1
Vraag
2
Reageer en help mee
Klokmans

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kabel-TV en Viaplay

Hoi allemaal, ik lees dat voor "alle" Ziggo-klanten de Formule-1 races lineair via kanaal 200 doorgegeven gaan worden (natuurlijk mits je een Viaplay abo afneemt).

Maar ik lees niets over de Kabel-TV klanten zoals ik 😀.

Mijn vermoeden is, dat het alleen voor alle interactieve tv-klanten gaat gelden, maar hoop dat ook de kabelaars er een F1-kanaal bij zullen krijgen.

Wie-o-wie weet het?

14 Reacties 14
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/viaplay

Helaas werkt de Viaplay app alleen op de Mediabox Next. Gelukkig zijn er ook andere manieren waarop je Viaplay kunt kijken. Zo kun je ook tijdelijk via kanaal 200* kijken.

* Dit kan alleen als je via Ziggo een Viaplay abonnement hebt en tv kijkt met een mediabox of CI+ module. 

 

 

via de kabel gaat m dus niet worden vrees ik

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Klokmans  Heb je niet een beetje recente smart-tv, eentje van na 2016?

Klokmans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Boris de KatJazeker, een Medion X14907 MD32029 van begin 2019. Met CI+-slot, maar (nog) zonder Ziggo-certificatie ☹️ voor CI-modules.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

via een omweg (los .apk bestandje) zal je de app kunnen installeren. waarschijnlijk kunt je via de normale weg (play store) alleen installeren op de volgende toestellen

  • Smart TV
    • Samsung (model uit 2016 of later)
    • LG (model uit 2016 of later)
    • Sony Android TV (model uit 2015 of later)
    • Philips Android TV (model uit 2015 of later)
    • Nvidia Shield Android TV (model uit 2018 of later)

 

 

Klokmans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Gio2903   Nou, dat vraag ik me af.... de Medion app-store geeft niets wat maar lijkt op Viaplay en of Viaplay daar iets voor zal ontwikkelen? Geen idee.

Daarbij is het geen Android-tv, dus via de Google app-store werken gaat ook niet lukken, dunkt me.

Maar als er andere methoden of omwegen zijn, houd ik me ervoor aanbevolen !

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ah, geen android tv. dan blijft als enige optie (zover ik kan bedenken). chromecast kopen en dan casten vanaf de telefoon naar de chromecast

Klokmans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Gio2903   Ja, de Chromecast. Daar was ik ook al bang voor....

Kanaal 14 was nog niet zo slecht 😕

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het is niet anders vrees ik. hopelijk is de kwaliteit een beetje hoog via de app (1080p en niet 720p, zoals met ziggo go..)

 

edit: resolutie is maar 720p via de app. je zult hier dus genoegen mee moeten nemen of overstappen naar een mediabox next

Klokmans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Gio2903  Tja, is niet geweldig...

Maar je zegt : "wachten tot de ci+ module werkt in je tv"

Kan dat dan? Samen met m'n Kabel-TV? Of moet ik dan eerst over naar een (veel duurder) pakket?

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

"Met CI+-slot, maar (nog) zonder Ziggo-certificatie", daar doelde ik op. maar feit blijft dat het alleen met een next kan, dus inderdaad minimaal het tv complete pakket (10 euro duurder per maand dan kabel tv)

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@Klokmans  Kan je streamen vanaf je telefoon naar je tv en wat voor telefoon heb je?

Klokmans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er kwam even iets tussendoor, dus sorry voor de wat verlate reactie.

 

@Gio2903  OK, helder. Was ik idd al bang voor. Heb nu TV, internet (40/5) en vast bellen voor 41.- /mnd en dan wordt eea wel een heel stuk duurder. Probeer dus met kunst en vliegwerk de kosten laag te houden 🤑

 

@Boris de Kat  Ja, dat zou op zich prima kunnen. Een mens verzuipt alleen op een gegeven moment in de apparaten, gadgets, afstandbedieningen, smartphones etc etc. En ik en mijn vrouw willen alleen maar een beetje tv kijken (op 3 tv's) zonder een HBO-opleiding te moeten volgen. Het Kabel-TV-pakket voldoet voor ons dus prima; anders waren we jaren geleden al overgestapt op luxe pakketten en zo.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

🤑

 

@Boris de Kat  Ja, dat zou op zich prima kunnen. Een mens verzuipt alleen op een gegeven moment in de apparaten, gadgets, afstandbedieningen, smartphones etc etc. En ik en mijn vrouw willen alleen maar een beetje tv kijken (op 3 tv's) zonder een HBO-opleiding te moeten volgen. Het Kabel-TV-pakket voldoet voor ons dus prima; anders waren we jaren geleden al overgestapt op luxe pakketten en zo.


Je zet heel simpel de app op een telefoon en streamt het dan naar je tv, ikzelf heb F1tvpro voor €65 per jaar en stream het vanaf mijn telefoon naar mijn tv, werkt perfect, in 1080P en mijn tv maakt er 4K van 😂

Klokmans
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Boris de Kat  Bedankt voor de tip; die houd ik zeker in gedachte!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic