1
Vraag
2
Reacties
OudeVos

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan ik mijn UPC mediabox omruilen?

Ik heb nog een hele oude mediabox van UPC met beperkte functies, kan ik deze omruilen voor een meer moderne mediabox?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Inderdaad, zonder internet van Ziggo is helaas geen upgrade mogelijk. Voor zowel de Mediabox Next als Next Mini is internet van Ziggo voorwaardelijk. De Mediabox Next moet naast coax ook via ethernet/Wi-Fi verbonden worden.

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Als je een internetabonnement van Ziggo hebt dan kun je een Mediabox Next of Next Mini aanvragen. Houd er in dit geval wel rekening mee dat je ook een nieuw modem ontvangt als je op dit moment een verouderd type modem hebt, zoals een Cisco EPC3925, Technicolor TC7200 of Ubee EVW3226.

OudeVos
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je antwoord. Ik beschik niet over een internabonnement van Ziggo en heb ook geen internetaansluiting bij mijn TV. Als ik het goed begrijp heb ik dan de Mediabox Next nodig die ik op een coax kabel kan aansluiten. Ik kan alleen nergens terugvinden hoe ik die kan aanvragen.  

puppie

Level 17
  • 2558Posts
  • 61Oplossingen
  • 1028Likes

Dat heb jij goed gelezen.
misschien kan @tobiastheebe een medewerker vragen om hier te helpen met jouw aanvraag.

En ga niet voor een next mini.

MR_CHIP

Level 19
  • 11269Posts
  • 130Oplossingen
  • 3911Likes

@OudeVos  schreef:

Bedankt voor je antwoord. Ik beschik niet over een internabonnement van Ziggo en heb ook geen internetaansluiting bij mijn TV. Als ik het goed begrijp heb ik dan de Mediabox Next nodig die ik op een coax kabel kan aansluiten. Ik kan alleen nergens terugvinden hoe ik die kan aanvragen.  

beide mediaboxen vereisen een ziggo internet verbinding voor drm doeleinden / interactieve dingen zoals pauzeren/dingen opnemen/terugkijken etc..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Inderdaad, zonder internet van Ziggo is helaas geen upgrade mogelijk. Voor zowel de Mediabox Next als Next Mini is internet van Ziggo voorwaardelijk. De Mediabox Next moet naast coax ook via ethernet/Wi-Fi verbonden worden.

Gio2903

Level 17
  • 3085Posts
  • 160Oplossingen
  • 2192Likes

ik geloof dat je een xl kunt krijgen als "upgrade", tenzij dat ook al veranderd is. andere oplossing is een humax5300 die ook nog wel is verstuurd kan worden. zonder internet van ziggo is een next (mini) niet mogelijk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Ik heb het vermoeden dat de Mediabox XL alleen nog toegestuurd kan worden als vervanging voor een defect exemplaar en niet meer als een upgrade van een ander/ouder type decoder. Een Humax-decoder kan eventueel via Marktplaats aangeschaft worden, maar ik weet niet of deze veel extra biedt t.o.v. een UPC Mediabox HD (Pace DCR7111) of Cisco 8685DVB qua kijkervaring/functies. Verder kan een Humax-decoder volgens mij niet overweg met een Nagravision-smartcard?

Gio2903

Level 17
  • 3085Posts
  • 160Oplossingen
  • 2192Likes

je zit natuurlijk met upc-gebied, dat is waar... beste optie is dus internet van ziggo erbij nemen, ik geloof dat daar voor dit type klanten leuke acties voor zijn. beste is om met afdeling retentie te bellen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18922Posts
  • 1368Oplossingen
  • 7087Likes

Goedemorgen @OudeVos en een warm welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je graag een nieuwer type mediabox wilt hebben ter vervanging van de huidige mediabox. Op dit moment bieden we de Next en Next Mini aan. Beide mediaboxen hebben een internetverbinding van Ziggo nodig om te kunnen functioneren. We kijken graag met je wat de mogelijkheden zijn. Gaat jouw vraag om het adres wat je in jouw Communityprofielgegevens gezet hebt of gaat het hier om een ander adres? Zie je kans dit door te geven (per privébericht) zodat wij de juiste gegevens erbij kunnen pakken?

OudeVos
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allen hartelijk dank voor jullie hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Heb je iets met Paul kunnen regelen, aangezien je zijn reactie als oplossing hebt gemarkeerd?

OudeVos
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog niet, ik wacht nog op zijn reactie op mijn DM, ik laat hier nog weten wat de uitkomst is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18922Posts
  • 1368Oplossingen
  • 7087Likes

@OudeVos Hartelijk dank voor je privébericht met daarin de gegevens van het adres waarom het gaat. Zojuist heb ik gereageerd op jouw privebericht met daarin een pakketvoorstel waarbij jouw schoonmoeder de Next (Mini) in bruikleen ontvangt. Laat maar weten of ze dit graag wil. Je mag dan wel reageren op het privébericht. 

OudeVos
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zoals jij al zei is Internet van Ziggo noodzakelijk, helaas zit al voor langere tijd vast aan een internet abonnement van KPN. Ondanks het mooie aanbod van Ziggo kies ik dan toch maar voor een alternatief. Nogmaals allen hartelijk dank voor het meedenken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18922Posts
  • 1368Oplossingen
  • 7087Likes

@OudeVos Hartelijk dank voor je reactie op m'n privébericht. Om een Next of Next Mini te kunnen gebruiken is inderdaad een Ziggo internetverbinding een vereiste. Ik had hiervoor een aanbod gedaan waarin je schoonmoeder €1,- per maand meer betaald. Maar ik begrijp dat ze op dit moment nog een internetabonnement heeft lopen bij een andere provider. Uiteraard snap ik dan dat ze dit dan liever aanhoud zeker op het moment dat dit met een mooie kortingsactie is. Mocht je schoonmoeder het pakket toch aan willen passen naar een pakket met de Next (Mini) laat het dan maar weten via de Community.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic