Vraag
Reacties
Oplossing
jurar
Level 2

Kabel aansluitingen vervangen door Ziggo

Ik had recent problemen met een CI+ module. Er is vervolgens een Ziggo monteur geweest en die heeft de module vervangen. Daarna geen problemen meer mogen ondervinden.

De monteur gaf echter aan dat onze kabel aansluitingen verouderd waren en hij heeft de aansluiting in de meterkast als mede de aansluiting in op de beneden verdieping vervangen.

De tv's op de bovenverdieping zitten middels een splitter aangesloten. Beeld was zowel analoog als digitaal goed.

Nu bleek achteraf dat de monteur de splitter niet meer had aangesloten. Als ik nu echter de splitter weer aansluit heb ik beneden of geen beeld meer of het wordt heel erg vervormd. In plaats van dat ik een betere aansluiting heb gekregen is deze dus slechter en kan ik boven geen TV meer kijken.

Enig idee of dat ik zelf iets kan doen om te kijken of de aansluitingen wel goed zijn gemaakt?

Of aan welke aansluiting het ligt. Mijn meterkast aansluiting of mijn aansluiting bij de TV?

Monteur gaf aan dat 1 kabel niet voldoende dik was maar dat is juist de aansluiting naar onze bovenverdieping.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
28 Reacties 28
WillemIII
Level 6
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
WillemIII wrote:

ook prima maar dan moet er wel op alle 3 de uitgangen iets woorden aangestoten anders krijg je straling van buitenaf in je coax 

0 Kudos
jurar
Level 2
Topicstarter

Vandaag een nieuw pakketje ontvangen van ziggo krijg ik dit 😞

Daar kan ik dus helemaal niks mee.

@Lycke Ziggo zoals is aangegeven heb ik onderstaande splitter nodig 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
jurar wrote:

Vandaag een nieuw pakketje ontvangen van ziggo krijg ik dit 😞

Daar kan ik dus helemaal niks mee.

@Lycke Ziggo zoals is aangegeven heb ik onderstaande splitter nodig 

het schiet ook niet op

desnoods zelf bestellen https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30388

of wachten op een moderator

0 Kudos
jurar
Level 2
Topicstarter

Ik heb al extra kosten moeten maken dus ik hoop dat ziggo zijn verantwoordelijkheid neemt een alsnog de juiste splitter opstuurt.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
jurar wrote:

Ik heb al extra kosten moeten maken dus ik hoop dat ziggo zijn verantwoordelijkheid neemt een alsnog de juiste splitter opstuurt.

komt vast goed

@Lycke Ziggo of een andere moderator kan jou de juiste poa-01-b opsturen

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Oh jeej dat is inderdaad de verkeerde. Sorry voor de vertraging @jurar! De juiste splitter is onderweg. 

0 Kudos
jurar
Level 2
Topicstarter

Driemaal is scheepsrecht. Ik had dus inderdaad de juiste splitter mogen ontvangen.

Echter was ook met deze splitter het beeld nog niet optimaal, ik had in ieder geval al wel beeld maar soms werd dit blokkerig omdat de verbinding dus niet goed was.

Ik heb vervolgens de aansluitingen die Ziggo had aangelegd opnieuw aangesloten. Daar zat waarschijnlijk het probleem in want nadat ik dat had gedaan werkt het nu inmiddels al weer enige tijd goed 🙂

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
jurar wrote:

Ik heb vervolgens de aansluitingen die Ziggo had aangelegd opnieuw aangesloten. Daar zat waarschijnlijk het probleem in want nadat ik dat had gedaan werkt het nu inmiddels al weer enige tijd goed 🙂

bedoel je de hoofdaansluiting het aop?

het is niet toegestaan om zelf aan de groene kabel en het aop te sleutelen daar moet een monteur van ziggo voor komen

0 Kudos