1
Vraag
2
Reacties
pieterig

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kan geen hoofdtelefoon aansluiten

Heb op 29-06 j.l. een Next ontvangen en geÏnstalleerd maar, in tegenstelling tot de afbeelding op het installatie voorbeeld op de ziggo site, ontbreekt de mini jackplug voor de hoofdtelefoon. Na contact met Ziggo bleek dat er 2 uitvoeringen zijn. Omruiling gaf geen zekerheid dat ik wel de juiste zou ontvangen. Advies gekregen om een winkel te bezoeken. In een bezochte winkel kon mij ook niemand helpen en men had ook geen enkele voorraad. Er zit ook een mini start uitgang op maar navraag of deze ook een analoog audiosignaal geeft kon niemand mij duidelijkheid geven. Op mijn oude Mediabox XL heb ik gebruik kunnen maken van de tulip uitgang. Op deze site ben ik een paar oplossingen tegengekomen door het aanleveren van een aansluitkabeltje voor de mini start plug. Op internet geen geschikt kabeltje kunnen vinden wie biedt een oplossing in de vorm van onderstaande mogelelijkheden:

mini scart --> scart    of    mini scart --> mini jack (female)    of    mini scart -- tulip

Gelezen dat reeds enkele gebruikers een dergelijk kabeltje hebben ontvangen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pieterig
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb middels een omruiling door een ziggo monteur een Next gekregen met een ingang voor mini jackplug voor een analoog/audio hoofdelefoonaansluiting. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @pieterig ,

Als je huidige next echt mini scart heeft zou hij ook jack moeten hebben.

Maar als je de humax hebt, kan je deze omzetter kopen: https://www.bol.com/nl/nl/p/digitaal-naar-analoog-audio-omzetter-3-5-mm-versterker/9300000034737275/...

Je hebt dan ook een toslink kabel nodig.

Wil je dat niet, dan kan je ook een klacht indienen bij ziggo, deze mensen kunnen wel een Arris next opsturen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@pieterig  schreef:

...mini scart --> scart    of    mini scart --> mini jack (female)    of    mini scart -- tulip

Gelezen dat reeds enkele gebruikers een dergelijk kabeltje hebben ontvangen. 


Omdat de fabrikant of Ziggo een dubbeltje willen besparen, vonden ze een audio uitgang niet nodig. jammer en nu moet de klant het maar weer zien op te lossen.

Een Ziggo mod kan u zo'n mini-scart kabeltje leveren. Wacht u totdat er één langs komt.


Ps. Om het apparaat 'nog slimmer' te maken ( kuch ), is ook de pin-layout van de mini-scart niet standaard 😠. Dus ook al had u wel zelf een kabeltje gekocht, dan werkte deze nog niet 😧.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

er zijn wel kastjes waarmee je de HDMI kunt opsplitsen naar hdmi en mini jackplug de vraag is alleen of dat niet geblokeert wordt door HDCP

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

En dan is er als nog een koptelefoon nodig met een eigen volumregeling, daar de Next dit niet zelf kan/doet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

IMG_20220704_133149.jpg

dit apparaatjeb heb ik heeft ook een gewone 3.5 mm uitgang werkt perfect met de mediabox next en met mijn xbox voor netflix 4k dus geen hdcp issues

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@MR_CHIP 

zelfs 4k HDR

ik heb er eentje die alleen 1080P ondersteund maar dat is genoeg voor wat ik er mee doe

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ja 

ik wou wel het maximale uit me tv halen 

en aangezien ik met de xbox direct aangesloten op de tv last had van lip sync issues die niet makkelijk met audio delay waren op te lossen heb ik dit ding maar gekocht werkt prima volle 4k met hdr en alle mikmak en dolby digital 😄

 

tv komt uit 2016 dus alle oude app software werkte niet echt meer lekker 

 

linkje

https://www.aliexpress.com/item/4000186196525.html

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is eigelijk ook een HDMI splitter 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Pasi  schreef:

@pieterig  schreef:

...mini scart --> scart    of    mini scart --> mini jack (female)    of    mini scart -- tulip

Gelezen dat reeds enkele gebruikers een dergelijk kabeltje hebben ontvangen. 




Een Ziggo mod kan u zo'n mini-scart kabeltje leveren. Wacht u totdat er één langs komt.


Ook ik zou graag zo'n verloopkabeltje willen ontvangen, Hopelijk kan een moderator dit voor mij in orde maken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een mini-scart verloopkabeltje is zinloos, de versie zonder jack heeft ook geen scart, zie dit plaatje:

Visser__0-1657025057521.png

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Verwijderd account  is er iets te regelen met de D. Audio poort middels een Digital Audio Converter?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @jansmarcel ,

Zekers, met bijvoorbeeld deze omvormer, die hem omzet naar analoog.

pieterig
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heb middels een omruiling door een ziggo monteur een Next gekregen met een ingang voor mini jackplug voor een analoog/audio hoofdelefoonaansluiting. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top, fijn om te horen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic