1
Vraag
2
Reacties
Paul van Druten

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Kan ik mijn oude afstandsbediening van de Mediabox XL als 2e remote koppelen aan de 'Mediabox Next'?

Ik heb gelezen dat je niet 2 afstandsbedieningen van de Mediabox Next kunt koppelen aan één mediabox.
Omdat het via RF en niet via infrarood werkt blijkbaar. Je schijnt wel een universele remote te kunnen koppelen.
Maar kan ik mijn oude afstandsbediening van de 'Mediabox XL' als extra 2e remote koppelen aan de 'Mediabox Next'?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Die met toetsenbord werkt via RF.De allereerste van UPC volgens mij via IR.

Deze werkt wel met IR en is nog te krijgen: https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-389753504/Ziggo-Mediabox-Next-afstandsbediening-%2...

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6231Posts
  • 234Oplossingen
  • 4807Likes

Dag @Paul van Druten 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Goede vraag! Heb je van de Mediabox XL de afstandsbediening met aan de achterkant een toetsenbord of heb je een afstandsbediening die erg lijkt op de afstandsbediening van Mediabox Next?

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Oh sorry, die met het toetsenbord!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6231Posts
  • 234Oplossingen
  • 4807Likes

@Paul van Druten 

Zover mij bekend kun je niet twee afstandsbedieningen aan dezelfde Mediabox Next koppelen. Wat je wel kunt doen is de afstandsbediening die in de Ziggo GO app op je telefoon of tablet zit gebruiken als extra afstandsbediening.

 

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Ik dit forum staan voldoende voorbeelden dat je wel een extra remote kunt aansluiten (tot wel 5 stuks) als ze maar via IR werken... Dus werkt die XL-romote via RF of IR?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Die met toetsenbord werkt via RF.De allereerste van UPC volgens mij via IR.

Deze werkt wel met IR en is nog te krijgen: https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-389753504/Ziggo-Mediabox-Next-afstandsbediening-%2...

 

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Jullie moeten gewoon de software even anpassen voor een 2e RF remote!
Dat vragen er meer... Op de  oude Mediabox XL had ik wel 2 remotes op RF, dat werkte wel!

Karel.

Level 16
  • 1822Posts
  • 220Oplossingen
  • 1188Likes

Heb een Next (gemaakt door Humax) en deze is ook te bedienen met een IR afstandsbediening. Ik gebruik een Logitech Elite met Hub. Houd er wel rekening mee dat met en IR afstandsbediening een aantal specifieke instellingen niet zichtbaar worden, dan heb je de originele RF voice control afstandsbediening nodig. Maar de instellingen benader je toch maar zelden, en voor dagelijks gebruik dus niet belangrijk.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik ben er vandaag achter gekomen dat de pace afstandsbediening ook op de next werkt.Het is dus mogelijk om een pace afstandsbediening aan te vragen en die naast de next ab te gebruiken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic