Hallo, ik plaats maar een oproep binnen de community omdat ik simpel weg geen antwoord bij Ziggo kan vinden op mijn vraag; Kanaal 200 is niet beschikbaar met CI+ module. Waarom niet en hoe kan ik dit regelen?
Kanaal 200 is gewoon beschikbaar op de mediabox, maar niet met de CI+ module.
Kom alsjeblieft niet met het antwoord met Viaplay app, want dat heb ik al en daar kunnen we gewoon gebruik van maken. Maar bij onze andere tv met CI+module is kanaal 200 niet beschikbaar.
Weet iemand hier een antwoord op??
Is de CI+ module uberhaubt geschikt om kanaal 200 te ontvangen??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste @Bert @Theunissen1971 @youriy @RoWi @Steefb het probleem is bij mij opgelost.
De oplossing is; CI+module uit je TV halen en je TV opnieuw installeren dmv terug zetten naar fabrieksinstellingen. Nadat je TV opnieuw geinstalleerd heb, CI+module terug plaatsen in je TV. Dan herkend je TV de CI+ module als een nieuwe smartcard. Dan even een tijdje wachten en zijn al je abonnement kanalen terug op TV inclusief kanaal 200.
Uitgebreide beschrijving, zie website van Ziggo: CI module opnieuw instellen
dank jullie allemaal voor het meedenken!👍🏻👍🏻
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De CI+ module met smartcard is geschikt voor kanaal 200.
Ga naar Mijn Ziggo met de TV aan.
Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie, naar beneden scrollen tot de smartcard te zien is en klik op Zenders herstellen en op de volgende pagina op Opnieuw ophalen.
Zo kijk je Formule 1 met Viaplay bij Ziggo
Let op: Voor kanaal 200 heb je een mediabox of CI+ module EN een Viaplay-abonnement via Ziggo nodig. Op kanaal 200 kijk je alleen Formule 1, dus geen films en series.
Dank voor je reactie!
Alleen is mijn CI+ module niet zichtbaar in Mijn Ziggo. Ziggo klantenservice wist ook geen antwoord op dat CI+ module / smartcard niet zichtbaar was in Mijn Ziggo. Ik heb zelfs 2 mediaboxen staan terwijl ik er 1 heb.
ik heb gegokt op de mediabox en zenders hersteld en helaas kreeg ik bij kanaal 200 de melding: zender niet geïnstalleerd.
Hoe nu verder?
Even voor de volledigheid: Viaplay is afgenomen via Mijn Ziggo, en de smartcard die in de CI+-module zit staat niet in Mijn Ziggo geregistreerd?
Dat klopt, AlexHelpt! Ik stuur een screenshot mee voor de verduidelijking.
@mjhaeck het lijkt me toch dat als je via je Ziggo-smartcard en je CI+module wèl alle andere zenders kunt ontvangen, het spul bij Ziggo ergens geregistreerd staat. Wij kunnen (gelukkig) niet in je gegevens kijken, maar een Ziggo-moderator kan dat wèl en hij of zij hebben de tools en kennis om diepgravende uitdagingen aan te gaan.
Het kan niet anders dat dit tot een oplossing gaat leiden.
@mjhaeck heb je ook via de TV zelf de zenders opnieuw gezocht? Uiteindelijk zal toch de tuner van je TV die kanalen moeten vinden, daar heeft een CI module en smart card zover ik weet geen invloed op.
Als ik je screenshot bekijk lijkt het of Viaplay nog niet is toegevoegd, je kunt dat wel doen door op de button "voeg nu toe" te klikken.
@amvih scherp gezien! 👍🏻
@Wim C. Dank voor je reactie en het meedenken. Het klopt ook wat je schrijft. Ziggo-moderator kon mij hier in niet verder helpen omdat hij gewoonweg niet kon verklaren waarom de ci+module niet in Mijn Ziggo terug is te zien. Dit vraagt meer uitzoek werk samen met Ziggo klantenservice. To be continued…
@RoWi dank voor je reactie. Op advies van Ziggo klantenservice heb ik de zenders opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder resultaat. Ik zal dit verder met Ziggo op moeten nemen. Is toch niet zo gemakkelijk als ik dacht.
@amvih Dank voor je reactie en ik dacht ook dat het issue was, maar zodra je die button gebruikt, maakt het inzichtelijk per wanneer je viaplay heb en kan afmelden voor viaplay.
Ter info: kanaal 200 werkt gewoon op onze mediabox!👍🏻 Maar helaas nog niet op de ci+module. Ik hoop gauw hiervoor de oplossing te vinden zodat ik het hier kan delen.
@mjhaeck Je kunt op de TV met module wel de andere gecodeerde kanalen bekijken?
Zie je helemaal niets of krijg je een melding?
@Steefb Ja ik kan ESPN via de module ontvangen en zien.
Ik ga dit verder oppakken met Ziggo.
dank voor je reactie!
Op dezelfde frq. zitten 2M en nickelodeon HD, ontvang je die wel?
Vandaag (omstreeks 15:00 uur) heb ik via "Mijn Ziggo" een abonnement voor "Viaplay"afgesloten, waarbij ik gebruik maak van drie CI+ modules in televisies. Na het afsluiten ervan kon ik op twee televisies zender 200 ontvangen en op één televisie niet. De twee televisies waarop ik zender 200 kan ontvangen, die zijn voorzien van een "Smit CI+ Module" (van meer dan 10 jaar oud) en de televisie waarop ik zender 200 niet kan ontvangen, daar zit een Quantis CI+ 1.3 module (is circa 4 jaar oud) in.
@Theunissen1971 wat gebeurt er als je via Mijn Ziggo de zenders opnieuw ophaalt met de TV aan?
@Bert, bedoel je op de televisie waarop het niet werkt ?
Dat het op die televisie niet werkt is ook geen ramp, dat is een televisie op een slaapkamer die amper wordt gebruikt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.