1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jack.koops

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik een next van iemand anders zo bij mij installeren of is dat adresgebonden?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Dat is niet per se adres gebonden binnen een zeer kleine regio / wijk / woonplaats, maar je hebt geen eigen abonnement en eigen instellingen en de oorspronkelijke abonnee kan via de Ziggo Go app, je Next op afstand bedienen en opnames maken en de opnames bekijken en opnames weggooien.

De Next is namelijk gekoppeld aan de abonnee via zijn Mijn Ziggo en zijn Ziggo Go app en zijn abonnementen en instellingen.

Als je verder weg woont en/of je hebt geen Ziggo internet, dan gaat de Next sowieso niet werken.

Wil je een werkzame Next, dan is die alleen verkrijgbaar via Ziggo met het juiste abonnement.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Bedenk dat de Next verbinding maakt met de Ziggo cloud en daar de externe IP adressen te zien zijn van waaruit verbinding wordt gemaakt.

Als er 2 of meer Nexten vanuit hetzelfde abonnement vanuit verschillende externe IP adressen verbinding maken met de cloud, lijkt me dit uitermate simpel om te zien dat de Nexten niet vanuit 1 abonnement adres bekeken worden.

Voorwaarden Ziggo

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/products/prijswijzigingen/prijswijziging21/05042022%2... 

Artikel 8

2. De Klant mag via het Netwerk verspreide radio- en
televisiesignalen, On Demand programma’s en
overige data niet aan derden (laten) doorgeven. Ook
mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief,
geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk
of een Dienst of de inhoud daarvan, of (technische)
voorzieningen (laten) treffen, of Software bewerken
waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.
3. De Klant mag de Diensten niet commercieel
exploiteren.
4. De Klant mag de Apparatuur niet met (beperkte)
rechten bezwaren, vervreemden, verhuren, of
anderszins aan derden ter beschikking stellen

Bekijk in context

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Dat is niet per se adres gebonden binnen een zeer kleine regio / wijk / woonplaats, maar je hebt geen eigen abonnement en eigen instellingen en de oorspronkelijke abonnee kan via de Ziggo Go app, je Next op afstand bedienen en opnames maken en de opnames bekijken en opnames weggooien.

De Next is namelijk gekoppeld aan de abonnee via zijn Mijn Ziggo en zijn Ziggo Go app en zijn abonnementen en instellingen.

Als je verder weg woont en/of je hebt geen Ziggo internet, dan gaat de Next sowieso niet werken.

Wil je een werkzame Next, dan is die alleen verkrijgbaar via Ziggo met het juiste abonnement.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5408Posts
  • 197Oplossingen
  • 3278Likes

Zolang die "iemand anders" Ziggo blijft betalen voor het abonnement waar de Next bijhoort zal deze wel werken.

Als je zelf maar internet hebt via Ziggo.

Opzich is dit soort gebruik niet gewenst natuurlijk. Er is geen adres gekoppeld via het netwerk. Wel een adres van de abonnee waar de Next in huis zou moeten staan.

Op deze manier kun je 3 Mediaboxen afnemen op 1 abonnement en dan 2 van de 3 bij iemand anders thuis neerzetten. Of dit echt verboden is weet ik zo niet. Het is zeker niet gewenst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Bedenk dat de Next verbinding maakt met de Ziggo cloud en daar de externe IP adressen te zien zijn van waaruit verbinding wordt gemaakt.

Als er 2 of meer Nexten vanuit hetzelfde abonnement vanuit verschillende externe IP adressen verbinding maken met de cloud, lijkt me dit uitermate simpel om te zien dat de Nexten niet vanuit 1 abonnement adres bekeken worden.

Voorwaarden Ziggo

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/products/prijswijzigingen/prijswijziging21/05042022%2... 

Artikel 8

2. De Klant mag via het Netwerk verspreide radio- en
televisiesignalen, On Demand programma’s en
overige data niet aan derden (laten) doorgeven. Ook
mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief,
geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk
of een Dienst of de inhoud daarvan, of (technische)
voorzieningen (laten) treffen, of Software bewerken
waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.
3. De Klant mag de Diensten niet commercieel
exploiteren.
4. De Klant mag de Apparatuur niet met (beperkte)
rechten bezwaren, vervreemden, verhuren, of
anderszins aan derden ter beschikking stellen

Tjeerd85

Level 13
  • 847Posts
  • 77Oplossingen
  • 483Likes

En nee hier wordt ook geen ondersteuning op geboden, het is zelfs zoals @Bert zegt niet toegestaan, dus vooral niet doen.

jack.koops
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn zoon heeft het Ziggo abonnement opgezegd voor een andere provider en dit werkt al. Hij moet nu de next + ab terugsturen. Omdat hij bij zijn next een ab met verlichting van de toetsen heeft wil ik die graag hebben, Ziggo levert deze ab niet meer….dus in feite ruil ik de ene next in voor de andere

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5145Likes

@jack.koops zoals ik het begrijp wilt u de Mediabox Next met verlichte afstandsbediening omruilen met uw Mediabox Next met afstandsbediening zonder verlichting met uw zoon?

Het serienummer van uw Mediabox Next is gekoppeld aan uw abonnement. Als uw zoon uw Mediabox Next gaat terugsturen dan kán Ziggo dit opvatten als het opzeggen van uw abonnement. En dat zult u waarschijnlijk niet leuk vinden. 
Als u per se een afstandsbediening met verlichting wilt, dan lijkt het me eenvoudiger als u de afstandsbedieningen omruilt en u de verlichte afstandsbediening van uw zoon koppelt aan uw Mediabox Next.

jack.koops
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En dat lukt dus niet. Volgend Google moet ik de tv knop en de 0 knop gelijktijdig 10 seconden ingedrukt houden en dan zou de koppeling een feit zijn. Ik zal wel iets fout doen maar het werkt dus niet. Iemand reageerde ook al dat je dan eerst de batterijen uit de oude ab moet halen maar of dat zo is? Als het volgens jou wel kan zou je me dan de uitlegvhoe te handelen willen geven? Alvast dank voor je support en reactie.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5145Likes

@jack.koops wat ik eerder schreef leek me een een meer logische oplossing dan de complete set omruilen waardoor wellicht problemen ontstaan. Vanuit de gedachte dat Ziggo wel vaker afstandsbedieningen omruilt.

Garanties geef ik niet, maar wat wellicht valt te proberen is uw Mediabox Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan de afstandsbediening opnieuw koppelen volgens deze instructie.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2827Posts
  • 302Oplossingen
  • 1360Likes

Hi @jack.koops

Als je die afstandsbediening handig vindt, dan snap ik dat je die graag zou willen gebruiken! Je hebt nog wel je eigen Mediabox in gebruik, toch? Want je kan niet zomaar die van je zoon in gebruik nemen. Afstandsbediening daarop koppelen, moet wel lukken. Heb je dat op deze manier gedaan? Afstandsbediening en mediabox koppelen | Klantenservice | Ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes

Er zijn 2 verschillende Nexten.

De Arris Next werkt wel met de afstandsbediening met de verlichting.

De Humax Next en de Next mini werkt niet met de afstandsbediening met de verlichting.

Onderop de Next staat welke Next je hebt.

Wil je een andere afstandsbediening koppelen, dan moet je de batterijen uit de afstandsbediening halen die je niet meer wilt gebruiken, anders blijft die afstandsbediening gekoppeld en kan er geen andere afstandsbediening gekoppeld worden.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5145Likes

@Bert  schreef:

Wil je een andere afstandsbediening koppelen, dan moet je de batterijen uit de afstandsbediening halen die je niet meer wilt gebruiken, anders blijft die afstandsbediening gekoppeld en kan er geen andere afstandsbediening gekoppeld worden.

Kijk, die logica daar had ik nou weer niet aan gedacht. 😬