Kevin_VGL

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan geen zenders vinden zoals RTL 4/5 etc. "vergrendeld" Kan de smartcard niet lezen.

Ik ben op dit moment bezig met het instaleren van een nieuwe TV "Finlux FL5035UHD". Wij hebben hiervoor een CI+ Module dat wij willen gebruiken. Het is nu geïnstalleerd op de frequenties die aangegeven was op Ziggo. Dus de 474 en netwerk 5555. Nu werkt NPO 1/2/3. Alleen als ik naar RTL 4 Etc wil gaan krijg ik een foutmelding dat deze vergrendeld zijn en de error "Kan de smartcard niet lezen. Voer de smartcard opnieuw in". Wij hebben een SmartDTV module kaart "smarcam-3 ci plus Ziggo". Hebben jullie enige idee? Alvast bedankt!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kevin_VGL
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Meindert  schreef:

Hallo @Kevin_VGL , is het inmiddels al gelukt om de module te installeren in je nieuwe televisie dankzij alle tips?

Mocht dit nog steeds niet gelukt zijn, wil je dan eens op deze pagina kijken? Bij de alinea "Wat is een CI+ televisie?" kun jij je adres invoeren en daarna controleren of de televisie wel gecertificeerd is voor onze CI+ module software. Ik ben heel benieuwd wat hier komt te staan bij deze type televisie. 

Hallo,

Ja dit had ik inderdaad van te voren allemaal gecheckt voordat ik de TV heb gekocht. Maar we hebben van Ziggo een nieuwe gekregen en die werkt inderdaad wel. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb
Expert
Expert
  • 10481Posts
  • 1955Oplossingen
  • 3402Likes

Staat deze smartcard geregistreerd in ''mijn ziggo"?

Alleen  bij ziggo gehuurde smartcards worden nog geregistreerd.

Oude al geregistreerde  smartcards blijven geldig maar moeten soms weer aangemeld worden.

Overigens zullen waarschijnlijk vanaf kanaal 925 de SD varianten beschikbaar zijn.

Kevin_VGL
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja deze staat onder Ziggo "mijn producten" staat de CI+Module in. Wij hebben "zenders en pincode herstellen" gedaan alleen dat werkte nog steeds niet.

youriy
Expert
Expert
  • 1807Posts
  • 99Oplossingen
  • 278Likes

Heb je ook gedaan wat de tv vraagt?

Kevin_VGL
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@youriy  schreef:

Heb je ook gedaan wat de tv vraagt?

Ja heb ik ook gedaan. Heb ook een andere coaxkabel geprobeerd en andere TV ook. Kan het zijn dat ie defect is?

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1036Posts
  • 188Oplossingen
  • 348Likes

Zit de CI+ op de juiste manier in de tv, en de smartcard op de juiste manier in de CI+? Ik denk dat de smartcard niet juist is geplaatst. Iets met 'met de chip naar de muur' oid, maar dat kan ook fout zijn (gebruik zelf geen CI+) 😅

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 524Posts
  • 57Oplossingen
  • 115Likes

Hallo @Kevin_VGL , is het inmiddels al gelukt om de module te installeren in je nieuwe televisie dankzij alle tips?

Mocht dit nog steeds niet gelukt zijn, wil je dan eens op deze pagina kijken? Bij de alinea "Wat is een CI+ televisie?" kun jij je adres invoeren en daarna controleren of de televisie wel gecertificeerd is voor onze CI+ module software. Ik ben heel benieuwd wat hier komt te staan bij deze type televisie. 

Kevin_VGL
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Meindert  schreef:

Hallo,

Ja dit had ik inderdaad van te voren allemaal gecheckt voordat ik de TV heb gekocht. Maar we hebben van Ziggo een nieuwe gekregen en die werkt inderdaad wel. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Bekijk in context

Uitgelicht topic