Marco ruitenbee
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kabelversterker - welke is geschikt?

Welke kabelversterker is de beste die ik kan gebruiken die ook klaar is voor de toekomst 5G afgeschermd en 4K?
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
N.N.
Expert
Expert
  • 12986Posts
  • 818Oplossingen
  • 595Likes
Hallo Marco ruitenbeek ,
Een versterker moet minimaal het KabelKeur- en/of het ZiggoGeschikt-logo hebben.
De bekendste zijn de FRA752N van Technetix en de versterkers van Hirschmann.

***mod edit: kijk voor geschikte verkooppunten bij jou in de buurt op onze Verkooppunten pagina. ***

Bekijk in context

14 Reacties 14
N.N.
Expert
Expert
  • 12986Posts
  • 818Oplossingen
  • 595Likes
Hallo Marco ruitenbeek ,
Een versterker moet minimaal het KabelKeur- en/of het ZiggoGeschikt-logo hebben.
De bekendste zijn de FRA752N van Technetix en de versterkers van Hirschmann.

***mod edit: kijk voor geschikte verkooppunten bij jou in de buurt op onze Verkooppunten pagina. ***

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47949Posts
  • 2904Oplossingen
  • 10592Likes
b.v. deze 2:

Hirschmann HMV41
Technetix FRA752S en FRA -752X Tv versterker.

Let op, op het apparaat moet staan: Frequentiebereik: 85 ~ 1218 MHz. 4G/LTE proof.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47949Posts
  • 2904Oplossingen
  • 10592Likes
N.N. Ik was nog aan het zoeken en zag je bericht nog niet, maar ja, beter dubbel dan geen.:relaxed:
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15281Posts
  • 638Oplossingen
  • 3447Likes
Vraagje aan Be rt of N.N.

Ik heb net de Hirschmann HMV41 ge-Google'd en zie dat deze 4G/LTE proof is, houd dat in dat je hiermee ook 4G Dekking in huis hebt. Ik heb nu een dekking van me Femtocell 1.0 van Vodafone, maar de ondersteuning gaat daar mee stoppen in oktober, dan valt het netwerk weg. Omdat onze huizen zwaar geïsoleerd zijn hebben we buitenshuis wel 4G maar binnen een spontane G of E
Op zolder en in washok wel 4G maar dat is niet de bedoeling. Is dan de Hirschmann HMV41 een goede optie. Heb wel een versterker maar die is voor de TV alleen de Teleste OV 8420
Marco ruitenbee
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee dat heeft te maken dat het 4g netwerk geen invloed op je tv signaal heeft en daardoor geen blokjes of vastlopers in je beeld geeft
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15281Posts
  • 638Oplossingen
  • 3447Likes
Marco ruitenbeek wrote:
Nee dat heeft te maken dat het 4g netwerk geen invloed op je tv signaal heeft en daardoor geen blokjes of vastlopers in je beeld geeft

Dank je wel :blush:
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47949Posts
  • 2904Oplossingen
  • 10592Likes
xGarfieldx-Dave 4G/LTE proof betekent in dit geval dat de versterker afscherming in zich heeft tegen 4G straling, wat storingen kan veroorzaken op bepaalde zenders zoals SBS6.
Vergelijk het met een afgeschermde kabel en afgeschermde stekkers tegen 4G/LTE.
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15281Posts
  • 638Oplossingen
  • 3447Likes
Be rt wrote:
xGarfieldx-Dave 4G/LTE proof betekent in dit geval dat de versterker afscherming in zich heeft tegen 4G straling, wat storingen kan veroorzaken op bepaalde zenders zoals SBS6.
Vergelijk het met een afgeschermde kabel en afgeschermde stekkers tegen 4G/LTE.

Dank je wel voor de uitleg. Dacht dit is de oplossing voor nieuwe dekking, maar ga daar nog even verder over zoeken :wink:
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Posts
  • 772Oplossingen
  • 1659Likes
xGarfieldx-Dave Je kunt ook bellen via WiFi, mits je telefoon het ondersteund. Meer info Van Vodafone hierover vind je hier.
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15281Posts
  • 638Oplossingen
  • 3447Likes
Evert96 Bellen via Wifi staat aan en bellen via 4G heb ik ook aanstaan, maar netwerk dekking heb ik niet, dus de lijn blijft slecht helaas.
Darkje
Gedreven Raadgever
  • 478Posts
  • 11Oplossingen
  • 73Likes
Nu zijn de modellen die Be rt aan geeft meteen docsic 3.1 je kunt ook modellen krijgen tot ongeveer 1Ghz en die zijn dan docsis 3.0
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47949Posts
  • 2904Oplossingen
  • 10592Likes
Ik zou direct de Docsis 3.1 doen, binnen een paar jaar zal dit wel eens uitgerold kunnen worden.
Darkje
Gedreven Raadgever
  • 478Posts
  • 11Oplossingen
  • 73Likes
Be rt docsis 3.1 is niet relevant voor televisie.
Je modem doe je sowieso niet op de versterker. (Normaal niet).

Als docsis 3.1 komt zal IPTV ook snel zijn intrede doen. En heb je de kabel versterker ook niet meer nodig.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47949Posts
  • 2904Oplossingen
  • 10592Likes
Darkje Ik ga even uit van de mogelijkheid dat er boxen komen met hun eigen IP adres via de coax, zoals nu ook de Mediabox XL een eigen IP adres heeft via de coax voor apps zoals Netflix en Videoland, on-demand, updates, de gids en replay.

Dit is puur speculatief, ik heb geen idee, maar het is technisch mogelijk en wat technisch mogelijk is, kan zomaar gebruikt gaan worden.