Kan ik NPO Radio 2 als default zender op mijn Mediabox Next instellen? Hij start nu altijd op de TV op, was ik zeer onlogisch vind. Ik wil graag net als vroeger (toen alles nog simpel was :-)) mijn radio aan doen en meteen op de juiste zender uitkomen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, dat gaat jammer genoeg niet. Radio is doordat het een app is nogal bepekt in zijn mogelijkheden.
Zal ook wel niet veranderen alhoewel er veel om gevraagd wordt.
Dag @Pickos
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.
Wat voor de een logisch is, is voor de ander weer heel onlogisch.
Ik weet ook niet of mijn voorbeeld helpt:
Het signaal van mijn Mediabox Next gaat naar een van de HDMI-poorten op mijn receiver en de HDMI-out op deze receiver is verbonden met de tv. Het geluid van de tv speelt dus geen rol en het geluid komt altijd van m’n receiver.
Met op de afstandsbediening schakelen mediabox aan en m’n receiver en met schakelt de tv aan.
Als ik naar de radio wil luisteren hoeven alleen de Mediabox en de receiver aan en is voldoende. Via de zeg ik: “radio 2” en ik luister naar de radio.
Ik hoop dat ik het een beet je duidelijk heb uitgelegd.
@Pickos schreef:En ik dacht dat de Mediabox Next een verbetering was .... Moet ik toch een DAB+ ontvanger extra kopen... Weinig Next aan deze box dus. Waar kan ik een RFE indienen?
Een DAB+ radio is m.i. wel het laatste dat men moet kopen.
De belangrijkste reden voor het opbouwen van het Nederlandse DAB+ systeem, is geld bezuiniging. Echter, men heeft zoveel geld bezuinigd, dat de geluidskwaliteit ( dynamiek ) erg mager is. Dat komt o.a. omdat de bandbreedte van een DAB+ zender gewoon te klein is, om b.v. de FM-kwaliteit te halen en al helemaal geen CD kwaliteit.
Tevens is vaak het DAB+ signaal dusdanig zwak, dat men binnenshuis geen/nauwelijks DAB+ ontvangst heeft.
Als u wat nieuws wilt kopen, koopt u dan een internet radio, want dan is het aantal zenders oneindig groot en is CD kwaliteit zonder probleem haalbaar ( zo maar een lijstje ).
Een leuk voorbeeld om te zien hoeveel internet zenders er zijn, is Radio Garden. Hier kan u met gemak, een hele week 'zenders-klikken' en dan hebt u nog maar een heel klein deel gehad.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, dat gaat jammer genoeg niet. Radio is doordat het een app is nogal bepekt in zijn mogelijkheden.
Zal ook wel niet veranderen alhoewel er veel om gevraagd wordt.
Dag @Pickos
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.
Wat voor de een logisch is, is voor de ander weer heel onlogisch.
Ik weet ook niet of mijn voorbeeld helpt:
Het signaal van mijn Mediabox Next gaat naar een van de HDMI-poorten op mijn receiver en de HDMI-out op deze receiver is verbonden met de tv. Het geluid van de tv speelt dus geen rol en het geluid komt altijd van m’n receiver.
Met op de afstandsbediening schakelen mediabox aan en m’n receiver en met schakelt de tv aan.
Als ik naar de radio wil luisteren hoeven alleen de Mediabox en de receiver aan en is voldoende. Via de zeg ik: “radio 2” en ik luister naar de radio.
Ik hoop dat ik het een beet je duidelijk heb uitgelegd.
Dat is een iets uitgebreide maar heldere uitleg van hoe het nu werkt met de Next.
Het enige juiste antwoord geeft Steefb dit kan niet. Voor wat @Pickos zou willen is een DVB-C ontvanger van bijvoorbeeld Humax nodig, zet je deze uit als Radio2 is gekozen dan start deze met Radio2 weer op.
Zo heb ik hem ook aangesloten en die handeling doe ik ook. En dat vind ik onhandig en een achteruitgang.
En ik dacht dat de Mediabox Next een verbetering was .... Moet ik toch een DAB+ ontvanger extra kopen... Weinig Next aan deze box dus. Waar kan ik een RFE indienen?
@Pickos ik ben erg slecht met afkortingen: wat is een RFE?
Als uw receiver ook een internetaansluiting heeft dan kunt u via internet ook radio ontvangen.
RFE is Request for Enhancement. Verbetering aan het product dus. Als je een tv kanaal als default kan configureren, waarom dan geen radiozender. Ik wil juist alles in 1 doos hebben.... 🙂
@Pickos schreef:RFE is Request for Enhancement. Verbetering aan het product dus. Als je een tv kanaal als default kan configureren, waarom dan geen radiozender. Ik wil juist alles in 1 doos hebben.... 🙂
Bij deze heeft u verzoek dat gedaan.
Er is altijd nog de suggesties sectie.
https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/bd-p/Suggesties
Met elke mediabox die ik tot nu toe heb gebruikt werkte dit zo als u zou willen. Helaas heeft Ziggo net weer een vreemde kijk op dit soort zaken.
Als de kanaal nummer indeling vanaf 801 was gebruikt was radio luisteren veel eenvoudiger.
@Pickos schreef:En ik dacht dat de Mediabox Next een verbetering was .... Moet ik toch een DAB+ ontvanger extra kopen... Weinig Next aan deze box dus. Waar kan ik een RFE indienen?
Een DAB+ radio is m.i. wel het laatste dat men moet kopen.
De belangrijkste reden voor het opbouwen van het Nederlandse DAB+ systeem, is geld bezuiniging. Echter, men heeft zoveel geld bezuinigd, dat de geluidskwaliteit ( dynamiek ) erg mager is. Dat komt o.a. omdat de bandbreedte van een DAB+ zender gewoon te klein is, om b.v. de FM-kwaliteit te halen en al helemaal geen CD kwaliteit.
Tevens is vaak het DAB+ signaal dusdanig zwak, dat men binnenshuis geen/nauwelijks DAB+ ontvangst heeft.
Als u wat nieuws wilt kopen, koopt u dan een internet radio, want dan is het aantal zenders oneindig groot en is CD kwaliteit zonder probleem haalbaar ( zo maar een lijstje ).
Een leuk voorbeeld om te zien hoeveel internet zenders er zijn, is Radio Garden. Hier kan u met gemak, een hele week 'zenders-klikken' en dan hebt u nog maar een heel klein deel gehad.
Inderdaad of meteen voor een internet radio geschikt systeem gaan, of radio via de coax middels een DVB-C tuner.
@Pickos schreef:RFE is Request for Enhancement. Verbetering aan het product dus. Als je een tv kanaal als default kan configureren, waarom dan geen radiozender. Ik wil juist alles in 1 doos hebben.... 🙂
Bij Ziggo kan u best één of een doos RFE's indienen, want de kans dat er één wordt uitgevoerd is minimaal. Als u wat anders en/of beters wil, wacht dan vooral niet op Ziggo, want Ziggo doet gewoon wat háár het beste uitkomt, het maakt niet uit wat u als klant wil.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.