Vraag
Reacties
Oplossing
mjhaeck
Level 2

Kanaal 200 niet beschikbaar met CI+ module.

Hallo, ik plaats maar een oproep binnen de community omdat ik simpel weg geen antwoord bij Ziggo kan vinden op mijn vraag; Kanaal 200 is niet beschikbaar met CI+ module. Waarom niet en hoe kan ik dit regelen?

Kanaal 200 is gewoon beschikbaar op de mediabox, maar niet met de CI+ module.

Kom alsjeblieft niet met het antwoord met Viaplay app, want dat heb ik al en daar kunnen we gewoon gebruik van maken. Maar bij onze andere tv met CI+module is kanaal 200 niet beschikbaar.

Weet iemand hier een antwoord op??

Is de CI+ module uberhaubt geschikt om kanaal 200 te ontvangen?? 

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

Beste @Bert @Theunissen1971 @youriy @RoWi @Steefb het probleem is bij mij opgelost.

De oplossing is; CI+module uit je TV halen en je TV opnieuw installeren dmv terug zetten naar fabrieksinstellingen. Nadat je TV opnieuw geinstalleerd heb, CI+module terug plaatsen in je TV. Dan herkend je TV de CI+ module als een nieuwe smartcard. Dan even een tijdje wachten en zijn al je abonnement kanalen terug op TV inclusief kanaal 200.

Uitgebreide beschrijving, zie website van Ziggo: CI module opnieuw instellen 

 

dank jullie allemaal voor het meedenken!👍🏻👍🏻

 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De CI+ module met smartcard is geschikt voor kanaal 200.

 

Ga naar Mijn Ziggo met de TV aan.

Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie, naar beneden scrollen tot de smartcard te zien is en klik op Zenders herstellen en op de volgende pagina op Opnieuw ophalen.

 

Zo kijk je Formule 1 met Viaplay bij Ziggo

 

Let op: Voor kanaal 200 heb je een mediabox of CI+ module EN een Viaplay-abonnement via Ziggo nodig. Op kanaal 200 kijk je alleen Formule 1, dus geen films en series.

 

Viaplay Xtra kijken | Zenderoverzicht Ziggo

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

Dank voor je reactie!

Alleen is mijn CI+ module niet zichtbaar in Mijn Ziggo. Ziggo klantenservice wist ook geen antwoord op dat CI+ module / smartcard niet zichtbaar was in Mijn Ziggo. Ik heb zelfs 2 mediaboxen staan terwijl ik er 1 heb.

 

ik heb gegokt op de mediabox en zenders hersteld en helaas kreeg ik bij kanaal 200 de melding: zender niet geïnstalleerd.

Hoe nu verder?

 

0 Kudos
AlexHelpt
Level 16

Even voor de volledigheid: Viaplay is afgenomen via Mijn Ziggo, en de smartcard die in de CI+-module zit staat niet in Mijn Ziggo geregistreerd?

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

Dat klopt, AlexHelpt! Ik stuur een screenshot mee voor de verduidelijking.

812560A8-7360-43B9-A111-EAF2E140A78A.png

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@mjhaeck het lijkt me toch dat als je via je Ziggo-smartcard en je CI+module wèl alle andere zenders kunt ontvangen, het spul bij Ziggo ergens geregistreerd staat. Wij kunnen (gelukkig) niet in je gegevens kijken, maar een Ziggo-moderator kan dat wèl en hij of zij hebben de tools en kennis om diepgravende uitdagingen aan te gaan.

Het kan niet anders dat dit tot een oplossing gaat leiden.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@mjhaeck heb je ook via de TV zelf de zenders opnieuw gezocht? Uiteindelijk zal toch de tuner van je TV die kanalen moeten vinden, daar heeft een CI module en smart card zover ik weet geen invloed op.

0 Kudos
amvih
Level 11

Als ik je screenshot bekijk lijkt het of Viaplay nog niet is toegevoegd, je kunt dat wel doen door op de button "voeg nu toe" te klikken.

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@amvih scherp gezien! 👍🏻

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

@Wim C. Dank voor je reactie en het meedenken. Het klopt ook wat je schrijft. Ziggo-moderator kon mij hier in niet verder helpen omdat hij gewoonweg niet kon verklaren waarom de ci+module niet in Mijn Ziggo terug is te zien. Dit vraagt meer uitzoek werk samen met Ziggo klantenservice. To be continued…

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

@RoWi dank voor je reactie. Op advies van Ziggo klantenservice heb ik de zenders opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder resultaat. Ik zal dit verder met Ziggo op moeten nemen. Is toch niet zo gemakkelijk als ik dacht.

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

@amvih Dank voor je reactie en ik dacht ook dat het issue was, maar zodra je die button gebruikt, maakt het inzichtelijk per wanneer je viaplay heb en kan afmelden voor viaplay. 

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

Ter info: kanaal 200 werkt gewoon op onze mediabox!👍🏻 Maar helaas nog niet op de ci+module. Ik hoop gauw hiervoor de oplossing te vinden zodat ik het hier kan delen.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@mjhaeck Je kunt op de TV met module wel de andere gecodeerde kanalen bekijken?

 

Zie je helemaal niets of krijg je een melding?

0 Kudos
RoWi
Level 20

@mjhaeck  schreef:

@amvih Dank voor je reactie en ik dacht ook dat het issue was, maar zodra je die button gebruikt, maakt het inzichtelijk per wanneer je viaplay heb en kan afmelden voor viaplay. 


Wat een rare tekst is dat dan, dit terzijde. 

0 Kudos
mjhaeck
Level 2
Topicstarter

@Steefb Ja ik kan ESPN via de module ontvangen en zien. 

Ik ga dit verder oppakken met Ziggo.

dank voor je reactie!

0 Kudos
youriy
Level 17

Op dezelfde frq. zitten 2M en nickelodeon HD, ontvang je die wel?

0 Kudos
Theunissen1971
Level 5

Vandaag (omstreeks 15:00 uur) heb ik via "Mijn Ziggo" een abonnement voor "Viaplay"afgesloten, waarbij ik gebruik maak van drie CI+ modules in televisies. Na het afsluiten ervan kon ik op twee televisies zender 200 ontvangen en op één televisie niet. De twee televisies waarop ik zender 200 kan ontvangen, die zijn voorzien van een  "Smit CI+ Module" (van meer dan 10 jaar oud) en de televisie waarop ik zender 200 niet kan ontvangen, daar zit een Quantis CI+ 1.3 module (is circa 4 jaar oud) in. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Theunissen1971 wat gebeurt er als je via Mijn Ziggo de zenders opnieuw ophaalt met de TV aan?

0 Kudos
Theunissen1971
Level 5

@Bert, bedoel je op de televisie waarop het niet werkt ?

 

Dat het op die televisie niet werkt is ook geen ramp, dat is een televisie op een slaapkamer die amper wordt gebruikt.

0 Kudos