Vraag
Reacties
Oplossing
Rob5858
Level 1

Kan ik de Next Mini ook op een andere wijze aansluiten dan via een internetkabel?

Ik heb op dit moment een CI+module. De Coax kabel naar mijn TV is netjes weggewerkt in de muur.

Ik zou graag overschakelen naar de Next Mini, maar ik wil/kan de coax kabel niet vervangen door een internet kabel. Wat zijn mijn opties? Is er een connector die een Coax kabel met een internetkabel verbindt?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

@puppie  schreef:

Coax naar utp kijk eens hier

Ziggo heeft er zelf ook een in de verkoop: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/68922

@Rob5858 

De Next werkt over coax + ethernetkabel of coax + wifi.

De Next mini over ethernetkabel of wifi.

Beide werken dus ook met een stabiel en sterk wifi signaal.

De Next heeft meerdere audio aansluitingen, wat handig kan zijn bij mediacenters, soundbars en luisteren naar radio zonder dat de TV aan hoeft te staan. De Next mini heeft slechts een HDMI uitgang dat soms problemen geeft met het gebruik van mediacenters, soundbars en luisteren naar alleen radio en dat dus ingewikkelder maakt.

Als de CI+ module/smartcard in eigendom zijn worden die na verwijderen uit je abonnement nooit meer geactiveerd. Als je dan alsnog weer een CI+ wilt gebruiken kan je die alleen maar huren voor ongeveer €2 per maand. M.a.w. als het een CI+ module in eigendom is nooit laten deactiveren die kan je namelijk gewoon blijven gebruiken naast een Next (mini). Kan heel handig zijn als backup en de Internet/wifi verbinding tijdelijk niet goed functioneert.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP
Level 19

waarom wil je coax niet vervangen door internet kabel ? heb ik bijv wel gedaan er liep een coax van meterkast naar woonkamer die laten vervangen door cat5e zodat alles wat meer toekomst bestendiger is en ik gebruik tot volle tevredenheid op die manier de next mini in woonkamer waarbij modem netjes in de meterkast kan hangen

0 Kudos
wewanl
Level 17

Als je zeker weet dat je de coaxkabel niet meer gebruikt, kan je probleemloos deze vervangen voor een CAT 6. kabel hoor.

Ziggo sorteert zelf hierop al voor met de Next mini en sommige zenders uitsluitend in IPTV.

0 Kudos
puppie
Level 17

0 Kudos
Steefb
Level 20

@puppie  schreef:

Ziggo levert het ook zelf.

Extra Internetpunt via coaxkabel (ziggo.nl)

Met aansluit instructie i.c.m. de mini.

Extra_internetpunt_via_coaxkabel_NextMini_PDP.pdf (ziggo.nl)

Karel.
Level 17

@puppie  schreef:

Ziggo heeft er zelf ook een in de verkoop: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/68922

@Rob5858 

De Next werkt over coax + ethernetkabel of coax + wifi.

De Next mini over ethernetkabel of wifi.

Beide werken dus ook met een stabiel en sterk wifi signaal.

De Next heeft meerdere audio aansluitingen, wat handig kan zijn bij mediacenters, soundbars en luisteren naar radio zonder dat de TV aan hoeft te staan. De Next mini heeft slechts een HDMI uitgang dat soms problemen geeft met het gebruik van mediacenters, soundbars en luisteren naar alleen radio en dat dus ingewikkelder maakt.

Als de CI+ module/smartcard in eigendom zijn worden die na verwijderen uit je abonnement nooit meer geactiveerd. Als je dan alsnog weer een CI+ wilt gebruiken kan je die alleen maar huren voor ongeveer €2 per maand. M.a.w. als het een CI+ module in eigendom is nooit laten deactiveren die kan je namelijk gewoon blijven gebruiken naast een Next (mini). Kan heel handig zijn als backup en de Internet/wifi verbinding tijdelijk niet goed functioneert.

Rob5858
Level 1
Topicstarter

Het is niet dat ik het perse niet zou willen...echter coax is nu echt heel mooi weggewerkt in de schoorsteen en plinten....vervangen zonder slopen lijkt me niet mogelijk...vandaar

0 Kudos
Rob5858
Level 1
Topicstarter

Hartelijk dank, duidelijk verhaal

Mogelijk ga ik het eerst proberen met alleen WiFi

En als dat niet goed werkt maak ik dat nieuwe internetpunt

0 Kudos