1
Vraag
2
Reacties
MikeClickr

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Kan Mediabox XL soms veel stroom vragen waardoor andere apparaten in storing raken?

Mijn Denon DRA-100 digital receiver schiet regelmatig in storing. Het is onduidelijk hoe dit komt. De verkoper van Hifiklubben suggereerde dat het zou kunnen dat de Horizon box soms veel stroom vraagt, waardoor andere apparaten (zoals mijn digital receiver) die op hetzelfde stroomblok zijn aangesloten tijdelijk minder stroom krijgen.

Mijn vraag derhalve: klopt het dat een Mediabox XL onregelmatig stroom vraagt en daarmee spanning voor andere apparaten op zelfde stekkerblok beperkt en derhalve beter op een eigen stopcontact kan worden aangesloten?

Of zijn er andere opties? Moet de Mediabox worden vervangen?
Of instellingen veranderen (ik wil wel op afstand kunnen opnemen met ZiggoGo app!)? Ik heb deze nu als volgt ingesteld:

  • Energieverbruik in stand-by = HOOG
  • Automatisch naar standby = 'S NACHTS

Dank vast!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Mijn Denon DRA-100 digital receiver schiet regelmatig in storing. Het is onduidelijk hoe dit komt. De verkoper van Hifiklubben suggereerde dat het zou kunnen dat de Horizon box soms veel stroom vraagt, waardoor andere apparaten (zoals mijn digital receiver) die op hetzelfde stroomblok zijn aangesloten tijdelijk minder stroom krijgen".

Die verkoper moet snel terug de schoolbankjes in... Het zou niet best zijn als een apparaat als een mediabox daarvoor kan zorgen. Dan mogen ze alle kabels en centrales wel gaan verzwaren met al die XL's in de woningen. Natuurlijk ontstaat er soms even een kleine dip als een apparaat inschakelt dat veel stroom trekt, maar daarvoor is in een apparaat ook een buffer aanwezig zodat dit opgevangen kan worden. Maar tijdelijk minder stroom krijgen? Nee, dat kan naar het land der fabelen worden verwezen, tenzij er ergens een slechte verbinding aanwezig is in de stekkerdoos, de stekker daarvan o.i.d. Maar dan merk je het ook op in andere situaties.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Complete onzin.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
MikeClickr Ik heb zelf ook veel audio/video apparaten waar onder de mediabox xl. En ook de meeste op zelfde stekkerblok . Ik Heb btw nooit last van benoemde storingen. De reden dat de Mediabox xl meer stroom vraagt, ( is idd wat meer stroom vragend apparaat) en dat daardoor bv de reciever in storing gaat lijk mij overkomen op een broodje aap verhaal van de verkoper. Anders zouden hier op het forum veel meer meldingen over zijn. Ik zelf heb er totaal geen last van nogmaals. Wat de reden dan wel is? Ja dat is ook voor mij gissen. Maar probeer dan de reciever of mediabox op een ander stroompunt aan te sluiten, en ervaar dan of dit waar is wat de verkoper beweerd,,.Ik zelf , geloof er niets van...
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jan F. wrote:
Complete onzin.


En daar sluit ik me van harte bij aan , WAT EEN ONZIN.............
MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Dank, mijn receiver is nu ff in de winkel ter observatie. Als dat niets oplevert, probeer ik horizonbox en denon op verschillende stekkerblok te doen.
Maar blijf benieuwd of anderen vergelijkbaar probleem hebben.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Apparaten kunnen wel in storing raken als hun eigen (schakelende) voeding langzaam aan het afsterven is. De voeding geeft dan op onregelmatige momenten (maar dat wordt dus stiekem steeds vaker) zeer kortdurende stoorpulsen over de voedingsspanning door aan het (eigen) apparaat.

Gewoontjes met een universeel meter even kijken is geen goede manier om dit vast testellen. Zo'n schakelende voeding (en dat zijn het tegenwoordig allemaal) dien je onder belasting te monitoren met b.v. een oscilloscoop. Pas dan kan je de kortstondige pieken . dalen op de voedingspanning vast stellen / zien.

Zit er nog garantie op? Hoe oud is de Denon?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ben dit probleem, nog nooit, ook maar ergens tegengekomen, dus ik vermoed dat er geen vergelijkbaar probleem gemeld gaat worden.
MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
DennyW wrote:
Apparaten kunnen wel in storing raken als hun eigen (schakelende) voeding langzaam aan het afsterven is. De voeding geeft dan op onregelmatige momenten (maar dat wordt dus stiekem steeds vaker) zeer kortdurende stoorpulsen over de voedingsspanning door aan het (eigen) apparaat.

Gewoontjes met een universeel meter even kijken is geen goede manier om dit vast testellen. Zo'n schakelende voeding (en dat zijn het tegenwoordig allemaal) dien je onder belasting te monitoren met b.v. een oscilloscoop. Pas dan kan je de kortstondige pieken . dalen op de voedingspanning vast stellen / zien.

Zit er nog garantie op? Hoe oud is de Denon?


dank, de denon is nog in garantie, maar probleem kan ik niet reproduceren tot nu toe. Het gebeurt spontaan. Maar ik zal dit advies meenemen om garantie aan te spreken.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
MikeClickr Wat houden de storingen precies in? ( deze hobbyist wordt nu wel erg nieuwsgierig :relaxed:) dus even off topic:wink:
MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
robbo wrote:
MikeClickr Wat houden de storingen precies in? ( deze hobbyist wordt nu wel erg nieuwsgierig :relaxed:) dus even off topic:wink:


Storing uit zich als volgt: apparaat schakelt spontaan uit en led knippert elke 0,5 sec. Blijft in die toestand tot stroom er afgaat.
Als apparaat daarna weer aan, soms snel weer storing, soms na uren of dag later.
op dit moment alleen optische uitgang ook gebruikt naar tv, die zou geen storing kunnen geven aldus hifiklubbwn.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mijn gedachten: heeft de reciever mogelijkheid voor updates? Zo ja is de laatste software geïnstalleerd. Mijn idee heeft dit niets met stroom te maken, maar software matig. Of er is iets anders aan de hand... kan altijd natuurlijk. Maar dat is ook voor mij even gissen natuurlijk. Ik hoop dat hifiklubwn de juiste fout er uit kan halen succes! Gr Rob
MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
robbo wrote:
Mijn gedachten: heeft de reciever mogelijkheid voor updates? Zo ja is de laatste software ingestalleerd. Mijn idee heeft dit niets met stroom te maken, maar software matig. Of er is iets anders aan de hand... kan altijd natuurlijk. Maar dat is ook voor mij even gissen natuurlijk. Ik hoop dat hifiklubwn de juiste fout er uit kan halen succes! Gr Rob

Ja updates heb ik allemaal binnengehaald.
Het zou ook aan boxen liggen, maar ook dat is nog niet gevonden. Vandaar mijn vraag hier. Zaterdag haal ik boxen en receiver op. Dan zien of probleem bij hifiklubben te reproceren is. Zo niet dan ga ik thuis apart stekkerblok proberen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok nogmaals ik hoop dat alles goed komt. Maar dat het echt ligt aan een stroom probleem.. lijkt mij niet juist. Maar de wondere zijn de wereld nog niet uit:wink:.

En wat DannyW vermelde interessant! een goede aanvulling.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Mijn Denon DRA-100 digital receiver schiet regelmatig in storing. Het is onduidelijk hoe dit komt. De verkoper van Hifiklubben suggereerde dat het zou kunnen dat de Horizon box soms veel stroom vraagt, waardoor andere apparaten (zoals mijn digital receiver) die op hetzelfde stroomblok zijn aangesloten tijdelijk minder stroom krijgen".

Die verkoper moet snel terug de schoolbankjes in... Het zou niet best zijn als een apparaat als een mediabox daarvoor kan zorgen. Dan mogen ze alle kabels en centrales wel gaan verzwaren met al die XL's in de woningen. Natuurlijk ontstaat er soms even een kleine dip als een apparaat inschakelt dat veel stroom trekt, maar daarvoor is in een apparaat ook een buffer aanwezig zodat dit opgevangen kan worden. Maar tijdelijk minder stroom krijgen? Nee, dat kan naar het land der fabelen worden verwezen, tenzij er ergens een slechte verbinding aanwezig is in de stekkerdoos, de stekker daarvan o.i.d. Maar dan merk je het ook op in andere situaties.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"...Zo niet dan ga ik thuis apart stekkerblok proberen".

Als een ander stekkerblok al werkt, dan de oude snel nakijken of wegdoen, want dan zou er ergens sprake moeten zijn van een wel erg slechtte verbinding.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic