1
Vraag
2
Reacties
stacey98

Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Kan tv en soundbar niet koppelen

Goede middag, probeer een soundbar (samsung hw-q800t) en tv ( samsung ue55ku) te koppelen. Wat ik ook doe niks werkt, jullie stappenplan uitgevoerd.

Wat doe ik verkeerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@stacey98 Even wat info: De nieuwere modellen van Samsung moet  naast ARC ook CEC (anynet)aan staan. Hoewel 2 hele verschillende functies maar werken tegenwoordig samen. Hier ook met Samsung en pioneer. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @stacey98, wat jammer dat je er niet uitkomt met de soundbar. Ik zie dat het hier vrij stil blijft. Kun je aangeven wat je allemaal al hebt geprobeerd en lukt het wel om je tv aan onze afstandsbediening te koppelen? Vanuit daar kunnen anderen je mogelijk verder helpen. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @stacey98 . Wil je de soundbar aan de tv koppelen? of aan de next??hoe moet ik het zien. Graag even uitleg.

 

Teun.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Hoi Teun, ik wil de soundbar aan de tv koppelen maar ook dat ik zowel de soundbar als de tv met de ab van de next bedienen. Maar dat lukt niet, de next herkent de tv niet, vind ik vreemd zo oud is de tv nog niet. De tv en de soundbar kan ik niet koppelen met arc alhoewel de aansluitingen goed zijn. Ik weet het niet meer, misschien de goede procedure niet gevolgd, aan stappenplan van Ziggo gehouden. Graag feedback.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Lotte, heb ook aan Teun gezegd dat dat niet lukt.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@stacey98 . Gaat niet goed dus. Normaal is het zo dat als je een soundbar van samsung aan een samsung tv koppelt hij hem erkent. Heb je al eens geprobeerd via de optische kabel? De next gaat met HDMI naar de tv en de optische van de tv naar de soundbar. je kunt dan de tv bedienen (geluid komt dan via de soundbar) met de afst. bed van de Next. In het menu van de next moet je dus de afstandsbediening toewijzen aan je tv en niet aan de soundbar. Kun je hier iets mee?

 

Teun.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Ga het proberen, laat van mij horen.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@stacey98 . We horen het graag

 

Teun.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Nog één vraag, tv met soundbar verbonden met hdmi kabel geschikt voor arc doorgifte. Toch werkt het niet. Waarom gaat het fout. Wordt er moedeloos van.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@stacey98 Als ik ze aansluit doe ik het meest via optisch.

 

Teun.

fve

Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

kabel met arc zal meestal niet het probleem zijn.

 

iets om wel rekening mee te houden is dat niet alle hdmi poorten op je tv arc ondersteunen.

Als je makkelijk bij de achterkant van je tv kan kijk dan even naar je hdmi poorten er zal er dan 1 of misschien meerdere een aanduiding hdmi(arc) of iets soortgelijks hebben. Op deze hdmi sluit je dan je soundbar aan want die poort stuurt dan ook audio uit.

 

Als je niet makkelijk bij de achterkant van je pc kan kijk in de handleiding of probeer alle hdmi poorten.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Goede middag Teun, sorry voor de late reactie. Door onverwachte omstandigheden kon ik niet eerder reageren. Alle tips geprobeerd maar niks werkt. hartelijk bedankt voor jullie tips. Moet de huidige situatie accepteren maar is niet logisch.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@stacey98 . Dat is jammer. nog een dingetje. Kun je hem wel koppelen via bleutooth? Dus in je tv menu naar geluid en dan bleutooth app. zoeken. Ben benieuwd of je hem dan tevoorschijn ziet komen.

 

Teun.

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Bij het proberen van jouw tip kon ik wel via wifi contact maken.  Alleen hoe moet het verder. Kan ik de ab van de  next dan nog wel gebruiken voor aan/ uitzetten?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@stacey98 . Gewoon proberen. Via de instellingen van de next om je afstandsbediening te koppelen aan je audiosysteem.

 

Teun.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@stacey98 Even wat info: De nieuwere modellen van Samsung moet  naast ARC ook CEC (anynet)aan staan. Hoewel 2 hele verschillende functies maar werken tegenwoordig samen. Hier ook met Samsung en pioneer. 

stacey98
Topicstarter
Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Hoi Robbo, staat aan. Zal de hele boel ontkopppelen en resetten. Mischien helpt het. Beankt.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Denk ook aan de soundbar of die ook  evt cec mogelijkheden heeft. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic