Jhvh

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan geen programma opnemen

Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe mediabox gekregen omdat de afstandsbediening het niet meer deed. De kosten waren 1 euro per mnd meer. Nu blijkt dat ik geen programma's kan opnemen omdat dit niet standaard i  de nwe mediabox zit.😣. Als ik dat wil gaat mijn mnd bedrag naar 79 euro per mnd. Ongelooflijk ik wilde alleen maar een nieuwe afstandsbedieding. Erg slechte voorlichting en service.

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Welke box heb je precies, welk merk en model?

Jhvh
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, Mediabox xl, het blijkt dat mijn abonnement  met deze mediabox anders is. Voor 5 euro extra kan ik weer opnemen. 😣 ziggo vertelde net aan de telefoon dat ik ook het oude model had kunnen nemen. Terwijl in april mij verteld is dat die er niet meer waren. Ik ben dus gewoon misleid. Erg triest en zeker geen reclame voor ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Welk abonnement heb je nu?

Jhvh
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, ik betaal nu iets meer dan 68 euro.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Jhvh  schreef:

Bert, ik betaal nu iets meer dan 68 euro.


Dat bedrag zegt niets over je TV abonnement, er kunnen allerlei extra pakketten of een hoog internet abonnement inzitten.

Wat is je TV abonnement?

Kabel TV of TV Start of TV Complete?

Jhvh
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, ik heb tv start.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ah, duidelijk, in TV Start zit geen opnemen met een Mediabox XL.

Welke oude mediabox had je?

Ik vermoed dat je al meer kan met deze dan met de oude.

Jhvh
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert, geen idee de horizon? Maar laat maar, ik ben er klaar mee. We gaan eens rustig verder kijken  wat er nog meer te koop is in provider land.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Jhvh

Ik kan mij jouw teleurstelling goed voorstellen wanneer je meer moet gaan betalen maar er niet op vooruit lijkt te gaan qua box. 

Het is vreemd gegaan als ik het verhaal lees. Ik bedoel: voor een defecte afstandsbediening is het overzetten op een nieuwe box met ander abonnement wel erg overdreven. Waarom hiervoor gekozen is, is mij dan ook een raadsel.

De eerste Mediabox XL komt vervolgens bij je binnen, maar deze maakt herrie. Er is vervolgens besloten om alles terug te draaien en jouw oude box en weer actief te zetten. Dit is gedaan en de oude box is weer geactiveerd. 
Blijkbaar was de oude box niet helemaal naar wens want een paar dagen later neem je weer contact op over dat je toch de nieuwe Mediabox XL wilt. Deze is vervolgens voor de tweede keer voor je besteld. 

Ik ben niet bij de gesprekken geweest en weet dus ook niet wat er gezegd is, maar het lijkt er wel op dat je heel bewust voor deze box gekozen hebt. Het is dan ook dubbel zo zuur dat je er nu achter komt dat het opnemen niet in dit abonnement inbegrepen zit. 

Terug draaien is helaas geen optie meer. De bedenktijd van 14 dagen is al anderhalve maand overschreden. Daarnaast heb je jouw oude box terug gestuurd en is deze niet meer te activeren. 

Logisch is wel dat je de opname functie mist. We kunnen het abonnement wel overzetten naar TV Complete. Je gaat dan €5,- per maand meer betalen en kunt daarmee weer opnemen. Om je hierin tegemoet te komen, ben ik bereid om de eerste 6 maanden van deze upgrade voor onze rekening te nemen.

Hoe sta jij hierin?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

@Jhvh, we hebben al even niets meer van je gehoord. Lijkt het voorstel van Jiri je wat? Of hou je toch liever alles zoals het nu is? We horen het graag! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

in geval van tv start had je gok ik eerst een cisco die wel een interne harde schijf heeft standart is opnamen met tv start niet mogelijk maar wegens tekort aan humax boxen is in het verleden bij tv start cisco boxen geleverd waarbij opnamen wel mogelijk is

de mediabox xl (horizon) is pas sinds november 2021 leverbaar bij tv start daarbij is opnamen idd niet

in het oud ziggo gebied als je een abonnement van voor 2016 had met eigen smartcards dan is via een eigen gekochte meidiabox opnemen wel mogelijk

Uitgelicht topic