1
Vraag
2
Reageer en help mee
MrBridge

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen 4k kijken

Hallo, als ik de Mediabox next rechtstreeks op de TV aansluit dan kan ik 4k kijken. Maar als ik de Mediabox next rechtstreeks op m'n Denon AVR-X2100W receiver aansluit en de receiver aansluit op TV dan kan ik geen 4k kijken terwijl mijn receiver wel 4k ondersteund. En ik gebruik 4k kabels.

 

Met vriendelijke groet,

Peter Brugge

Uitgelicht
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Reacties
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @MrBridge 

Als je de TV op de HDMI-out (Monitor ARC) hebt aangesloten en de Mediabox Next op de HDMI-1 (CBL/SAT) dan zou het inderdaad perfect moeten werken. En ik neem aan dat de instellingen van je HDMI-resolutie op de mediabox goed zijn ingesteld.

Ik denk dat het 4K-signaal ergens in je receiver blijft ‘hangen’ via de 4K Upscaling en/of 4K Passthrough instellingen. Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat je per HDMI-poort ook het soort signaal kunt instellen. 

Maak je voor je Denon AVR-X2100W ook gebruik van de Denon Remote App? Daarmee kun je waarschijnlijk de instellingen van je receiver wat makkelijker instellen.

1 Reactie 1
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @MrBridge 

Als je de TV op de HDMI-out (Monitor ARC) hebt aangesloten en de Mediabox Next op de HDMI-1 (CBL/SAT) dan zou het inderdaad perfect moeten werken. En ik neem aan dat de instellingen van je HDMI-resolutie op de mediabox goed zijn ingesteld.

Ik denk dat het 4K-signaal ergens in je receiver blijft ‘hangen’ via de 4K Upscaling en/of 4K Passthrough instellingen. Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat je per HDMI-poort ook het soort signaal kunt instellen. 

Maak je voor je Denon AVR-X2100W ook gebruik van de Denon Remote App? Daarmee kun je waarschijnlijk de instellingen van je receiver wat makkelijker instellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic