Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Beste allen,
Ik ben sinds 22 augustus een nieuwe klant van ziggo. Bij het installeren van het pakket bleek dat ik de aansluiting voor ziggo niet had. Er is toen een afspraak gemaakt met een aannemer om dit aan te leggen. Nu is de aannemer geweest en blijkt dat ze de aansluiting niet zo snel konden vinden. Op de dag zelf was ik niet thuis, maar mijn broer wel. Ik heb begrepen dat ik een nieuwe afspraak moet maken omdat er veel schade gericht zou worden en ik daar toestemming voor moet geven. Nu probeer ik een nieuwe afspraak te maken bij dr aannemer maar krijg ze maar niet te pakken. Gisteten optie 2 gekozen op de kabelschadelijn. Die zouden informeren over wat er aan de hand was bij de aannemer. Nadat ze de aannemer hadden gesproken durfden ze mij niet te vertellen wat er aan de hand was en ze zouden mij daarover nog terugbellen, maar dat is nog niet gebeurt. Nou zit ik met een nieuwe pakket zonder internet en weet niet bij wie ik moet zjjn. Volgens de klatenservice van ziggo moet ik bij de aannemer zijn, van wie ik geen gehoor krijg. Kan iemand mij aub hiermee helpen.
Op dezelfde plek als die van mijn buren heeft de aannemer een gatje gemaakt om te zoeken naar de aansluiting. Helaas konden ze niets vinden. Ze zijn toen niet doorgegegaan met boren omdat het veel schade was en ik ervoor verantwoordelijk zou zijn. Ik zal als ik de gelegenheid heb een foto maken van de flat. @RoWi. Ziggo zei vanaf het begin dat ze voor de aansluiting zouden zorgen op hun kosten. Dus vind het hele verhaal van de aannemer raar. Als ik had geweten dat het zo zou lopen, had ik deze abonnement niet aangesloten. Zit nu al een tijd zonder wifi en TV. Ik moet nu maar wachten totdat zij mij bellen voor een afspraak.
Ik snap de aannemer wel trouwens, dat ze niet doorgegaan zijn is puur omdat jij niet zelf aanwezig was. Als ze wel doorgegaan waren en een gat in de buitenmuur geboord hadden voor een nieuwe kabelinvoer zonder toestemming van de bewoner/eigenaar, dan heb je wellicht gedonder achteraf. Dat soort ingrepen doen ze alleen als je zelf aanwezig bent om toestemming te geven.
Maargoed, ze nemen nog contact met je op om het vervolg met je te bespreken. Ik heb net even gebeld en ze nemen vandaag contact met je op (hij klonk alsof hij het heel druk had, misschien wordt het morgen ).
Ook zie ik dat er in 2016 nog een bestelling is geplaatst op dit adres (zelfde achternaam, andere voorletter) en meteen geannuleerd, reden: kabelaansluiting verwijderd door vorige eigenaar. Dus dit was niet helemaal nieuws.
Welkom bij de Ziggo Community! Ik kijk graag voor je wat er aan de hand is.
Ik heb de notities die in het specifieke ticket staan gelezen en daar staat het volgende:
3 september: Toelichting monteur 1e bezoek: Kabel dient zijkant omhoog gemaakt te worden met rvs goot. dan ingegraven worden om de flat heen naar de ev toe. klant zelf niet aanwezig en ook niet bereikbaar. broer van de klant wel. klant gaat eerst de muur open maken om te kijken of die hem daar ergens kan vinden.
Vervolgens noteren ze “2e ticket aangemaakt om nogmaals langs te gaan”.
4 september: “We gaan de klant bellen en vragen wanneer hij verwacht klaar te zijn me muur openbreken dan is de vraag of we er nog een keer met en hoogwerker heen moeten of dat het met een ladder kan.”
Omdat de laatste notitie van gisteren is, met de melding dat ze je terug gaan bellen voor een volgende afspraak, ga ik er vanuit dat ze op korte termijn contact met je opnemen.
Mocht je over enkele dagen nog steeds niet zijn benaderd, dan kunnen we je altijd voorzien van een nieuwe status update. (De aannemer moet wel zelf bellen voor een afspraak, dat kunnen wij niet voor hen beslissen)
Ik was er zelf de dag inderdaad niet. Ik heb van mijn broer begrepen dat we de keuze hebben tussen zelf zoeken (muur breken waar ik totaal geen verstand van heb) of een nieuwe afspraak maken met de aannemer, dit waren ze ook bereid te doen. Daarvoor belde ik dus voor een nieuwe afspraak en kreeg geen gehoor van ze. De verwachting dat ik zelf de muur zou breken op zoek naar de aansluiting is absoluut onwerkelijk. Zelfs de installatie van het pakket lukt amper.
Ik was er zelf de dag inderdaad niet. Ik heb van mijn broer begrepen dat we de keuze hebben tussen zelf zoeken (muur breken waar ik totaal geen verstand van heb) of een nieuwe afspraak maken met de aannemer, dit waren ze ook bereid te doen. Daarvoor belde ik dus voor een nieuwe afspraak en kreeg geen gehoor van ze. De verwachting dat ik zelf de muur zou breken op zoek naar de aansluiting is absoluut onwerkelijk. Zelfs de installatie van het pakket lukt amper.
Ze denken dat de coax kabel ooit eens wel in je huis is aangebracht en weet men alleen niet waar ???? , woon je idd in een flat of iets wat er op lijkt bovenwoning of zo ?
Als je huis van voor +_ 1980 is dan is het zoekwerk , na =_ 1980 zou er in de meterkast een coax moeten zitten
@Ronihd ze denken dat de aansluiting er is idd en moeten die nog vinden. De schade die daarmee komt moet ik zelf herstellen, geen idee hoe en wat. Het klopt dat ik in een flat woon in de bovenste verdieping. Mijn huis is idd voor 1980 gebouwd. Geen idee wat ik moet doen. HELP!!
Bij een flat denk ik aan een aantal gelijke gestapelde woningen. Waar zit bij uw buren de aansluiting? Is het een huurflat? De verhuurder moet dan toch iets meer weten?
Ik zou gillend terugrennen naar vdsl. Ze bieden aan om op jouw kosten wat te gaan aankloten. Snel contract ontbinden, want dit is niet wat je ervan mocht verwachten.
Ik zou gillend terugrennen naar vdsl. Ze bieden aan om op jouw kosten wat te gaan aankloten. Snel contract ontbinden, want dit is niet wat je ervan mocht verwachten.
@Ronihd ze denken dat de aansluiting er is idd en moeten die nog vinden. De schade die daarmee komt moet ik zelf herstellen, geen idee hoe en wat. Het klopt dat ik in een flat woon in de bovenste verdieping. Mijn huis is idd voor 1980 gebouwd. Geen idee wat ik moet doen. HELP!!
Oké duidelijk , kan op 2 manieren zijn aangelegd via een kabelgoten buiten op de muur of via de onderburen in een goot in hun woningen , hoeveelste etage ? En kan je een foto maken van de buitenkant van de flat ? Hier plaatsen kan ik misschien zien waar de kabel zou kunnen lopen
Ik ga er vanuit dat zowel via de site als via een winkel op basis van een postcode en huisnummer er bekend moet zijn dat er een aansluiting was. Anders zou er niets eens iets verkocht mogen worden dat denken slaat echt nergens op. Er is een kabel of er is geen kabel, lijkt me vrij simpel, hoewel de oudere boekhouding vermoedelijk niet altijd klopt blijkbaar van voor 1980 op basis van je reactie. In de EV( Eindversterker?) moet toch ook een kabel aanwezig zijn met het huisnummer?
Wat nog het geval kan zijn dat een andere bewoner de AOP gewoonweg heeft weggewerkt. Achter schootjes bijvoorbeeld zoals in onze jaren 60 flat. Daarom is wat @Jan F. schrijft ook mijn gedachte @Barry12 vraag bij de benedenburen of een andere portiek waar de aansluiting zit. Dat zit nagenoeg in elke woning gestapeld of laagbouw in dezelfde hoek. Mogelijk wel het spiegelbeeld
Ik ga er vanuit dat zowel via de site als via een winkel op basis van een postcode en huisnummer er bekend moet zijn dat er een aansluiting was. Anders zou er niets eens iets verkocht mogen worden dat denken slaat echt nergens op. Er is een kabel of er is geen kabel, lijkt me vrij simpel, hoewel de oudere boekhouding vermoedelijk niet altijd klopt blijkbaar van voor 1980 op basis van je reactie. In de EV( Eindversterker?) moet toch ook een kabel aanwezig zijn met het huisnummer?
Jazeker dat is ook zo , zodra in de systemen van Ziggo een adres bekend is dan is er ook een aansluitmogelijkheid aanwezig. Ziggo kreeg ( zijn voorlopers ) in de jaren vanaf de aanleg begin +_ 1978 tot nu alle adres gegevens van de gemeenten of dit liep via een gemeentelijk energie bedrijf of zoals Casema dat geen gemeentelijk bindingen had.
Dus alle woningen binnen het machtigingsgebied kreeg een aansluiting die van te voren allemaal ingetekend waren.
Tijdens de aanleg liepen er opzichters/toezichthouders rond die samen met de aannemer die de aanlegwerkzaamheden uitvoerden in overleg alle bijzondere situaties gingen schouwen en in overleg werd dan bepaald hoe de kabel van buitenaf werd ingevoerd en waar de doos werd geplaatst.
We spreken over eind zeventiger jaren tot aan +_ half tachtiger jaren , rond die tijd was het gros van de aanleg klaar. ( in die tijd was kabel TV nog niet echt een nutsvoorziening )
Vanaf +_ half tachtiger jaren werd met nieuwbouw wel rekening gehouden met het aanleggen van kabel Tv en ging de aanleg mee met de overige nutsvoorzieningen en werd er in combi aangelegd , gas ,water , licht , en vanaf die tijd werd de aansluiting in de meterkast gerealiseerd , met wel of niet een werkende aop in de woonkamer die dan weer op aop in de meterkast werd aangesloten en werden er 2 gats dozen geplaatst.
Resume alle woningen die in de basis administratie bekend waren kregen een aansluiting.
Met hoogbouw en of flats was het een iets ander verhaal , je had te maken met woningbouw verenigingen en VVE .
Daar werd individueel besproken en bepaald hoe de aanleg moest plaatsvinden , voor Ts @Barry12 is dit een beetje belangrijk ?
Er kon gekozen worden om buitenom aan te sluiten door middel van een kabelgoot vast te boren op gevel van af beneden dikke goot ( meer kabels er in ) tot aan boven 5 of 6 of zelfs 8e etage dunne goot en dan door de gevel te boren en de kabel dus door de gevel naar binnen te brengen en daar de AOP te plaatsen.
Als dat technisch niet kon dan kon er in overleg met de woningbouw gekozen worden om omhoog te gaan binnendoor……...en dat was wel een dingetje. ( we praten hier over hoogbouw 8 etage's )
Kabel werd binnengebracht in de kelderbox en met een diamant betonboor werd er in de vloer van je woonkamer een groot gat geboord dan werd er een kabelgoot binnen in je woonkamer vast geboord op je muur en daar liepen jou kabel in en de kabels van de bovenburen tot een 8 hoog….. ( Niet meer voor te stellen dat tegenwoordig nog zo aangelegd zou worden )
Op deze manier zijn bijvoorbeeld in Zandvoort alle flats aangelegd .
Er zijn nog wat meer manieren gebruikt , bijvoorbeeld door de balkons om hoog te gaan ook weer met diamantboor.
Ter illustratie , op deze 1e foto kan je goed zien waar de kabelgoten lopen.
Op de 2e foto een flat in Zandvoort waar je kan zien dat door de doorlopende balkons alleen een aanleg mogelijk was binnendoor in de huiskamer.
Pijl daar staat de EV
3e foto , willekeurige straat ergens in Rotterdam.
Ik hoop dat het bovenstaande @Barry12 een beetje helpt in zijn zoektocht naar daar waar de kabel zijn woning in zou moeten komen.
En @RoWi. je ziet dat als in de Ziggo systemen een adres voorkomt dan geeft het systeem aan of er wel of niet aangesloten kan worden en of er een zit , is er geen aansluiting dan kan je via https://www.mijnaansluiting.nl/home een aansluiting aanvragen.
En als laatste als de aansluiting er hoort te zitten zal Ziggo ten alle tijden deze herstellen of maken op hun kosten als het aannemelijk is dat jij als nieuwe klant niet verantwoordelijk bent voor het afwezig zijn van de aop.
@Ronihd ik woon op de 4 de verdieling, mijn beneden buren hebben een aansluiting voor ziggo. Op dezelfde plek als die van mijn buren heeft de aannemer een gatje gemaakt om te zoeken naar de aansluiting. Helaas konden ze niets vinden. Ze zijn toen niet doorgegegaan met boren omdat het veel schade was en ik ervoor verantwoordelijk zou zijn. Ik zal als ik de gelegenheid heb een foto maken van de flat. @RoWi. Ziggo zei vanaf het begin dat ze voor de aansluiting zouden zorgen op hun kosten. Dus vind het hele verhaal van de aannemer raar. Als ik had geweten dat het zo zou lopen, had ik deze abonnement niet aangesloten. Zit nu al een tijd zonder wifi en TV. Ik moet nu maar wachten totdat zij mij bellen voor een afspraak.
@Ronihd ik woon op de 4 de verdieling, mijn beneden buren hebben een aansluiting voor ziggo. Op dezelfde plek als die van mijn buren heeft de aannemer een gatje gemaakt om te zoeken naar de aansluiting. Helaas konden ze niets vinden. Ze zijn toen niet doorgegegaan met boren omdat het veel schade was en ik ervoor verantwoordelijk zou zijn. Ik zal als ik de gelegenheid heb een foto maken van de flat. @RoWi. Ziggo zei vanaf het begin dat ze voor de aansluiting zouden zorgen op hun kosten. Dus vind het hele verhaal van de aannemer raar. Als ik had geweten dat het zo zou lopen, had ik deze abonnement niet aangesloten. Zit nu al een tijd zonder wifi en TV. Ik moet nu maar wachten totdat zij mij bellen voor een afspraak.
Ik breng het even onder de aandacht van de moderatoren van Ziggo , het verhaal dat jij verantwoordelijk zou zijn voor kosten vind ik ook een beetje raar.
Zorg er voor dat je postcode en huisnummer in je community profiel staan en hen nog even geduld !
Goed dat je met deze kwestie aan de bel trekt! Dit is natuurlijk een ontzettend vreemd verhaal van de aannemer. Ik ben hier gelijk voor je achteraan gegaan en heb de kwestie intern uitgezet. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het gelijk onder dit topic weten.
Hoe groot is de kans dat deze woning nooit is aangesloten? Als er al niks zichtbaar is en er geen 4 kabels van die portiek naar de eindversterken gaan zou ik dus denken er heeft nooit een aansluiting gezeten.
Hoe groot is de kans dat deze woning nooit is aangesloten? Als er al niks zichtbaar is en er geen 4 kabels van die portiek naar de eindversterken gaan zou ik dus denken er heeft nooit een aansluiting gezeten.
zeker in een flat mag je er van uitgaan dat die aangesloten is en ook omdat Ziggo de aannemer heeft gestuurd , dat zouden ze niet doen als er eerder geen abonnement op zou hebben gezeten.
Vanaf 29 februari is Apple TV+ beschikbaar op de Mediabox Next en op de
Next Mini. Apple TV+ biedt bekroonde films en series van de bekendste
verhalenvertellers van dit moment, waaronder Masters of th...