Vraag
Reacties
Oplossing
WimKl
Level 1

Kanaal 14 in 4k lukt niet

Kanaal 14 wil niet uitzenden in 4k

Beeld in 1080p is bij mij scherp en in Automatisch of 4k wazig beeld.

Krijg steeds de 4k foutmelding.

Waarom is dit. Zeer hinderlijk.

Kan toch niet zo xijn dat ik steeds de instelling moet veranderen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb het kunnen reproduceren. Bij handmatig instellen van de resolutie op 1080p krijg je dat beeld.

Instellen op automatisch verhelpt het.

Kanaal 14 zend niet uit in 4K.  Bij de formule 1 was dit wel zo. Dit stond dan in de rechterbovenhoek van het beeldscherm vermeld.

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke 4K foutmelding krijg je te zien?

Kun je hier een foto van die foutmelding plaatsen?

0 Kudos
WimKl
Level 1
Topicstarter

A57586B3-79FB-4A01-AF71-0BF1EA3B8E81.jpeg

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb het kunnen reproduceren. Bij handmatig instellen van de resolutie op 1080p krijg je dat beeld.

Instellen op automatisch verhelpt het.

Kanaal 14 zend niet uit in 4K.  Bij de formule 1 was dit wel zo. Dit stond dan in de rechterbovenhoek van het beeldscherm vermeld.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@KBX458 Kanaal 14 bestaat feitelijk ui 2 kanalen, 1 HD kanaal en 1 UHD kanaal (het UHD kanaal zendt altijd uit in 4K, meestal door ziggo geüpscaled).  Als je de box handmatig tussen HD en 4K wisselt, heeft de next nogal eens moeite om het 4K kanaal te vinden. Waardoor je het plaatje van TS te zien krijgt. Ook wil het voorkomen dat je, ook al staat de box op 4k of auto, toch de HD variant te zien krijgt.

Ik heb ervaren dat in het gedeeld profiel 14 in te toetsen vaak tot het goede resultaat leidt.

Ook bij mij evenals TS geeft 1080P de beste resultaten bij de reguliere uitzendingen, niet alleen op kanaal 14 overigens.

De box uitzetten op 4k of auto verhelpt het ''probleem'' altijd.

WimKl
Level 1
Topicstarter

Zodra je kanaal 14 opent kom je automatisch in deze melding terecht.

Vreemd dat instelling 4k en automatisch een wazig beeld geeft en 1080p een mooi scherp beeld

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Zeker vreemd. Ik heb op de LG Oled tv met de instelling op automatisch een prima scherp beeld. Ik zie geen enkele waas van wazigheid.

Maar eerlijkheidshalve: ik keek voorheen trouw de F1 wedstrijden, maar kijk nu zelden kanaal 14. Hoogstens als een vraag, zoals in dit topic, voorbijkomt.

0 Kudos
WimKl
Level 1
Topicstarter

Klopt dit nog is een quote uit Ziggo nieuwsbrief geloof ik;

• Stel je de mediabox in op een resolutie van 1080i/p? Dan verzorgt jouw 4K televisie de upscaling naar 4K.
  • Stel je de mediabox in op 4K dan verzorgt de box de upscaling.

0 Kudos
WimKl
Level 1
Topicstarter

Dat is nou juist het probleem.

Op automatisch geeft een slechter beeld

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@WimKI

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat we niet alles uitzenden in 4K. Hoe heb je dit ervaren tijdens het afgelopen F1 seizoen?

0 Kudos