MSn27
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik de Mediabox XL zonder coax installeren?

hallo,
ik ben sinds kort verhuisd en ben bezig met het installeren van de “Ziggo-Apparaten”. Het installeren van de modem ging prima.

Nu is de tv aan de beurt. Ik vroeg me af of het mogelijk is de mediabox xl draadloos te gebruiken, anders moet ik met een coax door mijn hele woonkamer. Ik weet dat dat de beste kwaliteit geeft, maar hoopte dat het inmiddels mogelijk is via WiFi o.i.d. draadloos tv te kijken. (Niet via Go of een Apple TV of zo).

Ik vond een topic van 1 jaar oud, maar verder kwam ik niet. Mocht het toch al in een andere topic staan, dan bij deze mijn excuses. Hoe dan ook ik hoor het graag.
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 9574Reacties
  • 1748Oplossingen
  • 2909Likes
De mediabox xl moet met een coax aangesloten worden.

Net zoals de andere mediaboxen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb
Expert
Expert
  • 9574Reacties
  • 1748Oplossingen
  • 2909Likes
De mediabox xl moet met een coax aangesloten worden.

Net zoals de andere mediaboxen.

Bekijk in context

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16574Reacties
  • 1306Oplossingen
  • 2860Likes
Marmitek heeft daarvoor oplossingen, maar de mediabox moet altijd op de coax worden aangesloten. Laat u door een deskundige adviseren, want er hangt wel een prijskaartje aan.
MSn27
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had gehoopt dat Ziggo de sprong heeft gemaakt naar draadloos, hopelijk ooit, scheelt een lange coax-kabel door het huis.

Bedankt.
jorawesome
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MSn27 wrote:
Had gehoopt dat Ziggo de sprong heeft gemaakt naar draadloos, hopelijk ooit, scheelt een lange coax-kabel door het huis.

Bedankt.

Daarvoor moet u bij KPN zijn. Die bieden al geruime tijd IPTV aan waardoor u in combinatie met een zogenaamde powerline adapter overal waar een stopcontact zit tv kunt kijken. Daarnaast kunt u ook overwegen tv te kijken door te streamen naar bijvoorbeeld een Chromecast waarbij uw telefoon als afstandsbediening functioneert.
MSn27
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank u wel. Ik ben blij met Ziggo, ook de combi met Vodafone. Heb geen behoefte aan overstappen.
Streamen weet ik, heb een Apple-tv, toch bedankt voor de tip.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
De Mediabox Next kan met enige goede wil zonder Coax = zonder TV Zenders worden gebruikt.
Je moet dan wel slim Opnames in de Cloud plannen iha en in het bijzonder als je bijna Live wilt gaan kijken en er is geen Replay beschikbaar voor het programma in kwestie.

Met een MBXL gaat deze 'bijna Live' Cloud Opname-truuk niet.
Steefb
Expert
Expert
  • 9574Reacties
  • 1748Oplossingen
  • 2909Likes
hanh wrote:
De Mediabox Next kan met enige goede wil zonder Coax = zonder TV Zenders worden gebruikt.

En je eerste installatie dient met coax gedaan worden.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
Als je een Next hebt en je hebt opnames, dan kun je die wel terugkijken via Ziggo Go/Chromecast, zover ik weet. Is niet 100% zeker. Replay kan inderdaad niet.

Opnames kunnen afspelen wordt bevestigd door Huizinga
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/opnemen-zonder-stroom-next-41918/index2.html#post420763
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
Steefb wrote:

hanh wrote:
En je eerste installatie dient met coax gedaan worden.

Steefb
Zal wel nodig zijn voor het kunnen ophalen van de Zenders op de kabel.
Daarna kan het zonder, maar het blijft gedoe. Coax-verbinding werkt het lekkerst.

Live streams over Internet van de Zenders op de kabel zijn er wel. Bij Ziggo Go.
Toch heeft men Live-TV op de Next nog geregeld via de Coax-kabel.
Waarom? Vlgs mij omdat die Live streams nog minder goed werken dan de Zender streams op de Coax-kabel.
Ik zit bv met Ziggo Go ff te kijken naar de F1 bij Ziggo Sport. Beeld staat regelmatig stil.
heuffsforum
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Draadloos is, hoe je het ook draait of keert, altijd slechter dan bedraad. Waarom denk je dat het glasfiber komt? Dat is ook draad! Dus Ziggo zal zelf nooit overstappen op draadloos! Je maakt zelf thuis de keuze of je draadloos wilt of niet. Met wifi haal je ook nooit de snelheid als CAT5. Wat een onkunde op dit forum. Leer eerst eens een keer iets voordat je onzin opschrijft.