Solute

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen opgenomen f1 kijken wegens 4k melding

Ik wilde net mijn opgenomen f1 kwalificatie teug kijken maar krijg een melding 4k wordt niet ondersteund . Kan het dus nu niet kijken.

 

Dot probleem heb ik nog nooit gehad en er is niets gewijzigd in mijn settings. 

 

Wat heeft ziggo gedaan en hoe kan ik dit oplossen.  Mijn tv is aangesloten op mijn yamaha rx830 en die gaat naar mijn media box next. Alles top aangesloten,  netflix is met 4k en hdr, xbox is met 4k en hdr.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Ik heb dit ook wel is gehad, dat de 4k optie verdwenen was. Ik heb toen de next van stroom gehaald, schakelaar achterop op next uitgezet. Hdmi kabel uit de next gehaald. 10 seconden wachten. Hdmi kabel terug geplaatst. Stroom stekker weer terug in de next en de aan/uit schakelaar weer op aan. 

Hierna had ik de 4k optie weer terug.

 

Het is het proberen waard of dit bij jou ook helpt. 

 

Overigens is deze tv inmiddels alweer vervangen. Maar destijds; heb ik dit na een firmware update van die tv niet meer gehad. 😄

Bekijk in context

25 Reacties 25
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je je apparatuur en zeker de next (met het knopje achterop) al eens even uit gezet en opnieuw gestart?

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uiteraard, dat is altijd het eerste wat je doet;-)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Staat in de instellingen Beeld en Geluid van de Next de HDMI op 4K of automatisch?

Kun je daar 4K kiezen?

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik kan daar geen 4k kiezen,  dat kon ik voorheen al niet. Jaren geen issues mee gehad en nu sinds gisteren dit. Bij mij is dus NIETS veranderd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan ziet de Next via zijn HDMI kabel geen 4K aansluiting.

 

Heb je wel 4K als je de Next direct aan de TV aansluit?

Zo ja, dan zul je met de Yamaha iets moeten doen om dit weer in orde te krijgen.

(Zet de Next en de TV  dan even uit bij het aansluiten, HDMI vind het niet fijn als die aanstaat.)

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Super bert, ik denk dat we 1 ding vergeten.  Het werkte altijd  en na een update van de ziggo box is dit probleem er. Nog even en dan gaan jullie zeggen dat het mijn probleem is. 

 

Geef mij maar aan hoe ik de vorige versie van de software van de next kan terug zetten

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Om hier nog even extra aan toe te voegen....mijn xbox en netflix zijn okk aangesloten op de yamaha. En die hebben prima 4k en hdr10

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Geef mij maar aan hoe ik de vorige versie van de software van de next kan terug zetten"

Dat kan niet.

Heb je de Next al een keer op de fabrieksinstellingen gezet?

Als je dat doet, loop dan even de Beeld en Geluid instellingen door, mogelijk wordt daar niet alles weer opgepakt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat gebeurt als je de opname terugkijkt via ziggo go oid ? werkt het dan wel 

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wellicht nog iets opmerkelijks....als ik klik in de guide op terug kijken kan ik het direct afspelen. Het gaat dus om opgenomen content 

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op mijn tablet en gewoon via de next terugkijken werkt prima. Puur de opgenomen stream geeft de melding

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

maar geeft die opgenomen stream die melding ook al je die kijkt via de ziggo go app

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Solute  schreef:

Wellicht nog iets opmerkelijks....als ik klik in de guide op terug kijken kan ik het direct afspelen. Het gaat dus om opgenomen content 


Dan krijg je dus de HD stream, de 4k opname en uitzendingen worden niet weergegeven.

Je geeft ook aan dat de 4k optie ontbreekt op de next. De next geeft die alleen aan als er een 4k verbinding is.

 

Daarom vraagt @Bert  ook om een rechtsreekse verbinding tussen next en tv. Is het dan ok of niet kun je verder met foutopsporing.

.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Solute  schreef:

Wellicht nog iets opmerkelijks....als ik klik in de guide op terug kijken kan ik het direct afspelen. Het gaat dus om opgenomen content 


Hij is dus opgenomen op het moment dat je Next op 4K verbinding stond, dan wordt de 4K bewaard/opgenomen.

Nu staat de next niet meer op 4K en geeft hij bij replay 1080 en geen 4K.

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar ik heb de next NIET op 4k gezet . Dit is toch vaag?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dat is niet van belang nu, kanaal 14 ziggo sport staat 2X op de kabel.

1X HD en 1X 4k, als de box ziet dat er een 4k verbinding is wordt het 4k opgenomen. en is de HD versie niet af te spelen.

Jij hebt de opname ingepland toen de 4k optie er nog wel was.

Je kan die opname alleen afspelen als de 4k optie aanwezig en geselecteerd is op de next.

 

Zaak is nu uit te vinden waar(om) die 4k verbinding onderbroken wordt.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Solute 

Sluit de Next aan op de TV met de bijgeleverde HDMI kabel rechtstreeks aan op de TV. ( meestal op HDMI ingang 1 van het toestel ) 

 

Niks er tussen en kijk dan in het setup menu * of je 4 k resolutie kan instellen.

 

Solute
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat wil ik dus niet want dat zou betekenen dat ik iets verander aan mijn huidige setup. En dat is waar ik van baal

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het is dus geen schakelaartje wat bij ziggo verkeerd staat, dan waren er veel meer meldingen geweest.

 

Maar als je zelf niks wil uitzoeken houdt het op.

Uitgelicht topic