1
Vraag
2
Reacties
trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Kan iemand mij aangeven wat ik nodig heb qua splitter om een mediabox plus ci module aan te sluiten

Ik maak gebruik van next mediabox en ci module op 1 tv aangesloten. Daar zat een versterker tussen, die kan er tussen uit, nu heb ik van Ziggo een splitter toegezonden gekregen de POA-01-B, maar volgens mij heb ik daar niets aan, want dat heeft maar twee uitgangen, en eigenlijk heb ik er drie nodig. Kan iemand aangeven welke splitter ik wel nodig heb? Ik zie wel iets van een POA-03,  met drie uitgangen,, maar daar heb je ook verschil, eentje met radio aansluiting, maar daar heb ik ook niks aan volgens mij. Wil zeker weten dat ik nu wel de goede heb.  1 uitgang naar het modem, 1 uitgang van ci module(tv), 1 uitgang naar nextmediabox. Als ik het verkeerd aansluit hoor ik het ook graag:-)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
16 Reacties 16
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

EDIT.  n.v.t.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt een POA-01 B op de andere POA-01 B duwen.

Coax splitter | Ziggo

 

of een 3weg splitter aanschaffen.

Coax splitter - 3-weg - Coax splitter - 3-Weg, Merk: Braun TeleCom - POA 03-UPC, Type: TV Splitter, ...

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Dank. Ik zat al te twijfelen over de CI module, al kan vind ik het ergens wel handig. Maar ga deze opzeggen en gebruik voortaan alleen de next mediabox.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ok de tweede optie, is overal uitverkocht, die zijn in trek blijkbaar:-).  Je eerste optie ga ik proberen denk ik.

(na een nachtje er over te hebben geslapen, dat ik het toch wel prettig vind om de CI module te behouden, zodat je weer een extra mogelijkheid hebt met je tv en niet altijd de mediabox nodig hebt)

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja alleen dat F-connector schrikt me een beetje af. Heb ik dan weer andere kabels nodig vraag ik me af, al weet ik het tegenwoordig niet meer. Met kabels over schroefdraad drukken enzovoort:-)

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

(en nog een EDIT w w v t)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@trebor66  schreef:

Ja alleen dat F-connector schrikt me een beetje af. Heb ik dan weer andere kabels nodig vraag ik me af, al weet ik het tegenwoordig niet meer. Met kabels over schroefdraad drukken enzovoort:-)


@trebor66 Een F-connector is niet van toepassing in je situatie als alles al opdrukstekkers zijn.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

daar staan zoveel vreemde worden in dat ik al lost ben:-) ik heb inmiddels een tweede POA-01 binnen. Ga ik eerst even proberen. Ook nieuwe CI Module inmiddels, eerste uitdaging is nu om de gecodeerde zenders actief te krijgen(nou ja is meer een uitdaging voor Ziggo). Met splitters en weghalen van versterker ga ik later doen(als de temperatuur het toe laat)

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

CI module werkt inmiddels na veel getob:-) smartcard toch maar eens omgedraaid in module, toen kreeg ik smartcard verlopen, waarna  ik opnieuw laden heb gekozen via mijn ziggo, binnen 1 minuut had ik eindelijk alle zenders.  

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Net  een poging gedaan om het aan te sluiten de POA-01-B, de aansluiting is gammel, dus is al een dingetje.

Los daarvan had ik twee keer vijf meter coax kabel toegezonden gekregen( het is wat veel voor een aansluitpunt wat 1,5 meter verder op zit maar toch, het gaat om het gebaar).  Het betreft de met de groene rand(iets met inkepingen aan de binnen kant, die over schroefverbinding kan plaatsen denk ik) en blauwe rand (female). Die kan ik aansluiten op ci module en next mediabox en de andere kant op de OUT kant van de POA-01-B. Ik had in de haast de witte kabel die ik gebruikte voor het modem ook op een OUT kant aangesloten, en het modem kon geen verbinding maken(uiteraard, want die witte kabel hoort niet op de out kant van die POA, past niet) en toegestuurde coax kabel is ook niet voor de schroefdraad aansluiting op het modem. Kortom alles weer teruggeplaatst(versterker weer aangesloten met kabels). Tot dat ik een goede kabel(of ik doe iets verkeerd).  Kan iemand me verder helpen wat ik nu nodig heb, zodat ik een kabel heb die op het witte modem past (op de schroefdraadverbinding van het modem) maar ook op de aansluiting van de POA-01-B adapter(waarvan ik er overigens twee gebruik na de tip van Bert). Hieronder foto van aansluiting op modem met witte kabel oranje ring ( gedrukt op schroefdraad aansluiting) en de andere kant zit over schroefdraad aansluiting van de versterker gedrukt, wat dus niet werkt met de out aansluiting van de POA-01-B splitter.53731789-3E00-4935-ADF0-5474D6241432.jpg

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@trebor66 Schreef: Kan iemand me verder helpen wat ik nu nodig heb, zodat ik een kabel heb die op het witte modem past

 

Tussen de POA-01-B en het modem heb je een kabel nodig met groen/rood, groen komt op de POA-01-B en rood op het modem

 

20220716_102005.jpg

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ja ik had toevallig net ook precies dezelfde link aan mijn vorige posting toegevoegd 😉

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

oh die  foto had ik nog even gemist, vandaar dat ik nog even voorbeeld stuurde. Inmiddels besproken met Ziggo, ze hadden het ook over een andere schroef connector, die sturen ze toe, maar na het aankaarten van de door jou genoemde kabel, ga ik die ook ontvangen:-) Wordt vervolgt volgende week.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Kabel met rood en groene ring binnen, net aangesloten, met twee POA-01-B adapters.

Versterker er tussen uitgehaald. Oude CI module ook teruggestuurd.  Weer wat afgerond:-)

Dank voor de reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic