jij zelf haalde dus wél alle zenders binnen (ook regionale) na afgestemd te zijn op kanaal 800?
Ik had inderdaad geen problemen met het binnenhalen van alle zenders (ook lokale en regionale op de kanaalnummers 30 tot en met 49) na de werkzaamheden. Mijn kennissen hadden echter vóór de werkzaamheden deze zenders ook op de juiste frequenties staan.