1
Vraag
2
Reacties
Barry12

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kabelaansluiting

Beste allen,

Ik ben sinds 22 augustus een nieuwe klant van ziggo. Bij het installeren van het pakket bleek dat ik de aansluiting voor ziggo niet had. Er is toen een afspraak gemaakt met een aannemer om dit aan te leggen. Nu is de aannemer geweest en blijkt dat ze de aansluiting niet zo snel konden vinden. Op de dag zelf was ik niet thuis, maar mijn broer wel. Ik heb begrepen dat ik een nieuwe afspraak moet maken omdat er veel schade gericht zou worden  en ik daar toestemming voor moet geven. Nu probeer ik een nieuwe afspraak te maken bij dr aannemer maar krijg ze maar niet te pakken.  Gisteten optie 2 gekozen op de kabelschadelijn. Die zouden informeren over wat er aan de hand was bij de aannemer. Nadat ze de aannemer hadden gesproken durfden ze mij niet te vertellen wat er aan de hand was en ze zouden mij daarover nog terugbellen, maar dat is nog niet gebeurt. Nou zit ik met een nieuwe pakket zonder internet en weet niet bij wie ik moet zjjn. Volgens de klatenservice van ziggo moet ik bij de aannemer zijn, van wie ik geen gehoor krijg. Kan iemand mij aub hiermee helpen.

32 Reacties 32
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is dat zo, voorbeeld de vorige bewoner  had een Schotel of helemaal geen behoefte aan TV en internet toen dat voor consumenten beschikbaar kwam via een dsl lijn, ik kan mij bij een ouder gebouw maar zo voorstellen dat als de toenmalige bewoner er geen belang in had er geen kabel werdt door getrokken,  net zo goed dat als de bewoner het niet wil er geen glasvezel aansluiting komt. Niet eens een kabel naar binnen hooguit een opgerolde bundel.

Daarom dus mijn vorige vraag als de topic starter zijn postcode en huisnummer invoert via bestel pagina moet er een lever mogelijkheid uit komen. Dan verwacht ik minimaal een aansluiting in de EV, als ik de reactie van @Serkan Ziggo  goed lees dan lijkt dat niet eens het geval. Of in ieder geval lijkt een compleet nieuwe kabel noodzakelijk dat komt op mij vreemd over.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Kijk @RoWi. 

Die aansluiting moet er zitten volgens Ziggo , anders sturen ze er geen monteurs/aannemer naar toe.

Of hij er wel of niet heeft gezeten is dan de discussie niet meer.

In hun systeem staat dan idd postcode huisnummer gerelateerd dat er een aansluiting mogelijke is , is dat niet zo dan zal de aanvraag via https://www.mijnaansluiting.nl/home hebben moeten plaatsgevonden en de aanvrager betaald dan de kosten.

Ziggo gaat het dan oplossen en Ziggo betaald normaal gesproken dan de kosten voor het herstel van de aansluiting al dan niet met hoogwerkers en zo meer.

 

Ik heb de notities die in het specifieke ticket staan gelezen en daar staat het volgende: 

3 september: Toelichting monteur 1e bezoek: Kabel dient zijkant omhoog gemaakt te worden met rvs goot. dan ingegraven worden om de flat heen naar de ev toe. klant zelf niet aanwezig en ook niet bereikbaar. broer van de klant wel. klant gaat eerst de muur open maken om te kijken of die hem daar ergens kan vinden.

 

Bovenstaande de opmerking van Serkan , dit geeft aan dat ze hem niet kunnen vinden en dat is dan ook de oplossing in de ogen van de aannemer , ,maar of dit daadwerkelijk ook zo is….?

 

Ziggo kan zien of er eerder een abonnement op gezeten heeft en het is mij ook onduidelijk of @Barry12 er pas is komen wonen ?

 

De opmerkingen die ik schrijf in de topic zijn gebaseerd op mijn aanleg kennis en hoe het jaren lang ging , er kunnen natuurlijk dingen zijn veranderd en zo , maar dit is zo basic 

Barry12
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd zoals eerder gezegd, de gedachte dat ik zelf op zoek moet gaan naar een aansluiting is niet realistisch. Dat ze dat van mij verwachten is onredelijk. Dit heb ik duidelijk gemaakt naar ziggo. Ik heb er helemaal geen verstand van. Ik wil van ziggo weten of ze mij kunnen aansluiten of niet. Momenteel wacht ik op een belletje terug van ziggo voor een nieuwe afspraak. Ik woon hier al een aantal jaren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Had je voorheen een DSL aansluiting? Of heb je nooit eerder internet gehad en blijkbaar ook nooit eerder TV via Ziggo of de voorlopers.

Barry12
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. Ik heb hiervoor KPN en tele 2 gehad. Nooit ziggo gehad.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bewust nu dus Ziggo gekozen vanwege lage snelheden.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Barry12 wrote:

@RoWi. Ik heb hiervoor KPN en tele 2 gehad. Nooit ziggo gehad.

 

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Barry12 wrote:

Op dezelfde plek als die van mijn buren heeft de aannemer een gatje gemaakt om te zoeken naar de aansluiting. Helaas konden ze niets vinden. Ze zijn toen niet doorgegegaan met boren omdat het veel schade was en ik ervoor verantwoordelijk zou zijn. Ik zal als ik de gelegenheid heb een foto maken van de flat. @RoWi. Ziggo zei vanaf het begin dat ze voor de aansluiting zouden zorgen op hun kosten. Dus vind het hele verhaal van de aannemer raar. Als ik had geweten dat het zo zou lopen, had ik deze abonnement niet aangesloten. Zit nu al een tijd zonder wifi en TV. Ik moet nu maar wachten totdat zij mij bellen voor een afspraak.

Ik snap de aannemer wel trouwens, dat ze niet doorgegaan zijn is puur omdat jij niet zelf aanwezig was. Als ze wel doorgegaan waren en een gat in de buitenmuur geboord hadden voor een nieuwe kabelinvoer zonder toestemming van de bewoner/eigenaar, dan heb je wellicht gedonder achteraf. Dat soort ingrepen doen ze alleen als je zelf aanwezig bent om toestemming te geven.

Maargoed, ze nemen nog contact met je op om het vervolg met je te bespreken. Ik heb net even gebeld en ze nemen vandaag contact met je op (hij klonk alsof hij het heel druk had, misschien wordt het morgen ).

 

Ook zie ik dat er in 2016 nog een bestelling is geplaatst op dit adres (zelfde achternaam, andere voorletter) en meteen geannuleerd, reden: kabelaansluiting verwijderd door vorige eigenaar. Dus dit was niet helemaal nieuws.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Mark Ziggo wrote:
Barry12 wrote:

 

Ook zie ik dat er in 2016 nog een bestelling is geplaatst op dit adres (zelfde achternaam, andere voorletter) en meteen geannuleerd, reden: kabelaansluiting verwijderd door vorige eigenaar. Dus dit was niet helemaal nieuws.

 

Tja en dat weten wij natuurlijk niet……..dan was dit topic en zo niet echt een ding geweest ...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat betekend dat er wel iets moet zitten. Echter wat ik al dacht weggestuct oid.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RoWi. wrote:

Dat betekend dat er wel iets moet zitten. Echter wat ik al dacht weggestuct oid.

 

Ja kan heel goed zijn , kabel nog in de gevel maar er niet doorheen gehaald ?

Barry12
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd Nou ik ben nog steeds niet gebeld. Ik vind dit onacceptable. Ik ga mijn contract ontbinden. Dat heeft is mij aangeraden toen ik de kabelschadelijn belde en optie 2 koos. Het lijkt erop dat jullie aannemer mij verder niet wilt helpen. @Ziggo neemt zijn verantwoordelijkheid niet op hiervoor. Erg jammer dit! Het is inmiddels ongeveer 3 weken geleden dat mijn abonnement zou ingaan. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Barry12 wrote:

@Ronihd Nou ik ben nog steeds niet gebeld. Ik vind dit onacceptable. Ik ga mijn contract ontbinden. Dat heeft is mij aangeraden toen ik de kabelschadelijn belde en optie 2 koos. Het lijkt erop dat jullie aannemer mij verder niet wilt helpen. @Ziggo neemt zijn verantwoordelijkheid niet op hiervoor. Erg jammer dit! Het is inmiddels ongeveer 3 weken geleden dat mijn abonnement zou ingaan. 

 

Ik denk dat je het verhaal van @Mark Ziggo even goed moet lezen , overigens ik werk niet bij Ziggo dus het woord jullie gaat hier niet op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic